{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

Chauffør med trailerkort søges {{forumTopicSubject}}

Hej jeg ville høre om der måske skulle være en herinde der kunne være behjælpelig med at hente en Bayliner i Holland som har trailerkort - dato er dog ikke helt fastsat endnu - vi tænker at leje autotrailer hjemme i DK og tage med og køre den op på - båd kan ses på linket
eller ihvertfald denne model vi går efter . vh Peter
https://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/speedboten/m1297494132-bayliner-2052ls-capri-cuddy.html


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Chauffør med trailerkort søges
  • #1   8. jul 2018 Hvad vejer båden, ligger i bil til? Hvilken bil? Eller skal man selv ligge bil til?
    Hvor skal der køres fra i dk?

    Vh jannik


  • #2   8. jul 2018 Hej Jannik
    Vi ligger bil til BMW 525 fra 06 . Båden vejer ca 1300kg - kører fra Århus . Vh Peter


  • #3   8. jul 2018 Hvorfor ikke køre den hjem på den fine trailer den står på - så er hele turen derned jo også uden trailer og dermed både hurtigere og billigere.

  • #4   8. jul 2018 Jens B god ide ingen af os må køre med den da vi ikke har trailerkort ville ellers være det letteste . Vh Peter

  • #5   8. jul 2018 I skal bare holde jer under 3500kg total.
    Så kan i hente den uden trailer kort.
    Der er det en god ide med en bil der må trække båden, og som ikke vejer for meget.


  • #6   8. jul 2018 #5 så vidt jeg ved EF der andre regler for trailerkørsel i udlandet.

  • #7   8. jul 2018 BMW + båd + trailer under 3500kg jeg tvivler men ja det ville være hurtigst og billigst .

  • #8   8. jul 2018 Som jeg er fortalt det, så kig på din BMW`s tilladte totalvægt og trailerens tilladte totalvægt, dem ligger du sammen og er de to sammen under 3500, så kører du bare. smiley

  • #9   8. jul 2018 Vi har regnet lidt på det vi må ikke køre med den - så vi søger stadig en chauffør med trailerkort som vil køre med .

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #10   9. jul 2018 Hvornår skal det være ?

  • #11   9. jul 2018 #4 men det hjælper da ikke at sætte det hele på en autotrailer - det gør da bare det hele tungere og dyrere smiley
    Og min kommentar var ikke møntet på at I så selv kunne køre - udelukkende på at I så kunne spare at leje en autotrailer smiley


  • #12   9. jul 2018 Hej Michael A er du fra Århus område? jeg forestiller mig nogle uger endnu min kammerat er ude og rejse . Vh Peter

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #13   9. jul 2018 Nej dog ikke men ku godt være frisk på en tur og ku så lige få besøgt min søster der bor i Århus nu jeg var derovre men er i gang med at købe en gård så ved ikke om tiden blir til det men når det er aktuelt så skriv så må vi se

  • #14   10. jul 2018 Rigtig flot båd, men tvivler på den og traileren kan være på en autotrailer. Jeg vil også sige som de andre hent den på den trailer som den står på.
    Btw har trailer kort smiley men ved ikke om jeg kan få fri til det smiley


  • #15   10. jul 2018 Helt klart nr 1 og hente båden på bådtrailer også det vi vil gå efter .😁

  • Teddy H
    Teddy H Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #16   12. jul 2018 Traileren vejer også, båd 1300kg+ og trailer måske 500kg den er med 2 aksler

  • Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #17   12. jul 2018 Hejsa Peter
    Tillykke med båden - super fed!

    Jeg er helt sikkert med på den tur - kører med min egen trailer og er vent til større trailere...
    Bor i Sejs v/Silkeborg så ingen problemer der.

    Send gerne en mail, så udveksler vi numre der.
    pl@noebbe.dk

    Med venlig hilsen
    Peter Nøbbe


  • Christian B
    Christian B Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #18   12. jul 2018 Jeg er en frisk fyr der er klar på roadtrip. Er 38 år fra Hammel. Har kørekort til det.

  • Bjarne H. J
    Bjarne H. J Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #19   12. jul 2018 Vi kan hjælpe ring til os på mobil nr 24674032 jeg er vognmand i Skive

  • Frederik S
    Frederik S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #20   12. jul 2018 Hent den på den trailer den står på, så spare i at leje en trailer, så mangler i bare en chauffør til hjemturen, hvis ingen er jer har be trailer kort skal i have en chauffør, man må kun køre med 750 kg total vægt hvis man ikke har be trailer kort smiley

    - hvis i mangler en må i give lyd smiley

    Evt. På mail cenholt12@gmail.com


  • #21   12. jul 2018 ja nummeret 1 vil være at købe båden med tralier som flere skriver..
    Husk at købe klistermærke nummeret plade der er gyldig i EU...

    Men er traileren ikke med, og i tager en dansk trailer med, så slipper du for den ekstra udgift til klistermærken pladen, men så koster det både tid og brændstof..
    Hvis det er muligt så lån / lej en bådtrailer der er godkendt til 100 KM - især i tyskland.. så går det lidt hurtigere, end den nedsatte hastighed du ellers må køre med


  • #22   12. jul 2018 Husk at tjekke at din bil for hvor meget den må trække


  • Ib S
    Ib S Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #23   12. jul 2018 Du skal være meget opmærksom på vægtfordelingen HVIS du kan få den op på autotraileren. Den skal helt sikkert bakkes op, da du ellers for alt for meget bagvægt, da trailer hjulene vil stå aller bagerst på autotraileren !

  • #24   13. jul 2018 Hold nu kæft: glem alt om autotrailer , den skal køres på bådtrailer. Alt det med autotrailer er det mest sindsyge jeg har hørt, hvorfor tror i der findes bådtrailer.

  • #25   13. jul 2018 Fredrik s alle med kørekort B må køre med en total vægt på bil og trailer på 3500kg altså bil totalvægt. 2000 kg påhæng 1500 kg = 3500 og så er der også 10% i overvægt uden bøde de regler gælder i hele EU .

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 13
    #26   13. jul 2018 #25: du har ret i, at B-kortet giver ret til at føre et vogntog op til 3500 kg. tilladt totalvægt (og op til 12 m længde). Dog er det ikke 10% overlæs, der er bagatelgrænsen, men 7%. Overlæsset beregnes af totalvægten for traileren, dvs. at en trailer med tilladt totalvægt på 1500 kg først får bøde fra 1606 kg. Til gengæld får den så også kørselsforbud i Tyskland, hvor de ser meget strengt på overlæs!

    Men hvorfor ikke bare få taget det B/E-kort? Det bliver jo et problem også i fremtiden, hvis du ikke må køre med din båd smiley
    Det kan gøres på kort tid og koster 3-4 af de lange.


  • #27   13. jul 2018 Henrik S .Du har ret jeg huskede det som 10% sorry smiley

  • #29   15. jul 2018 Hvad så Peter R har du styr på hvad hvordan og hvem til din tur sydpå efter båden? ☺️

  • #30   19. jul 2018 Hej Peter
    Jeg kan også være behjælpelig hvis du ikke har fundet en, jeg bor tæt på Vejle.
    Jeg er nu ret sikker på at hvis du for nuværende ejer til at bestille prøveplader så må den køres til tyskland og måske til DK, jeg har hentet en bil i tyskland på den måde.
    Mvh. Peter
    Tlf.: 31324140


  • #31   19. jul 2018 Båden er desværre solgt så vi kigger lidt videre

  • #32   19. jul 2018 Nå, det var synd!
    Du må skrive hvis du for brug for hjælp jeg har trailerkort og også en stor bådtrailer hvis det skulle blive nødvendigt, jeg har faktisk også en båd til salg med ny motor du kan se den i min profil
    Mvh. Peter


  • #33   22. jul 2018 Vi kigger lidt efter bayliner 2052 eller 1851 ss capri årgang 1999 ikke så nemme at finde nogen der kender til de 4.2 V6 Mercuriser er de stærke nok og noget man skal være opmærksom på ? Vh Peter

Kommentér på:
Chauffør med trailerkort søges

Annonce