{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Peter J
Peter J
Tilmeldt:
1. okt 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Johnson 110hk påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har købt en 17fods styrepult båd med en 110hk Johnson påhængsmotor mit problem er at det næsten ikke er til at dreje når jeg sejler men når båden er på land kan jeg dreje rettet med en finger. Hvad kan dette skyldes. 😊😊


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Johnson 110hk påhængsmotor
  • #1   20. aug 2018 jeg har samme problem,dog kun når man drejer til den ene side jeg har tænkt om det er noget med propellens træk

  • #2   20. aug 2018 En teknisk tanke !!! Det hele drejer jo imellem Aksel 7 og Bracket 1 i.h.t. nedenstående. Jo mere power du giver, jo mere tryk får du mellem de to dele, som jeg har illustreret med røde pile. Så kunne være slid mellem aksel og bøsning 3, eller der bare mangler fedt.

    profilbillede
  • #3   21. aug 2018 JEg går ud fra at du har kabelstyring.
    Jeg kunne forestille mig at både kabel og ratgearet er ved at være slidt. Og det så klemmer når der er belastning på. Prøv at tage kablet ud af rattet og se om du kan se slitage der. og adskil ratgearet for at konstatere om der hvor kablet er i indgreb også ser slidt ud.
    Men det er korrekt som Jesper O skriver at når man sejler vil motoren trække til den ene side. Og derved være noget mere stram, specielt når der er fuld gas. Specielt skal man lige som holde til venstre, da den ellers selv vil dreje til højre.
    Og som Kim C skriver så ved alle jo at det er smørelsen der gørret. smiley


  • #4   21. aug 2018 prøv evt at rette på den lille finne ved propellen.. den skal modsat af hvad din motor vil dreje..den er beregnet til at modvirke noget af det vrid der kommer fra propellen

Kommentér på:
Johnson 110hk påhængsmotor

Annonce