{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.921 visninger | Oprettet:

Kenneth L
Kenneth L
Tilmeldt:
16. maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

All round båd til wakeboard {{forumTopicSubject}}

Hej

Kæresten og jeg er på udkig efter en all round båd til wakeboard. Det skal være vores første båd, så vi har sat et loft på 40.000 kr, med trailer.

Den kommer til at sejle hovedsagligt i Horsens fjord.

Den skulle gerne kunne lave en god bølge til at stå på wakeboard efter.

Jeg har kigget på lidt forskellige der er til salg nu her. Hvilken af disse ville være at fortrække, eller er der andre der er bedre? Og hvad er plus og minusserne ved dem.?

http://www.dba.dk/sea-ray-jetbaad-speedbaad/id-72169627/

(link fjernet)

(link fjernet)

Mvh. Kenneth og Christina


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  All round båd til wakeboard
  • #1   17. maj 2011 Personligt ville jeg vælge den sidste af de 2...
    140 hk johnson er en tørstig satan som går i stykke hele tiden....
    Den der jetbåd tror jeg næppe vil være et godt valg i lidt bølger og motoren er dyr at vedligeholde. Nu ved jeg ikke hvordan horsens fjord ser ud ang. tang osv... men jetdrev er ikke særlig glad for tang osv... Fletcher skroget er klart det bedste men alt i alt ville jeg vælge den sidste båd hvis det var mig smiley


  • Kenneth L
    Kenneth L Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #2   17. maj 2011 Okay, er Johnson motor'en en dårligere motor siden du mener den går mere i stykker? Eller har det også noget med HK at gøre.

    Vil jeg få nok power i de 90 HK?

    Jeg havde også faldet over den her.

    (link fjernet)

    Mvh. Kenneth


  • #3   17. maj 2011 Tror ikke det skal forstås sådan at de går i stykker konstant. Men når du kommer derop i den størrelse og de er så gamle, når de endelig går i stykker, så går de i stykker. Jeg har selv en 55 HK Johnson stående fra 88, og den kører som en drøm selvom den er over 20 år gammel smiley Men på den stod vandpumpen af i, så det kostede mig omkring 1000 kr at lave det. og det lavede jeg selv, for ellers løb det jo op i mange 1000 kr hos en mekaniker smiley

  • #4   17. maj 2011 Havde også valgt den sidste, glem jetbåden. 90 hk er rigeligt til at hive 2 mand op på vandski eller 2 på wakeboard... den burde godt kunne handles til under 30k.... så er der også lidt til benzin smiley

  • Kenneth L
    Kenneth L Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #5   17. maj 2011 Jeg faldt også lige over den her.:) Der er også en forholdvis ny motor på.

    http://www.dba.dk/phantom-speedbaad-aarg-1992/id-73923744/

    Det eneste er bare at der ikke er en indregistret trailer med.


  • #6   17. maj 2011 Enig med de andre.
    Glem jetbåden.
    Fletcher er en fin båd, men der sidder en forkert motor på den (efter min mening) for stor og gammel og forkert mærke smiley
    HELLAS'en er fin. God størrelse til en begynderbåd. Trailer med bremse. Passende motorstørrelse (du kommer ikke til at mangle power),
    Glastron'en er heller ikke et dårligt valg.

    Men når alt det er sagt, så skal du se meget på standen af motor, elektronik og mekanik - det betyder rigtigt meget at vælge den båd/motor/trailer der er velholdt - det vil give dig flest fornøjelige timer på vandet smiley

    Held og lykke med dit bådkøb.


  • #7   17. maj 2011 Find dig en båd med en ordenlig motor, og pas på skroget ikke bliver for lille, du skal op i noget 17-20fods og mindst 200 hk det andet bliver du hurtig træt af.

Kommentér på:
All round båd til wakeboard

Annonce