{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.061 visninger | Oprettet:

Køb: Hvornår er en båd for gammel? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået øje på en Willing 31 fra 1979 og er i tvivl om hvorvidt båden er for gammel. De diskussioner jeg kan finde om emnet snakker allesammen omkring selve bådene, men jeg er mere interesseret i at vide hvilken effekt det har på gensalget af båden når man engang kommer dertil. Vil båden efter 5-10 år være så gammel at den vil være umulig at sælge? Vil det være klogere at købe en nyere (og dyrere) båd?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb: Hvornår er en båd for gammel?
  • #2   10. sep 2018 En båd er for gammel når den ikke længere er vedligeholdt ordentlig. Det kan være allerede efter 5 år, men det kan også være efter 50 år.
    Og det kommer også meget an på hvad det er for en båd (type).
    Så det er svært at sige noget specifikt om, men det er klart at alt andet lige få falder værdien år efter år (med mindre der puttes en masse penge i renovering/udstyr osv.).


  • #3   10. sep 2018 Tak for svar.
    Hvad søger/søgte I selv på når det kommer til bådkøb? Sætter I ingen mindstegrænse for årstal?


  • #4   10. sep 2018 Jeg søgte så gammel som muligt...

  • #5   10. sep 2018 Hej Wessel, vil du uddybe hvordan det kunne være? Tak smiley

  • #6   10. sep 2018 wessel er til træ... der findes ikke så mange i nyt

  • #7   10. sep 2018 Frederik
    som udgangspunkt har jeg erfaret at ordet faglig stolthed gik fra selvfølge førhen til ikke eksisterende idag. Hvad glasfiberbåde angår kan jeg bedre lide de gamle der lige fik et lag eller to mere for en sikkerheds skyld. Jeg lavede lidt gelcoat arbejde på en af de rigtig gamle i sidste uge. selv om jeg hader den slags arbejde 😁 man kunne ikke høre eller se nogen fiberskader over hovedet. det vigtige er at tidligere ejere ikke har grundstødt eller tørner kajen. kort sagt ingen skader fin båd. uanset alder.


  • #8   13. sep 2018 hej
    jeg har en eurobanker fra 81 den er så kraftig bygget at jeg kan bryde is på limfjorden smiley sådan en båd og som vessel siger både der er lavet med faglig stolthed de bliver aldrig for gammel vel og mærket hvis de er holdt ved lige.


  • #9   14. sep 2018 Inden du køber sådan en båd, så undersøg lige om du kan få den forsikret. Jeg ved at f.eks. Banner 28 sejlbåd ikke er så populære ved forsikringer fordi de i deres stortid åbenbart har været brugt meget til kapsejlas og derfor er blevet sejlet meget hårdt.

Kommentér på:
Køb: Hvornår er en båd for gammel?

Annonce