{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Alarm
  • #1   24. sep 2018 https://www.dantracker.com/dk/
    Læs lidt om den ... batteri med 10-15 års levetid... så den kan skjules ret godt og det hjælper ikke, at dem med langefinger kopler batteriet fra på båden da den er selv forsynet.


  • #2   24. sep 2018 Tak Kim tjekker den lige

  • #3   24. sep 2018 Er det ikke bare falsk sikkerhed? Dem der vil ha et givent emne bruger en jammer til de har ledt og fundet den gps enhed vi har monteret, så med mindre din forsikring kræver det ville jeg ikke ofre pengene på en gps enhed.

  • #4   24. sep 2018 Vil bare kunne finde min båd vis den skulle blive stjålet

  • #5   24. sep 2018 skriv en pb vedr sikring af båd det handler meget om type båd, hvilket sted den står mm. gps sporing er værdiløst i kampen mod tyveri

  • #7   25. sep 2018 #3-#5
    Altså hvis de vil stjæle noget ...... ja så gør de det sgu.. uanset hvad man gør.. så langt så godt... men at have en gps enhed er altså ikke helt i skoven.. dantracker bruges også på mc ( selv om den er lidt stor ) men det at du får besked lige så snart den bare bliver skubbet til, det kan vel ikke ligefrem kaldes dårligt og man kan reagerer lige så snart man får beskeden ( lidt surt i blæse vejr at skulle kikke så meget til den ) men så sætter man den bare lidt ned i følsomhed og får en besked hvis den flytter sig fra stedet den står/ligger.
    Fik en historie om en der mistet sin båd .... lastbil - kran - og stor åben container... stropper under båd og trailer.. løft og op i container.. resultat... båden og trailer og alt på den er væk og kan ikke ses da den står nede i container.. hvad tager det ... 2-3 minutter...... nu ved jeg ikke om det er en rigtig historie.. men kan godt tro at det er sket.
    Så .... næsten alt man gør er ikke godt nok, men den smule man kan gøre.. ja er det ikke det værd ? og at vide at den flytter sig og/eller bliver rørt gør vel at man kan reagerer, så jeg er da helt klart FOR en gps tracker... men vi er jo heldigvis ikke ens ( kæft hvor vil det være kedeligt )


  • #8   25. sep 2018 Det hjælper måske lidt men ikke meget. Dem der sælger sporings udstyr sælger også noget udstyr til tyven som kan spore den tracker som er monteret

  • #9   25. sep 2018 Hvor mange er jeg kender tyveknægte som går rundt med GPS jammer? måske nogen enkelt men jeg nægter at tror på at GPS jammer er standard udstyr ved tyveri.
    En stor andel af båd tyveri er faktisk båre fjolser som stjæler båd til en joyride og efterlader den i en kanal i KBH, tror du at disse opportunistisk og ofte beruset idioter går rundt med Jammer?

    Selvom en GPS jammer er anvendt, efter tyven har forladt båden vil den kunne afhjælpe at jeg kan finde den igen og slippe for at den bliver yderligere kalibaniserede hvis båden nu står forladt ude på en strand, side kanal eller skov.

    En GPS tracker kan man nu købe til under 1000 kr uden noget form for yderligere udgifter over 4- 10 år. Det vil jeg klart fortrække mig at jeg har denne ekstra lag sikkerhed.


  • #10   25. sep 2018 Jeg har selv gps i min. Mener bare det er svært nu om dage og have sine ting i fred. Pisse træls er det.

  • #11   25. sep 2018 måske tyven jamer båden, men når den bliver solgt til menig mand som ikke ved at båden er stjålet så vil den skjulte dantracker virke, og du kan nu afhente dine ejendele


  • #13   25. sep 2018 Nu sælger og installerer jeg jo tyverisikring på Sydsjælland og til tider resten af DK (ikke Web salg).
    Du skal kombinerer GPS med en alarm. Ja, der findes sporing udstyr, men som Kenneth skriver, det er ikke alle der har en. Har de en skal alarmen sikre at de ikke finder den med det samme. Når jeg monterer alarm/GPS sætter jeg mig i tyvens sted. Hvor leder man, hvor sidder batteriet ovs. Ud fra dette monteres der en alarm der stresser tyven OG DET ER BESTEMT IKKE STANDARD MONTERING DER UDFØRES FOR DEN BRYDER DE PÅ 5-10 SEKUNDER. Trackeren kan kombineres med alarmen så de taler sammen. Jeg vil ikke beskrive min arbejdsgang her. Vil du vide mere kan du ringe på 53324760 (Vordingborg).


    profilbillede
  • #14   25. sep 2018 dantrak har indbygget batterri, hvilket gør mulighederne for at gemme de uendelig, mine sender ca et trick om dagen, men hvis maskinen flyttes med mere end 0,2g så sender den et nyt kordinat efter 5 min stilsand, der kan selvfølgelig også opsættes så du får live track, det bruger dog lidt mere strøm


  • #15   25. sep 2018 Jeg har en hvis form for erfaring, når det kommer til sikring af både. hvis man kan tillade sig, at sige det på den måde.
    tyvene tager som det første deres forholds regler, hvis de vel og mærke er professionelle, her snakker vi ikke om Henning og Egon der har fået en dum ide, efter en øl eller to for meget.

    Det første udstyr tyvene bruger er ikke en jammer, men en gps modul scanner. de billige koster 200,- hvor de lidt bedre modeller, som bla politiet selv benytter koster 600-800,-
    her er det lynhurtigt muligt at sikre sig om båden, motoren mm er sikret digitalt.
    såfremt enheden er let tilgængelig fjernes den straks.
    ellers er jammeren klar til næste opgave, en god professionel jammer, koster cirka 2500,- eller kan de laves billigere, hvis man har even hertil.
    en jammer sikre at der ikke bliver sendt signal til ejeren, man har derfor god mulighed for at flytte båd motor mm.
    De fleste personer tænker faktisk ikke over at en gps sporings enhed, er guld værd for tyven.
    for har tyven først opfattelse af, at ejeren betror sig til sit elektroniske udstyr, som hurtigt bliver sat ud af funktion, giver det blot tyven ekstra ro og kontrol over opgaven.
    en gps enhed er fin, når det er amatør tyve der er igang.
    Men møg når de professionelle tyver slår til.




  • #16   26. sep 2018 @ JK biler,
    Har du noget statistik om hvor mange både er taget taget af disse professional High tech tyve du referer til , kontra dem taget af idiot fjølser efter et par øl? Nej vel.
    hvis GPS Trackers var så meget af en spil af tid eller noget ‘møg’ som du kalder det, så vil politi og ikke mindste forsikrings selskaber ikke anbefale at man installere dem. Jeg kan sige dig at nogen forsikrings selskaber faktisk tilbyder rebat hvis du har en GPS tracker monteret på den forsikret genstande. Hvis forsikrings selskabernes stort erfaring med bestjålet ejendel giver anledning til at GPS trackeren var værdiløs vil de gøre os opmærksom på det. Din teori om tyveknægte løber rundt med gps scanners og jammers i deres gadget boks tror jeg simplthen ikke på .
    En GPS tracker er en ekstra fordel på min side som ejer af genstanden som jeg mener kan måske begrænse mit tab.


  • #17   26. sep 2018 Kenneth jeg skriver ikke mit indlæg, for at støde dig på nogen måde.
    hightech tyve vil jeg ikke kalde dem, du kan selv bestille en jammer eller en gps modul scanner, over ebay bestil i dag og du har din vare om 3-4uger smiley
    skulle jeg stjæle en påhængsmotor til nypris på 100.000,- ville jeg gladeligt ofre 3000,- for lidt udstyr som vil gøre det lettere.
    jeg har desværre set utroligt mange tilfælde, af biler, både, indbrud i hus mm. hvor man har været sikret med gps, men tyverierne er stadigvæk fundet sted.
    selv din privat alarm i hustanden kan jammes. selvom de fleste ikke er klar over det.
    som sagt siger jeg ikke en gps tracker er værdiløs, men der er bare nogle forholdsregler man bør tage sig.
    Her afhænger det meget af hvilken gruppe, af tyve ens båd tiltrækker, har du en trailerbåd stående hjemme i baghaven, så er det typisk drengestreger, klip en trailerlås spænd båden på bilen og kør.

    Har du en båd i en mindre havn med omkringliggende både, med påhængsmotore, så vil det typisk være professionelle tyve, der slår til og her er din gps tracker intet værd.
    jeg har set tilfælde hvor 15 påhængsmotorer blev stjålet, hvor 7 af bådene var sikret med gps tracker.

    Den med billigere forsikring, den vil jeg meget gerne forklare dig hvorfor, men du er nok typen der ikke forstår den slags.
    men forsikringsselskaber giver automatisk rabat på gps tracker af to grunde.
    1. hvis en amatør tyv stjæler så det win win for begge parter hvis tyveriet bliver opklaret.
    2. hvis du er gps på din båd den bliver stjålet og gps trackeren ikke har registreret tyveriet, så vil mange forsikringsselskaber prøve at krybe udenom, de giver dig skylden for dit gps udstyr, ikke har været iorden på trods af, at de udmærket er klar over tyvene bruger Jammere.

    Jeg kan fortælle dig at cirka 60 procent, af alle båd tyverier er professionelle tyverier.




  • #18   26. sep 2018 Den bedste alarm må da være snubletråd monteret på en sprængladning 🤔

  • #19   26. sep 2018 Min står næsten på min græsplæne ( har godt nok lavet en rigtig p-plads til den smiley ) jeg har også PRØVET at sikre den så godt jeg kan.. med mange sjove tiltag smiley smiley
    MEN den bedste sikring.... ja det er sgu gebisset med 4 ben, der er ikke noget der stoppe den, bare det at en fugl sætter sig ... ja så står den der... hvis den kunne kom op i båden... ohhh stakkels pip..... gebis, 4 ben, et beskytter gen, og ikke modtagelig for nogen form af spiselige ting fra fremmede ( nej heller ikke bøf.. har prøvet det af ) og en kampvægt på 45 kg...... JA TAK
    Hvor er det egentlig forfærdelig at der er så mange der ikke kan kende foreskel på dit og mit.
    Ved godt at idag får man alle ting at vide lige efter eller imens det sker, men alligevel.. der sker sgu meget...


  • #20   26. sep 2018 Min står i aflåst værksted med videoovervågning og min bil kørt helt op til porten og der er trailerlås på og jeg er den eneste der har nøgle til værkstedet smiley

  • Chr F
    Chr F Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 8
    #21   28. sep 2018 prøv at checke denne her

    https://cphtrackers.dk/


  • Lou L
    Lou L Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #23   29. sep 2018 Træls at tyve skal bestemme ens hobby. Jeg har selv opgivet at have en båd med påhængsmotor. DA jeg fik min båd på land for vinteren gik der mindre end et døgn, så var motoren en 50hk split ny stjålet. Vi taler om ca 60.000 kr. Jeg spurgte forsikringsselskabet om det var en god ide at svejse motoren fast til hækken. Dårlig ide, så skærer de bare hækken i stykker, og så har du heller ikke en båd. Jeg spurgte Politiet, der oplyste at især omkring Århus ( hvor jeg bor) og ikke mindst Silkeborg, gør tyvene det, at når de ser en båd med en gammel motor, så montere de den af og smider den i søen. En måned eller to senere kommer de så og stjæler den nye motor man har anskaffet sig. Jeg monterede ikke en GPS på min motor, men jeg skrev med label at motoren havde en GPS. Så kunne tyvene se det. Det hjalp. Hele sommeren var der ingen tyveri, men da vi skulle ud på den sidste tur til Samsø, og jeg skulle til at sætte nøglen i tændingslåsen på båden, var der ingen steder at sætte nøglen i. Låsen var stjålet med kabel og det hele. Ok, tænkte jeg men motoren er der jo heldigvis. Jeg åbnede dækslet, og så så, at alt hvad der kunne skilles ad og havde værdi i motor var pillet ud. Regningen kom til at lyde på 20.000. Jeg tænker, at de måske ikke har kunnet finde min GPS og derfor i stedet har taget, hvad de kunne tage og ikke har turdet at tage motoren med. Det mest sikre uden at være sikker er i følge forsikringsselskabet, der i øvrigt smed mig og alle i Danmark ud ( tysk selskab) ( vi kostede simpel hen for meget) men det er videoovervågning. Som sagt ikke sikkert, men dog et godt alternativ, når den ligger på land. Nu har jeg ingen båd længere. Jeg har ikke kunnet holde til, at jeg ikke kan have den i fed, så tyven vandt.

  • #24   30. sep 2018 #23
    Kæft det er træls..... det er utroligt hvad de de gør.. tyve og forsikringsselskaber, de sidste er jo sådan set bare lovlige tyveknægte, der har så mange spidsfindigheder at de kan sno sig ud af alt muligt og umuligt.. og skal de så betale ................. UUUDDDD ! ! ! ! man skal VIRKELIG læse sine betingelser godt og grundigt både dem man kan læse om på tilbudet og HELT sikkert på dem man får når man har skrevet under.
    Har hørt at de kan finde på at der i den tilsendte forsikrings betingelser lige pludselig er en LILLE ændring, der så betyder en hulens masse HVIS der skulle ske noget.... og opdager man den ændring... jaaaa så er det en fejl der er sneget sig ind og den self vil blive rettet .......... sååååå læs, læs, læs, pisse surt at man skal det, men der er åbenbart en GOD GRUND til det, da bare ET ENKELT ord er nok.
    Det er et selskab der vil/skal tjene penge.


  • #25   30. sep 2018 Lou l

    har du overvejet trailerbåd, nu ved jeg ikke om du bor i hus eller lejlighed.
    men det burde da være muligt er kunne sikre den på din egen adresse smiley


  • Lou L
    Lou L Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #26   30. sep 2018 Hej JK. Ja det har jeg, og gør det nok også en dag, men igen det er forbandet træls at tyve skal bestemme, hvor man skal have sin båd, og hvordan man nu foretrækker at bruge den. Trailerbåd er trods alt lidt mere bøvlet.
    Jeg skal lige tilføje mht forsikringen, at jeg blev behandlet godt på den måde, at jeg uden problemer fik min erstatning, og jeg har også forståelse for, at en forsikring også skal være en forretning, men det at alle i DK blev smidt ud viser måske lige så meget, hvor stort problemet er her i landet.


  • #27   30. sep 2018 problemet er ekstremt omfattende her i landet, med stigende tendens, jeg kan sagtens følge dig, men tager du de rigtige forholdsregler, behøver du ikke længere bekymre dig, tyvene er dygtige, men der er os begrænsninger for dem.
    Heldigt med din forsikring, eller hvade det været endnu mere øv smiley


Kommentér på:
Alarm

Annonce