{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Min kutter er lidt rådden?
  • #1   11. aug 2011 Nej.

  • #2   12. aug 2011 Man kan jo ikke reparere noget der ikke er der mere......

  • #3   12. aug 2011 DU skal have skiftet plankerne, enten må du gøre det selv eller du skal på værft.

    Du kan belægge båden med glasfiber, men det er altså en nødløsning, og når du først har belagt den med glasfiber, så er det vejen mod enden. træet kan ikke tørre og det går stærkt med at det sidste vil rådne.

    Der er et godt værft i Egernsund, de kan helt sikkert lave det for dig, men da det er rigtigt håndværk, skal du nok regne med at prisen er derefter.

    MVH frank


  • #4   12. aug 2011 man lægger jo kun glasfiber på den ene side ! derfor rådner det jo ikke , der kan findes masser af både der har haft glasfiber på i årtier uden problemer .
    det er den eneste økonomiske overkommelige mulighed for at bevare et almindeligt gammelt træskib. (efter min mening.)


  • #5   12. aug 2011 Har samme synspunkt som Michael B..
    Træet tørrer jo inden fra, og forbliver tørt.

    Kender et par stykker der har gjort samme nummer, og de holdte mange år indtil de blev solgt.


  • #6   12. aug 2011 glasfiber kan godt holde, hvis man får det lavet ordentlig, og det holder tæt. Hele båden skal slibes/sandblæses for at glasfiberen binder korrekt, og så skal det ha minimum 2-3 lag 450g måtter og så gel coate og derefter topcoate, så holder det. Det gør de os i Egernsund, og som frank skriver er det et meget dygtigt værft.
    Jeg har en nabo der fik glasfiber om sin træbåd i 81, og den er ikke det mindste rådden. Problemet med glasfiber er hvis der er fugt imellem træ og fiber.
    Estetisk ville træ jo være det pæneste, men det er alligevel få fiskekuttere hvor træet er synligt, så i sidste ende er det vel økonomi der afgører hvad man vælger


  • #7   12. aug 2011 Hvis ikke træet er knastørt når fiberen bliver lagt på rådner båden uanset om den kan få luft indefra.

    Fiber på en træbåd er en dødssejler og en decideret nødløsning. Ikke tilrådeligt under nogen omstændigheder.

    Langt de flest værfter vil sige det samme, og de der ikke gør udfører jobbet for at tjene penge og er derfor ligeglade.


  • #8   12. aug 2011 Helt enig med Søren L, i mine øjne er det dødsstødet for en træbåd.

    MVH Franke


  • #9   12. aug 2011 At belægge en træbåd med glasfiber, er ABSOLUT den sidste løsning man vælger! Træet rådner stadigvæk, men du vil stå tilbage med en fin støbeform, hvis andre skulle være interesseret. Fiber på en træbåd, kaldes også et "Ligklæde"
    Fiberbeklædte træbåde, er ligeledes svære at forsikre, da de fleste forsikringsselskaber siger nej tak!


  • #10   12. aug 2011 rådden kutter.
    jeg har haft en gammel kutter fra 1920, der havde fået glasfiber på i starten af halvfjerdserne ingen problemer med råd der. tvært imod vil jeg vædde med at den havde været hugget op for 25 år siden hvis den ikke havde fået fiber på..

    bare min mening

    mvh


  • #12   12. aug 2011 Thomas L: en cement blok kan flyde hvis rumfanget er større end vægten, det gør den nødvendigvis ikke til en brugbar båd!

  • #13   12. aug 2011 hernede i Præstø bliver det kaldt et ligklæde når en træ båd har fået glasfiber

Kommentér på:
Min kutter er lidt rådden?

Annonce