{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Lasse S
Lasse S
Tilmeldt:
26. feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Blødt fordæk på jaguar 25. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har længe overvejet hvordan jeg kan repetere fugtskaden som er i mit fordæk. Området er omkring 0,5 kvm.
Kan man gå til reparationen indefra forkahytten, og er det en holdbar løsning da man fjerner styrken i sandwichen ved at skære det nederste lag glasfiber væk?.
Min nuværende plan var egentlig at skære stykket ud nedefra i forkøgen og derefter fjerne det rådne materiale, og så derefter lime en ny plade træ op, med noget glasfiber spartel og lade det tøre, hvorefter at fylde træet op med polyester i glasmåtter, indtil nivuet af polysteren passer med resten af taget i forkahytten.
Ville bare høre nogle eksperter i, om det her er en løsning, som kunne finde sted.

Vh Lasse.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Blødt fordæk på jaguar 25.
  • #1   3. mar 2019 Hej Lasse,
    Uanset hvordan du vil gribe din rep. an, så sørg for at have dine personlige værnemidler på plads. Dvs. frisklufts maske med filter for slibning og skift til et passende kemifilter inden du går igang. Det støver helt ufattelig at skære i glasfiber, og jeg vil anbefale en diamantskive til skæring.
    Det er jo svært at komme med råd når du ikke har detaljerede billeder af området der skal arbejdes i.
    Og du mangler også at oprette din båd herinde med nogle fine billeder taget i bredformat, dvs mobiltelefonen desværre skal ligge ned når du trykker på knappen smiley smiley .
    Opret båden med en masse fine billeder ude og inde, og husk at få en masse specifikationer med i alle beskrivelses rubrikkerne. Og lav et selvstændigt fotoalbum til dit projekt mht. dit soft spot.

    vh Thomas


  • Lasse S
    Lasse S Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   12. sep 2019 Jeg har nu, for et stykke tid siden lavet dækket. Det er blevet godt og solidt.
    Jeg skar det nederste lag glasfiber ned, som er inde i forkahytten. Derefter fjernede jeg det våde træ, og kom op til det øverste dæk nedefra.
    Herefter spartlede jeg dækket op nedefra så det nye matriale kunne fæstne til.
    Jeg købte en pvc plade, og skar det til så det kunne passe op og ligge tæt mod dækket.
    Jeg limede PVCen op med epoxy lim.
    Så gik jeg hjem på værkstedet og klargjorde det nederste stykke glasfiber så det blev fint, det skal siges der var meget spartel arbejde på denne og div andre rep. Kanterne på pladen blev slebet ned så der var en skrå kant hele vejen rundt.
    Efter dette skulle kanterne i båden som var omkring hullet også laves skrå. Grunden til at de skal være skrå er at glasfiberen som skal op senere skal have noget at bygge op på.
    Når siderne var slebet, skulle pladen op. På med epoxylim og op med pladen.
    Når pladen er oppe, vil de skrå kanter som lavet tidligere, forme et “V” som skal udfyldes med glasfiber/polyester og måtter. Dette gøres for at få den nederste glasfiberplade til at “interagerer” sig med det resterende dæk. Til sidst finpudses der og males.


    profilbillede
Kommentér på:
Blødt fordæk på jaguar 25.

Annonce