{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

Bundmaling - Hele båden eller pletmaling? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal til at bundmale min sejlbåd for første gang. Den tidligere ejer har i de 13 år han har haft den aldrig slebet den ned, men blot malet ovenpå hvert år med selvpolerende maling. Dette kan ses da den skaller lidt af her og der.

I år har jeg ikke tiden til at tage den helt i bund så derfor vil jeg fortsætte hans metode og udskyde nedslibningen til næste år.

Mit spørgsmål er så hvorvidt jeg kan nøjes med at pletmale de steder hvor der er flager eller om jeg skal give hele bunden to lag?

På forhånd tak!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bundmaling - Hele båden eller pletmaling?
  • #2   4. apr 2019 Tak for svar Jens! Det kunne jeg godt finde på at prøve.

  • Carsten F
    Carsten F Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   9. apr 2019 Ikke for at skræmme dig, men jeg har lige givet min 33 fod sejlbåd den helt store tur, det tog ca. 12 timer at skrabe det af der kunne skrabes af, og yderlig 12 timer med med excentrik sliber, lidt spartling, af en sløjfet søventil, der ikke var spartlet ordentligt, og ca. 4 timer til første gang primer, det var ca. 30 timer, og tabte mig 4 Kg, og så er jeg ikke engang færdig i nu, skal have en tynd gang primer mere, og en gang bundmaling, medens primeren stadig napper, men det er hele arbejdet vær, godfornøjelse smiley

  • #4   9. apr 2019 Tak Carsten! Jeg væbner mig med tålmodighed smiley

Kommentér på:
Bundmaling - Hele båden eller pletmaling?

Annonce