{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Dean R
Dean R
Tilmeldt:
9. jun 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Lidt starthjælp {{forumTopicSubject}}

Hey har lige fået mig en ældre speedbåd.. Og ville høre hvad polere man sådan en hvid båd i så den bliver lækker, sæderne er vel sådan noget kunstlæder hvordan gør man det bedst rent i og hvis det evt skal behandles med noget bag efter.. Nogle der har erfaring med en billig GPS tracker de kan anbefale.. Nu jeg smed og tænker at lave noget halløj hvor traileren bliver boltede fast da den skal stå i en muret carport.. Nogle der evt har nogle snedige tyveri sikringer de har lavede


Kommentarer på:  Lidt starthjælp
  • #1   10. jun 2019 Der findes et hav af produkter til at polere i, MEN havde det været mig var jeg smuttet forbi biltema og købt mig en omgang polér grej til en fornuftig pris og gået i gang.
    Personligt har jeg god erfaring med at rengøre sæder og hynder med renseservietter fra Wūrth - de renser VIRKELIG i dybden.


  • #2   10. jun 2019 Hello og velkommen .
    http://www.skjernbaadene.dk/glasfiber/vedligehold her er en lille beskrivelse som i store træk beskriver det mest basale.
    Lad være med at falde for alle de produkter der lover guld og grønne skove og virker af sig selv, det eneste der er dokumenteret er god gammel knofedt, men så er der også et væld af ting man kan ty til, 3M er et godt poler produkt... men man betaler også en del for navnet... men de har et godt udvalg af forskellige grovheder i deres rense serie og også i deres voks serie.... så det er nok et spørgsmål om hvad man er til, kik rundt og se evt på uvildige test af det forskellige på market.. ( har selv lige prøvet super gloss, jeg ved sgu ikke om den holder hvad den lover, det er et hård miljø, så det der med at man ikke behøver at polerer hvert år ..... ja det er nok ønske tænkning, det tror jeg ikke på smiley )
    En god venyl rens burde klare dine sæder, eller sæbespåner eller brunsæbe, de gamle ting virker nemlig også idag, bare lad være med at give sæder noget der gør dem glatte, ikke skide sjovt at glide rundt på sædet i søgang smiley smiley .
    Dantracker er et godt bud på en gps sporing, den holder i ca 10 år ( og så er den til at smide ud ) den er lidt stor/lang, men hvis man laver et sted der er svært tilgængeligt som man ikke lige kan komme til uden at skille det hele ad, ja så støb den ind i glasfiber, 1, den bliver hvor den skal være og falder ikke af.
    2, du kan sådan set gøre den usynlig, så den ikke bare lige kan findes/ses. ( bare lige huske at give evt. nye ejer besked om hvor den er .. NÅR de har betalt smiley har læst historier om at folk med både tilsalg fortæller ALT til evt køber ... og så båden er forsvundet et par dage efter og gps lagt hvor båden stod... så kan man jo næsten lægge to og to sammen smiley .
    Grav et hul og fyld beton og et forankrings punkt i til evt kæde..... men idag kan alt forsvinde på ingen tid, en batteri vinkelsliber og ingen lås er god nok.... så en god forskikring er helt klart et must ..... min står låst inde i min have, med div låse på..... MEEEEN så har jeg også et gebis på 4 ben... DEN ER SGU EFFEKTIV ..
    Man vil heller beholde sin båd end at skulle ud og finde en anden for forsikrings pengene ( husk at overforsikrer båd og motor, din motor får du ikke en skid for hvis den er nogle år gammel, så hvis man skal have til et fuldt sæt, ja så bliver man nød til at betale det mere for forsikringen som det vil koste at overforsikrer værdien i selve båden, efter min mening en underlig måde at gøre det på smiley )
    Tænk at betale de mange penge til noget som man håber man ALDRIG vil komme til at bruge... det er surt, men desværre nødvendigt i dagens danmark..... men sådan er der så meget ( undtaget når man får løn.... så er der for lidt smiley smiley )
    Men velkommen i båd verden... uhhhh det er fedt smiley smiley smiley


  • #3   10. jun 2019 HOV..... opret din båd.. vi vil da se den.
    Husk gode og en del billeder, samt en god tekst der beskriver hvad du har og hvad der er på båden, det vil hjælpe en del at folk ved hvad du har af div ting hvis du får brug for hjælp.


Kommentér på:
Lidt starthjælp

Annonce