{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
233 visninger | Oprettet:

Sven S
Sven S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Vand i hulrum i jolle {{forumTopicSubject}}

Hej

har lige fået en fin 15 fods jolle. Selvfølgelig ikke ny, men.....

Vandet mellem "blød dørk" og selve skroget er svært at komme af med, den tager sikkert vand ind.

Hvad skal man med den bløde dørk?

Kan jeg ikke bare skære det væk, slibe op, og lægge en dørk af trælameller?

.....og tætne jollen, forstås...

Kommentarer på:  Vand i hulrum i jolle
  • #1   3. aug Dobbeltbunden er med til at stabilisere båden, og rigtig meget, desuden er den med til at gøre båden synkefri.
    Så ud med den bløde bund, og få tætnet evt utætheder i yderskroget, og i med ny træplade glasfiber mv.

• Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   4. aug Hej.
    Jeg havde samme problem - det kan alene være kondensvand. Du kan få nogle skrogpropper med gevind i galvaniseret med gummepakning. Jeg borede hulle i bunden, og tappede vandet ud et par gange om året.
    Held og lykke

• #3   4. aug Er rummet lufttæt, tror jeg ikke der kommer kondensvand . Har åbnet et par hulrum i et par både der har været mere end 20 år gamle og der har været helt tørt ikke skyggen af fugt overhovedet.
    Men som nævnt i starten af tråden få skiftet dørken og gå skroget efter..

• #4   4. aug Nej det kan ikke være kondensvand, hvis det er et tæt lukket rum, så er der jo kun den fugt der var i luften da rummet blev lukket, og det er meget begrænset hvad det kan give af vand.
    Men det er et meget udbredt problem med vand i dobbeltbunden, ofte er utætheden inde i båden. (kan selvfølgelig også skyldes hul i yderskroget)

Da jeg lavede nu bund i min jolle, havde jeg været omhyggelig med at få glasfiberen rullet ud, men ville lige teste, jeg satte overtryk på i hulrummet med trykluft, og smurte sæbevand hele vejen rundt inde i båden, og fandt en lille utæthed, som så blev lappet.

Her efter 18 år er den stadig knastør i dobbeltbunden...

• #5   4. aug Dette billede er taget under dørken. Ingen fugt eller vand båden er fra 97

profilbillede
  • Sven S
    Sven S Tilmeldt:
    aug 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   5. aug MANGE tak for gode råd og tanker, jeg går med Jens S; ud med den bløde bund, reparer og genopbyg.

Kommentér på:
Vand i hulrum i jolle

x