{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
250 visninger | Oprettet:

Rune  F
Rune F
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Motorbåd til familie på 4 - hjælp og gode råd søges {{forumTopicSubject}}

Hej venner,

Vi er en familie på 4, med et par unger på 1½ og 4 år, som er blevet bidt af alle de oplevelser havet giver. Vi sejler en del i dag i vores lille jolle, men vil gerne op i en motorbåd.
Vi påtænker en båd, som vi kan sejler rundt i det danske land med og holde sommerferier i samtidig med, at den skal bruges til lidt let weekend sejlas, hvor der også er plads til et par gæster. Samtidig er vi begge til at ligge for anker.
Vi vil gerne sigte efter en driftsikker båd, så det betyder i mit hoved, en ældre båd fra 70 erne, men med en nyere motor eller en båd fra 90'erne eller 00'erne - går også efter en båd fast fast aksel ingen z-drev.
Ligeså vigtigt som driftsikkerheden er, at det ikke er en levende båd som ruller og banker.
Mine tanker er selv faldet på en Nidelv 26 eller en Winga som vi putter en ny motor i.
Vores budget ligger i en 250-350.000 DKK.
Jeg ved godt, at alle ønsker aldrig kan opfyldes, men er der nogle
gode input til hvilke både som kan være interessante for os?

Dbh
Rune

Kommentarer på:  Motorbåd til familie på 4 - hjælp og gode råd søges
  • #1   5. aug Kan i leve med agterkahyt og lav fart er en Saga 27 en rigtig godt bud, den kan dog godt rulle lidt. Kvaliteten er god og modsat næsten alle andre konkurenter er kahyt og cockpit bygget op i glasfiber, hvilket gør det noget nemmere at finde et pænt eksemplar der nemt vedligeholdes. Der er rigtig god plads både ude og inde, båden er trods agterkahyt relative nem at komme rundt på når der skal fortøjres eller ligges til kaj, fenderlisten er fornuftig dimisoneret. Båden findes i god stand i priser fra 100.000 og man kan næsten altid finde en til salg, da der er produeret rigtig mange i en årække over ca. 30 år.

Kommentér på:
Motorbåd til familie på 4 - hjælp og gode råd søges