{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Stig for en træjoller?
  • #1   6. aug 2019 Hello der.
    Hvad skal den bruges til ... badestige, indenbors stige, og hvor lang/bred hvor mange trin, skal den kunne foldes, der er mange ting i spil.
    Søg træ stige på google eller træstige båd.. så kommer der mange frem..
    her er en :
    http://www.maritimusboote.de/epages/289397.mobile/da_DK/?ViewObjectID=28386072
    Hvis det er bade stige ville jeg gå efter en rustfri stål stige, ellers skal du være MEGET efter den, da det ikke ligefrem er et sundt miljø for træ, hvis du VIL have en i træ vil det nok være bedst at det er en der hægtes på når den skal bruges = lidt sunder da den ikke er i vandet konstant eller bliver udsat for vand hele tiden.
    Men det ser altså godt ud og der er jo lavet både i træ, så der burde være noget som holder smiley .... kontakt evt. Vessel herinde, han er lidt en troldmand ang træ og både, han vil HELT SIKKERT kunne give nogle råd ang træ sorter og div behandling af samme.
    Ellers kontakt en snedker/bådbygger/møbel snedker ( så skulle der nok blive kælet for detaljer hos en møbel gut )


  • #2   6. aug 2019 Få oprettet din båd med masser af billeder og en rigtig god beskrivelse.
    Er det et projekt ... ja så opret også et album over fremgang / tilbage gang pga. lidt problemer, det vil hjælpe at folk kan se hvad og hvordan det ser ud når man skal svare på spørgsmål, jo mere info der er, jo flere kan give svar/råd på hvordan det evt kan løses, samt andre kan måske få svar på noget de også har nogle problemer med, og som du har løst.... god fornøjelse


  • #3   10. aug 2019 Hej!
    Tak for din hurtig svar!
    Jeg har billeder af min båd nu i min gallerie!
    Du er rigtig, er bedst at have billeder.

    Jeg vil gerne en badestig.
    Eksempelen af træstigen er smuk, men jeg også ønsker en billigere stig.
    En rustfri stål stige er bedst for mig, ja.

    Jeg er ny om både, jeg er ikke sikker hvor er normalt at monterer stigen.

    Også, ved du om nogle træbåde klubber i København? Jeg har mange spørgsmål, jeg tænker måske er en god ideé at have bådevenner smiley


  • #4   11. aug 2019 Nej den er sgu fin.... og ja .. den fortjener en træ stige og ikke RF stige.
    For måske at skåne en træ stige ville jeg helt sikkert vælge en der kan hægtes på rælingen, så undgår du at bore og lave beslag, samt der er muligheder for at sætte den hvor den skal bruges.
    Find ud af hvor lang den skal være for at den kan bruges når man er i vandet, den må gerne stikke så langt ned at du nemt kan få foden på det nederste trin og ikke skal kæmpe for at komme op ( altså heller ikke have benet bøjet helt op til brystkassen, men så du føler at det er behageligt at komme op )
    Jeg ved/kender ikke nogle klubber med træbåde, men de findes helt sikkert, så der skal du på arbejde for at finde en, lav evt opslag ang. træ både klubber i dit område herinde.
    I sådan en klub er der helt sikkert også en hulens masse ideer og hjælp at hente, for sådan et skiv skal virkelig have opmærksomhed og vedligeholdelse for at holde i mange år, men får den det... ja så har du båd i mange mange år.
    Tal evt med en snedker om selve stigen og en smed om beslag der kan hægte den på båden, på den måde får du en stige der passer båden .. og passer til dit behov.. måske den vil blive lidt dyre end en præfabrikeret ... men så passer den 100% til netop din båd.
    Held og lykke med jagten på en træbåds klub.


  • #5   11. aug 2019 Jeg vil fortsætte med min søgning, tusind tak for at byde mig velkommen!

Kommentér på:
Stig for en træjoller?

Annonce