{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Vand i dobbeltbund/fundet utæthed og mega luftlomme. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer her på BG.

Tjekkede min bundprop og dobbeltbund for vand og øv der kom Ca 2-3 l saltvand ud, båden havde jeg vippet op med næsen. Kunne se der hang en dråbe vand på den ene '' slingrekøl''. Satte en smule trykluft på og lidt lækagespray på dråben og det bobler meget derfra. Der er tale om en ny båd fra februar i år..

Det viser sig at være en kæmpe luftlomme efter jeg har blotlagt lidt af området ihvertfald omkring 20 cm i længden..
Hmm er lidt i tvivl, hvad nu?
Ja, det skal laves!

God dag til jer alle!

Vh Steen

Kommentarer på:  Vand i dobbeltbund/fundet utæthed og mega luftlomme.
  • #1   7. aug Her ses, hvordan det bobler

profilbillede
  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 1 Svar: 40
    #2   7. aug hvis det er en fabriks ny båd så tilbage og få den lavet/byttet hos forhandler, hvis den er så tynd der hvordan er resten af båden.. ? , der er vel noget garanti for den kan holde vandet ude.. smiley

• #3   7. aug Ja, den skulle faktisk tilbage hvor den kom fra, men bliv færdig med at montere motor og div her i april..
    Båden bliv købt uden motor

SÅ der er jo en del at afmontere igen..

profilbillede
  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

#4   7. aug jo men det er jo egentligt ligegyldigt, båden er jo værdiløs i den tilstand.. ved ikke hvor du har handlet men de burde bare sige ok og lave den..

• #5   7. aug De vil gerne lave den skade der er,men tror nu bare der er flere luftlommer under gelcoatlaget, og lidt underligt at båden ligefrem er utæt det sted hvor jeg fandt lækagen, har lavet midlertidigt rep af skaden så kan båden da bruges indtil jeg kommer frem til den rigtige løsning.. Og hvad er så lige det 🤔

Har lidt i tankerne at få sand eller glasblæst bunden udvendig for sikre mig at der ikke er flere lommer i glasfiber arbejdet.. Men det kræver også en del...

• #6   7. aug Øv det var da ærgerligt, og så med en sprit ny båd.
    Jeg ville tage fat på forhandleren, den skal jo være i orden.

Det er jo også et større arbejde, at sand/glasblæse alt gelcoaten af, under vandlinjen, og koster jo også nogle kr.

Men vil forhandleren kun lave en lappeløsning, er der jo ikke meget bevendt.

• #7   7. aug Ja, det er mega øv. Det er en rimelig lang glasfiber luftlomme på ihvertfald mindst 20 cm lang og frygter måske der er flere lommer, men det ved jeg ikke om der er flere...
    Og vandet er jo kommet ind igennem gelcoat laget og ind i lommen og fra lommen igennem glasfiber laminaten hullet i selve glasfiber laminaten ved jeg ikke hvor er, der skal man nok blotlægge hele glasfiber lommen for at være heldig at finde det hul... Foreløbig har jeg kun midlertidigt tætnet lommen båden skal jo bruges🤔..
    Har kontaktet forhandleren og mailet billeder så må jeg vente til han kommer med svar..

• #8   7. aug Som minimum fra den ene sorte streg til den anden sorte streg er der hult..
    20-30 cm i længden

profilbillede
  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

#9   7. aug hvis han er en seriøs forhandler så burde han bare løse det hurtig uden bøvl ellers er han useriøs...

• #10   7. aug tilbage til forhandler. hans problem, ikke dit. og så må han gerne få det løst i en fart.

• #11   8. aug Ja men for helved Steen, kæft det er surt...
    Men som de andre skriver ... tilbage til forhandleren med den, det er hans problem.
    Om ikke andet så må den gennemgås i hele skroget hos ham, og hvad med skum i skroget, hvor meget vand har det suget ? ved godt de siger at det ikke suger vand, men den fugt der er der inde skal jo væk inden det lukkes.
    Om ikke andet må de bytte båden ud med en ny ( det vil jeg have krævet ) og så må det være deres job at sætte dine ting over ( også som et plaster på såret over for dig, tror nok at det kaldes service over for kunden )
    Og som du selv skriver ... hvor mange støbe fejl er der lige tilbage, du vil aldrig stole på den båd, der vil hele tiden være et eller andet i baghovedet der nager...
    Nøhj jeg føler med dig..... pøj pøj.
    Det må jo i sidste ende være fabrikken der skal betale forhandler for den tid der skal bruges..........

• #12   8. aug Hej Kim. Heldigvis er der ikke skum i under skroget, men det er ikke godt at der er luftlommer der er så lange/store at ligefrem båden er utæt🤔
    Den havde jeg ikke forventet desværre...
    Skal nok give tilbagemelding, om båden skal rep eller hvad der bliver løsningen på det..

• #13   8. aug den kan være røv dårligt produceret i hele skroget. Jeg synes du skal få dem tilbage og gået 100% igennem.

• #14   8. aug Den er meget ringe ingen tvivl der🤔, er bange for at de bare rep slinger kølen et klap på rælingen og ud af porten.... Så kommer der jo måske en ny utæthed og så er garantien udløbet.. Jeg vil som minimum have fuld dokumentation og fornyet garanti for at den er uden sjusk i laminatet. Vi må se, Hvad det ender med, pisse ærgerligt nu når jeg ellers har ferie lige nu.. En ny båd skal ikke være utæt .. Havde håbet det bare var bundproppen, men det var så ikke.

• #15   8. aug Men er der nogen af jer? der ved om man kan kontrollere en båd for dårligt glasfiber laminat og luftlommer i laminatet?
    Har konstateret mere end en lomme desværre.. Har også været et par på kølen dog små luftlommer men, hvad så mere..

• #16   8. aug Hvis du banker forsigtig med håndtaget på en skruetrækker, en med massiv plast håndtag, kan du måske hør hvor det lyder mere hult?

• hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

#17   8. aug hvad er det for en båd?

• hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

#19   8. aug ja de plejer da vist ikke fejle noget..
    men forbi forhandler og klag.

• #20   8. aug Har en dialog med dem.. Køre bare ikke lige fra Falster til næsten Nordjylland med bådtrailer..
    Vi er igang med at finde en løsning så må vi se..

• #21   8. aug Hej Steen,
    Godt nok en sjælden grim situation du er havnet i. Føler med dig, det er godt nok surt!
    Kan ikke hjælpe, men alene bakke dig op.

Helt klart at du skal ha en ny båd. Omvendt har du ofret meget på at tilpasse / montere etc, - så (meget stor) erstatning er måske en mulighed. Hvorom alting er, så er det svært – og totalt uheldigt/urimeligt over for dig, herunder frustrationer, ærgrelser og tidsforbrug.

Håber og ønsker det bedste for en tålelig løsning. Lad høre, hvordan det går.
    Mvh
    René

• #22   10. aug Hvis det er en ny båd hvorfor i alverden begynder du så selv at se på det???

Aflever den da ved forhandleren

• #23   10. aug Det er højsæson... Sejler og fisker hele året, hvis der ikke er frost..

• #25   12. aug den er lavet en mandag, efter en firmafest der har varet hele weekenden, helt til mandag morgen...
    Mener ellers at Limbo var et mega godt produkt og meget seriøst mærke/firma.. er meget øv at se det på den måde, det må være en ups fra deres side ( håber jeg da det er )
    Håber de stiller op og giver dig noget for den oplevelse ( ihvertfald at du får et nyt skrog, og at de flytter alt over ... self prof udført og med garanti på det udførte, de har jo alt på deres værksted til at udfører det ORDENLIGT )
    pøj pøj

• #26   12. aug Ja, har også tænkt på en ombytning af skroget. Er bare nervøs for at det er ligeså ringe lavet det nye skrog. Ved ikke om de skal mere for mig, jeg overvejer at lave en gennemgang af skroget samt rep selv. Min tillid er ikke der længere efterhånden desværre, er rigtig glad og 100% tilfreds med båden sejler godt mega stabil osv. Kvaliteten er bare desværre ringe åbenbart mod min forventning...

• #28   12. aug Du burde kræve en 100% ultralydstest af skroget som sikkerhed mod flere luftlommer.

Fabrikken har - eller burde have - udstyr til at checke skrog, f.eks

http://www.endotest.dk/produkter/ndt

• #29   12. aug Få nu bare en aftale med forhandleren istedet for alt det andet pjat der. Det er sikkert en mandagsbåd som en skrev og så vil du ikke få andet end problemer. Så bid i det sure æble. De kan jo lave den med alt udstyret på formentlig. Mange både ligner og er lort når man kigger i hulrum osv med kamera men det kan man ikke gøre så meget ved. Det bliver kun lavet pænt udvendigt. Afsted med dig og ikke alt det pjat.

• #30   13. aug Info: Har aftalt med forhandler båden ombyttes.. Så helt sikkert en ok og fin løsning på sagen..

• #31   13. aug Per T... det var sgu et godt lille link... tror det ville være bedst med en uvildig undersøger, så det ikke er dem selv der skal undersøge sig selv, det ville jeg ihvertfald ikke stole på ..
    Håber virkelig at forhandler og Limbo MEGET hurtigt får det bragt ud af verden til steen`s fordel.
    Men som Steen skriver... svært at have tillid til sådan et produkt der kan forlade fabrikken i sådan en stand, også at de sælger nogle af deres både som "grønlænder" modeller, der kan klare det baske klima og være extra stærke i tilfælde at man møder en "lille" klump is.
    Jeg vil håbe de gør det rigtige og får det ordnet HURTIGT, samt får deres arbejds metoder og kvalitets kontrol op på et andet plan, lidt spredning på nettet af deres bådes kvalitet vil kunne skade et firma ret hurtigt, så det vil være helt i deres egen hånd at få skaden begrænset ... med en hurtig indsats og god service, det kan komme til at gøre ondt på dem hvis de ikke gør noget hurtigt........
    IHHHH hver gang jeg komme ind på dette indlæg bliver jeg så fustreret på Steen`s vegne og føler VIRKELIG med Steen,,, KÆFT noget lort, det skulle jo være en glæde over alle grænser at få noget nyt, og bygge sin vision at det man virkelig bare ønsker og har bygget utallige gang i hovedet........ PIS PIS PIS....
    Der var tastaturet ved at ryge sig en tur smiley smiley ..... det hjælper IKKE at trykke hårdt på tasterne i arrigskab over det der overgår Steen smiley smiley

• #32   13. aug Hov....... havde ikke set dit sidste indlæg.... havde travlt med at skrive en roman smiley smiley
    HVOR FEDT smiley smiley smiley skide godt, bliver det så sådan at du afleverer den som den er nu og de så skifter alt ?
    det håber jeg at de gør ! ! ! og når du skal hente den igen så tag 20-30 andre med til at gå den efter OVERALT he he...
    Er det forhandleren eller fabrikken ! forhandler er jo liiidt undskyldt ang bådens opbygning, der har han jo ikke været med smiley
    Så faldt der lidt ro på smiley og efterårets fiske eventyr er reddet..... krydser alt der krydses kan for at det hele falder ud til et smil trods alt.....

• #33   13. aug Hej Kim. Får ombyttet mit båd skrog med et nyt.. Så de tager ansvar for deres fejl... Helt klart der var sket en fejl. De støber mig en ny båd og så er jeg på banen igen:)

• #34   13. aug smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #35   13. aug Lidt positivt.... hvis du havde fortrudt et eller andet ang din montering af nogle ting, ja så kan de rettes nu, uden du vil få huller efter det, i tilfælde af at du ville flytte det smiley smiley

• #36   13. aug Det er jeg også tilfreds med smiley Da det er en båd model der passer vores behov, sejler godt, stabil, højt fribord og en fin bæreevne, nem at håndtere osv..

• #37   13. aug Seriøs forhandler og leverandør!

• #38   13. aug Så er alt godt 🙂 kan dog ikke lade være med at tænke på om kvaliteten er dalet på de både og om der er flere derude som den i tråden her der bare ikke er opdaget endnu. 🙄

• #39   14. aug @Michael J, jeg har samme tanke... .hvis sådan en båd kan gå igennem som "grønlændermodel" er der noget helt galt i deres kvalitetskontrol.

Man kunne overveje at spørge hvordan de sikre det ikke gentager sig når den nye båd hentes?

• #40   14. aug #Michael og Per.. Skrog tykkelsen er mit indtryk at den er ok har også på fornemmelsen at at skroget er solidt.. Men i hjørner er der luft i glasfiber laminaten og det er ikke godt. .. De har lovet at få rettet op på det og er kede af situationen og det er nok heller ikke kun min båd, den er gal med... Tror jeg.

I princippet er det jo bare en enkelt dårlig medarbejder i produktionen der skal og manglende kvalitets kontrol.

• #41   14. aug @Steen
    Nu kender jeg ikke meget til glasfiberstøbning men har en del erfaring indenfor produktion af elektronik produkter der bl.a. indgår i store datacentre.

Og når man finder en graverende fejl i marken er det fast kotyme at kvalitetsafdelingen undersøger hvad der er gået galt og giver kunden svar på hvordan det undgås i fremtiden. Og - afhængig af undersøgelsens resultat - at tilbyde andre kunder der har købt i samme periode gratis service besøg og evt. reparation af deres produkt

Jeg mener faktisk du bør spørge ind til årsagen og hvad de har gjort for at det ikke gentager sig.

Kan de ikke sige hvad årsagen er til fejlen vil jeg mene der er stor risiko for den gentager sig.... at få en god båd i 2. forsøg er jo rent lotteri når man ikke kender årsagen til den første var dårlig

• #42   15. aug Syntes de har håndteret det godt. Tit høre man at folk skal igang med tovtrækkeri med advokat osv. Den løsning du fik viser man tager ansvar. I sidste ende kan et mindre firma jo ikke overleve hvis de laver et elendigt produkt

• #43   15. aug Michael : jeg er enig, har mailet div billeder til dem og har talt med dem pr. Tlf 2 gange og de har taget ansvaret for de fejl båden har.
    Nu har jeg rep båden midlertidigt og nyder sæsonen. Der er indgået aftale om at båden ombyttes når sæsonen er slut. Det er selvfølgelig en kedelig situation for både dem og mig, vi er blevet enige om denne løsning og det jeg tilfreds med og de har lovet den nye båd er uden fejl og mangler..

Som Michael nævner:
    Sådan en sag kan nemt blive lang, de var hurtige til at håndtere denne sag og det er i sig selv ros til dem et eller andet sted.

• #44   15. aug Godt at høre Steen. I sidste ende er det jo også en tillidssag mellem dig og producenten, og det lyder til I kommer godt overens smiley Og der ville et krav om en "8D rapport" nok virke lidt malplaceret.... måske jeg bare er lidt erhvervsskadet smiley

Kommentér på:
Vand i dobbeltbund/fundet utæthed og mega luftlomme.

x