{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Kompasafmærkning? {{forumTopicSubject}}

Hey alle i dejlige sejlere! smiley

Jeg vil gå ud fra at man altid kan regne med at hvis man er ude på åbent vand altså ikke inde ved kysten hvor der ikke er så dybt at der hvis der er lavt vand så står der en kompasafmærkning??? Er det rigtigt? Det skulle man vel næsten tro ikk??


Kh Kenneth Banditten smiley


Kommentarer på:  Kompasafmærkning?
  • #1   13. aug 2019 Man ved ikke hvad der er under overfladen mm man benytter sig af et søkort.

    Farvandsafmærkning placeres udfra en vurdering af trafiktæthed, hvilken retning trafikken normalt bevæger sig samt hvorvidt en ændring i vanddybden har en sikkerhedsmæssig betydning.


  • #2   13. aug 2019 Jeg tænker bare at hvis man er ude og sejle og gps`en svigter så ved man jo ca. hvor man er og så kan man tegne en streg (Slå en streg he he) i kortet og ved hjælp af en kurslineal afgøre kursen man skal styre på kompasset jeg synes ikke det giver nogen mening at regne devierende og misvisende og alt det der ud da man jo ikke helt præcist ved hvor man er på søkortet alligevel.... Ydermere ved man også hvor lang tid man skal sejle for at nå den ønskede position da knob svarer til sømil i timen så skal man bare have fat i en kurslineal og en passer der er alligevel ikke en kæft der kan huske alt det der devierende misvisende crap ej heller skibslys og signalfigurer og hvis man har den der seddel som vidst nok alle kender til (sejladsvejledning) så har man jo en rettesnor

  • #3   13. aug 2019 det kan du nok godt regne med
    men man skal vide hvordan et n. s. ø. v. kompasafmærkning ser ud
    og ikke mindst hvad vej man skal sejle omkring det smiley
    der for er det godt med dueligheds bevis


  • #4   14. aug 2019 Jamen det ved jeg også godt hvordan de ser ud altså smiley

  • #5   14. aug 2019 Du har en god evne til at negligere kunsten at navigere uden brug af elektroniske hjælpemidler.

    Det er muligt dels at finde sin position med høj nøjagtighed vha terrestisk navigation, samt at finde beholden kurs når deviation, misvisning og afdrift er kendt.

    Som tidligere nævnt, farvandsafmærkningen er ikke meget bevendt mm man har et søkort.


  • #6   16. aug 2019 Lige et spørgsmål til vil der altid ved en havn være nogle afmærkninger så man ved hvordan man skal sejle og ikke går på grund????

  • #7   16. aug 2019 Til Lars NOK godt regne med???

  • #8   17. aug 2019 Nej! Endnu engang er svaret det samme. Man kan kun se hvilke forhindringer der er, samt hvilken afmærkning der er i området ved at bruge et søkort.

    Ofte vil der være markeret med sideafmærkninger hvis det er et snævert sejlløb, men man kan ikke sige at det altid er sådan.

    Nogle forhindringer vil være markeret, men andre er ikke. Det kommer an på trafikmønster, mængde og type af sejlads i området.


  • #9   17. aug 2019 Jeg tager det duelighedsbevis er man fuldt udrustet til at sejle efter sådan et kursus?

  • #10   17. aug 2019 Hvad lærer man på sådan et kursus og hvordan foregår prøven skal man have førstehjælp?

  • #11   17. aug 2019 Alt det har du spurgt om i en anden tråd hvor jeg svarede dig, og desuden også lagde et link op til en side hvor du kan læse alt om det.

  • #13   17. aug 2019 Ja ok har lige kigget på det link der og det skulle da være nogenlunde til at finde ud af skulle jeg mene eller hva?

  • #14   17. aug 2019 Baseret på antallet af mennesker som har erhvervet sig et duelighedsbevis er jeg overbevist om at det er rimeligt opnåeligt.

Kommentér på:
Kompasafmærkning?

Annonce