{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Skrue
  • #1   22. jan 2014 Er selv på jagt efter ny skrue til min maxum. Der er nok mange meninger om hvad der er den rigtige, men går selv efter en 4 bladet stålpropel. Dette med et håb om at den kan komme lidt hurtigere ud af vandet og måske gå med lidt færre omdrejninger ved March fart. Synes min er meget tung i røven ved ikke om du har samme problem

  • #2   22. jan 2014 Ved ik om den er tung i røven smiley
    Men min sejler 45 mph ville moske godt ha mere fart


  • #3   22. jan 2014 Hvis det er fart så er det vist bedst med en 3 bladet. Men tror det er svært at få ret meget mere fart i din. Min går 50 mph men vejer nok også mindre end din. Det er med en alt propel 14x23

  • #5   22. jan 2014 Alu propel skulle der stå

  • #6   22. jan 2014 Ville helt klart gå efter en 4-bladet stålpropel!

    Væsentlig bedre grip og acceleration end en 3-bladet og det er virkelig minimal hastigheden på toppen man mister...


  • #7   24. jan 2014 hvis du har en 3 bladet propel som kan køre med de MAX omdrejninger som motor fabrikanten foreskriver så behold den og drop tanken om en 4 bladet for det er spild af penge for du får IKKE højere hastighed ved propel skift alene.

  • #8   24. jan 2014 Hvad skal man med højere fart? Det er jo virkelig sjælendt at man bruger max. speed!

    Og som jeg skriver om en 4-bladet: Væsentlig bedre grip og acceleration end en 3-bladet og det er virkelig minimal hastigheden på toppen man mister...

    En helt anden oplevelse - kan absolut anbefales!


  • #9   24. jan 2014 att Thomas
    Ja båden bliver mere stabil men er man ude efter den højeste fart så er der også en masse andre ting der skal tages højde for , jeg havde Hydraulisk Elevator på min forrige bådog det gav da lidt mere fart men den blev umulig at styre ved topfart fordi der skulle have været en Clever eller Chopper Propel på så det droppede jeg og sejler nu mellem 44 og 46 knob an på hvilken propel jeg sætter på og det er sgu ok for det er sjlædent at der er nogen der sejler hurtigere med mindre det er både med v 8 der bruger tonsvis af benzin så det er sgu fint nok til mig .
    Og det med at sejle med fuld gas så vil jeg da give dig ret at det ikke er hver gang men kommer der en og provokerer så må vi da lige se hvem der kommer først i mål men såen ER det jo med drengerøve UANSET om men er 20 eller 60
    mVH Hasse


  • theWSU .
    theWSU . Tilmeldt:
    jul 2008

    Både: 3 Emner: 39 Svar: 217
    #10   25. jan 2014 og Hasse....vi ved jo godt at du er en stor drengerøv..! hehe smiley smiley

  • #11   25. jan 2014 Hej Jonas
    Jeg har en 1900SC Maxum, V8 med stålskrue 14 1/2 x 28. (Ham jeg købte både af gik kun op i topfart)
    Båden sejler bestemt stærkt, 87 km/t på gps'en så havde jeg ikke lyst til mere smiley
    Den store skrue gør dog at min er tung at få ud af vandet, er vi 4 i båden skal alle op foran når vi skal ud af vandet.
    Jeg vil råde dig til ikke at sætte gode egenskaber ud af vandet overstyr, blot for lidt mere på toppen.
    Det lyder spændende hvad Thomas G skriver om 4-bladet skrue, det ville jeg vælge hvis jeg skulle have en mere passende størrelse skrue på båden.:-)


  • #12   25. jan 2014 Ok tak for rådgivning. . Tror jeg hælder til en 4 bladet ??

Kommentér på:
Skrue

Annonce