{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Hvad kan du anbefale områder/sejlture til mindre både {{forumTopicSubject}}

Jeg leder efter inspiration til foråret/næste sommer. Weekendture eller måske miniferie.

Ønsker er : gode havne, hyggelige byer, flot natur og lignende, der er en tur værd.

Krav er at det ikke er alt for åbent vand men relativt kystnære områder, der passer sig for en mindre båd.

Båden er trailerbåd, så om det er Fyn, sydøstjylland, Nordjylland eller måske endda Sjælland, er alle tips velkomne.

Hvilke steder/ruter kan du anbefale?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvad kan du anbefale områder/sejlture til mindre både
  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jul 2018

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 33
    #2   13. okt 2019 Jeg syntes Limfjorden er fantastisk med god chance for at finde fladt vand.

  • #3   13. okt 2019 Henrik H, hvorfra i Limfjorden og hvilke ting/steder kan du anbefale? Jeg kunne godt smide båden i på Skive havn f.eks. men hvilke havne, steder og sådan vil du anbefale?

  • #4   13. okt 2019 Morten R, jeg kender området fra Århus og ned langs kysten til lillebælt, Bogense og ned til årø. På begge sider, da jeg typisk sejler ud fra Kolding. Udover der kender jeg Fåborg og svenborg. Jeg er helt enig i at der er lækkert. Særligt Fyn ovre bag fænø/ hindsgavl

  • #5   14. okt 2019 Hej du kan sætte båden i vandet i Gyldendal og tage en tur rundt om Mors en fin tur og gode havne en fin Limfjord tur

  • #7   14. okt 2019 Morten, ja min kammerat har en 25 fods monterey, så det er bare med at hænge på. Det tager kun en time til Bogense og det er en fin havn, gode fasciliteter og nær byen som er hyggelig. Vi lå der også i det torden/skybrud der var i weekenden i starten af september. Vi blev hurtig enige om at vi kommer aldrig til at prøve noget værre, så der blev overliggeren lige sat.

  • Staffan N
    Staffan N Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 32 Både: 1 Svar: 5
    #11   22. okt 2019 Du får ursäkta att jag skriver på svenska, men jag tror att du kan förstå i alla fall.
    Jag kan rekommendera Mariager Fjord - det är en smuk fjord med lugnt vatten, och många hamnar att besöka - Hobro i den ena änden med goda förtöjningsmöjligheter och Hadsund i andra änden - Als Odde, Mariager (självklart!), Bramslev Bakker, mm.
    Min hemmahamn är Stinesminde som har en utmärkt och gratis sjösättningsramp. Där finns det shelter för camping och ett Pensionat, samt parkeringsplats för trailern när ni är ute med båten.
    Lycka till!
    Hilsen, Staffan


  • #12   26. okt 2019 Når du har trailer båd skulle du prøve Flensborg Fjord ell. Kieler Fjord. Begge steder er forholdsvis smalt og der er ofte læ, og ikke langt mellem en masse havne. Begge steder er der masser af liv på vandet, fin natur, hyggelige byer og du kan sejle helt ind til både Kiel og Flensborg og så er der ikke langt at gå til centrum. I Egernsund er der et gratis slæbested syd for broen, m. parkering i gruset syd for slæbestedet. I Kieler Fjord kan man feks. benytte slæbestedet i Strande ell. ved Olympiahafen, begge steder henvender man sig hos havnemesteren, pris 10 Euro. Gratis parkering på en grasmark tæt ved olympiahafen.

Kommentér på:
Hvad kan du anbefale områder/sejlture til mindre både

Annonce