{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Henrik G
Henrik G
Tilmeldt:
20. jul 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

135hk {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Har kig på min første bowrider og vil gerne have en “økonomisk” båd i forbrug men også noget rigtig sjov legetøj og i den anledning ville jeg høre om folk mener at en 135hk motor er nok eller om man skal op i 190hk+


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  135hk
  • #1   19. okt 2019 synes ikke at der er meget forskel på en 135 og en 190 v6 4,3, ville aldrig selv vælge en 135 hk

  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #3   19. okt 2019 Kenneth så du mener man skal op i minimum 220hk?
    Morten det er jo svært at kende sejle stil inden man har ejet, men det er da til vandsjov og dase rundt. Vil gerne have en der kan trække selvom der er 4-? Personer i båden, så man ikke skal sætte folk af hver gang man skal have det sjovt


  • #4   19. okt 2019 Det kommer jo også en hel del an på om det er en 14 fods eller en 32 fods....

  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #5   19. okt 2019 Tanken er en bowrider på 16-22 fod.

  • #6   20. okt 2019 135 hk er i hvert fald for lidt til en 22 fods.
    Jeg tænker alt over 17-18 fod kræver mere end 135 hk.
    Og vil du være 4+ i båden samtidig med at du trækker vandski, så er det nærmere max 16-17 fod med 135 hk.


  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #7   20. okt 2019 Er det bedre at gå efter med udenbordsmotor? Og i så fald hvor mange hk skal man så op på??

  • #9   20. okt 2019 v6, 4.3 starer ved 190 hk og op til220 alt afhængelig hvilken model det er, med de som du beskriver a du vil bruge båden til vil en 135 være for lille. min gamle nordcap gik ca 1 sømil pr L og det var ligemeget om det var i tomgang eller bundgas. den kunde sagten trække ski og andet sjov selvom egenvægten var ca 1800 kg med tom tank

  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #10   23. okt 2019 Synes umiddelbart at udvalget af diesel både er yderst begrænset i bowrider versioner. Jeg kan godt lide ideen om udenbords motor, så man nemmere kan servicere og skifte hvis man ønsker større motor mm. Jeg må se om jeg kan finde en båd med mindst 190hk smiley

  • #11   24. okt 2019 Nej til 135 hk. Rimer ikke på sjov, trækkraft og drift økonomi.

  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #12   24. okt 2019 Okay, så må jeg op i de større motorstr hvis det er indenbordsmotor. Næste spørgsmål nogle mærker man skal gå efter eller undgå?

  • Dennis L
    Dennis L Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #13   24. okt 2019 Hej Henrik.
    Jeg ved sq ikke lige, hvad de sikkert velmenende folk der ellers har svaret dig har af erfaringer med lige den motor du spørger til, men det lader ikke til at være synderligt meget. Jeg har selv en “Bayliner Capri, 3.0L 135hk” og det er hulendansme det sjoveste legetøj jeg nogensinde har haft. smiley Jeg har før brugt den til polterabend hvor vi fint har kunne trække vandski og tube med 7 voksne gutter i båden - og nej den planer naturligvis ikke så hurtigt som hvis der kun er 3-4 stk i båden, men den klarer det superfint og kan stadig snildt trække linen ud af hånden på vandskieren, hvis du giver fuld gas til at starte med. Sidst sejlede vi rimelig raskt i 4 friske timer og brugte kun 50-60 liter benzin - tror næppe nogen anden båd/motor kan præstere så lavt et forbrug. Jeg ved ikke, om min båd bare er noget helt specielt, men den er i hvert fald på ingen måde kedelig - hun sejler 30-38 knob og kan dreje på en tallerken. Jeg kan fint sende videoer som viser hvor godt hun sejler og du er også meget velkommen forbi Aalborg i weekenden, hvis du selv vil prøve en tur - så ved du, hvad 135hk kan ;). Mvh Dennis


  • #14   25. okt 2019 #13 - der findes jo også mennesker der synes at en Toyota Aygo er en vild bil.
    Tror din udtalelse sige mere om din erfaring med forskellige både og motorer - men selvfølgelig hver sin "smag".
    Hvis du synes at en 135hk i en (18 fods?) båd er det sjoveste legetøj du har haft, så er jeg sgu glad for at jeg ikke har levet dit liv smiley


  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #15   10. dec 2019 Hej folkens,
    Så er jeg tilbage og har fundet 2 både som jeg kigger meget intenst på. Den ene er en Starcraft 1700 fra 07 med 220hk og den anden er en Glastron 185 GXL fra 08 med 190hk. Starcraft er ca 10.000kr dyrere, men den står også ved forhandler og har jo også 30hk mere end Glastron.
    Har valgt at sige at jeg vil ofre lidt mere og så være sikker på at de har Power nok, men er der nogle som har +/- at sige om de to både eller måske personlig erfaring??


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 1 Svar: 36
    #16   10. dec 2019 Hej. Motormæssigt er den med 220hk mest interessant. MEN båd mæssigt ville jeg vælge den med 190hk. En 17 fods båd kan hurtigt komme til at føles lille, hvis i er nogle stykker ombord. Jeg har en 190hk, og den er jeg rigtig godt tilfreds med. Starter / sejler altid;)

  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #17   10. dec 2019 Hej Jacob,
    Det kan du jo også have en god pointe med. Har du nogen erfaring eller kender nogen der har ejer en af de to mærker? Det er jo lidt svært at bedømme flere parametre som sejleegenskaber, lydniveau, kvalitet mm udfra et par min rundgang hvor den står på en trailer


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 1 Svar: 36
    #18   10. dec 2019 Jeg kender intet til ovenstående både - desværre. Jeg gik fra en 16 fods til en 20 fods, og har fået en hel anden båd😁 både pga sejlegenskaber (bølger) og anvendelighed når vi er flere afsted. En af de ting, jeg ville vægte højde, er højden på stolene (sidder man med røven i vandskorpen eller er man hævet lidt) Jeg er utrolig glad for at have muligheden for at “stå op”;)

Kommentér på:
135hk

Annonce