{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.659 visninger | Oprettet:

Smøring af bundruller.. {{forumTopicSubject}}

Hvad bruger i som smøre middel til jeres bundruller på traileren ?
Har i noget godt fedt ? som i vil dele jeres erfaring med... til os andre ?
Mine ønsker ang fedt er :
Det skal blive hvor det skal bruges ! ( altså ikke blive presset ud )
Det skal helst virke i lang tid ( så man kan nøjes med at smøre ca 2 gange om året )
Pris..... fuck det... bare det virker....

Jeg er ikke til WD og andre dåse produkter der jo IKKE er smøre middel, det opløser lidt rust og opløser fedt samt snavs, disse " smøremiddel " kan ikke bruges som smørelse til noget som helst.
Jeg skriver dette fordi det ikke er det jeg har brug for, og folk har den opfattelse at det er smørremiddel.... kun interesseret i rigtig fedt . jeg har noget QUICKSILVER, 2-4-C fedt .. kan det bruges ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Smøring af bundruller..
  • #1   10. jan 2015 Hej, jeg renoverede min gl. trailer for godt et år siden. Jeg skiftede mine gl. ruller og aksler ud med 30 mm rustfrie aksler, de buer ikke under belastning, det gør mange af de tynde aksler, det skal dog lige nævnes at mine ruller er 300 mm brede.
    Jeg fik fat i noget vandfast marine fedt, det kører .
    Mvh. Kurt.


  • #2   10. jan 2015 Takker

  • #3   10. jan 2015 det quicksilver du har er da saltvandsbestandig smørefedt.. kan ikke se hvorfor det ikke skulle kunne bruges

  • #4   10. jan 2015 Jaaaa...smører bare min en gang om året og det er inden vinterhi...og det er med
    WD 40 ?.det er også det motoren altid er smurt ind i..og kablerne og der er ingen
    Ir/bolter eller aksler der er rustet fast.såååå helt ringe er det alså ikke smiley


  • #5   10. jan 2015 Fy Henrik.... alle de rust opløser og lette dåse " Smøremiddel " er ikke til at smøre, det er et petroleum produkt der ligger en tynd hinde og derfor virker vandafvisende ( derfor det virker som fugt fortrænger ) min søn har haft et mc værksted og jeg har set kabler der har været ødelagt af at man har brugt disse ting, det opløser fedt og skyller det ud pga det er tyndt, det virker lidt i starten ( derfor folk tror det er godt ) men det smøre ikke som fedt..... ja ja ved godt jeg er underlig.. men kan altså godt lide at gøre det rigtigt og godt, så har jeg det bedst og fred i sjælen he he
    Steffen.. det er det jeg nettop spørger om, kan det mon bruges, for det sidder godt nok fast og er næsten umuligt af få af, men det virker også meget klistret ... nærmest som .....ja hvad fan...... kan man sige... harpiks ... men nu prøver jeg det og så må jeg se, for det marine fedt jeg smøre motoren med ( det er jo også saltvands bestandig ) det forsvinder rimelig hurtigt ud/væk når det bliver udsat for stort tryk.... jeg prøver det klister fedt og må så se hvad det gør... det var jo også mere om der var en der havde prøvet sig frem og fundet MIDLET he he


  • #9   11. jan 2015 Ja jeg må prøve mig frem, det er også det jeg er lidt i tvivl om med det fedt jeg har.... altså at rullerne kommer til at gå tungt .... jeg må bare prøve
    Takker for alle svar....


  • #11   11. jan 2015 Jo der er forskel på fedt, noget kan man mellem to finger trække ret langt inden det går fra hinanden, og andet er som smør, det er selvfølgelig det beste, da der er mindst rulle modstand.

  • #13   11. jan 2015 Nej nej..der er skam ikk noget galt i at gøre det rigtit og godt tværtimod det prøver jeg også...men om jeg så er pæn med mine sager..jaaa det mener min kone ikke smiley
    Hun mener at det er fordi jeg er født med en guldske i røven...(er enebarn) og ja jeg bruger WD 40 og det stopper jeg nok ikk med og jeg kører også min bådtrailer helt ned under vand når jeg skal ha den i vandet eller op...lige et lille ? Er det superruller
    Du har på din bådtrailer ?? Har ingen kølruller på min..og har da godt nok heller ikk smurt dem i den tid jeg har haft den men det skal jeg måske nok gøre. smiley


  • #14   11. jan 2015 he he,,,

  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Svar: 41
    #15   28. apr 2016 Stævnrørsfedt er jo udviklet til at emulgerer med vand. Og langt de fleste fedter suger vand til sig. og tager man en klat mellem to fingre og massere den under vand, finder man hurtigt ud af, at al smører evnen er forsvundet. Det produkt jeg kender bedst er en fedt fra petro Canada som heder Peerlees OG2 , Den holder til extrem vandpåvirkning og tryk. Bønnerup Strand Skibs- og Bådebyggeri ApS Har prøvet mange forskellige produkter og han siger at Peerlees OG2 er den eneste han har haft der kunne holde til de trykpåvirkninger og den vandbelastning som kuglelejerne bliver udsat for når fiskekutter bliver slæbt på bedding.

    Se mere på.: http://www.metal-supply.dk/product/view/120639/peerlees_og_2_fedt_taler_vand_og_vandbelastning#.VyKFtfmLRhE

    MVH Allan Levisen
    AB Svejseteknik ApS


    profilbillede
  • #16   28. apr 2016 Takker.... det vil jeg da kikke på, de skal jo holdes ! ! ! ! som alt andet....

  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Svar: 41
    #17   29. apr 2016 Hej Kim S
    Jeg har altid undret mig over at når snakken falder på smøremidler så er der en generel holdning at det skal være billigt for at være godt. I forhold til hvad vi ellers har i udgifter hvad enten det er bådmotor, bilmotor, eller lejer. så er det promiller vi bruger på smøremidler. Og det er det der koster os allermest når vi får et havari. Hvis du kunne have interesse i at se hvad der bliver sagt om Petro Canada´s smøremidler så skulle du prøve at gå ind på.: http://absvejs.dk/anbefalinger/
    Mvh Allan levisen
    AB Svejseteknik ApS



    profilbillede
  • #19   29. apr 2016 Takker....... ja spare vil man nok altid..... men det er nok rigtigt nok at hvis det så går istykker... ja så himler man op .... selv om det er noget rent ud sagt billigt lort vi har købt .... for at spare.... AT KØBE BILLIGT.... BLIVER DYRT .....

  • #20   29. apr 2016 Allan.... det var da en ubehagelig side...........
    Nøhjjjj der er meget guf...... he he


  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Svar: 41
    #21   18. jun 2016 Hej Kim S
    Jeg har fået et nyt produkt som alle båd og bilejer ikke kan undvære.
    Jeg har aldrig set noget lignende. Produktet heder Prolan. Det er perfekt til at smøre dine bundruller med. Det er et naturprodukt som du kan få gavn af.
    Ikke nok med at det smøre, det forhindre også nye dele i at ruste og korroderer. men samtidig stopper det igangværende rust og korrosion. Selv en bådtrailer som har fået en behandling af dette produkt vil ikke begynde at ruste. Jeg har lagt lidt om Prolan på dette link. http://www.metal-supply.dk/product/view/119893/prolan_lanolin_korrosionsstop_naturprodukt#.V2WSBGZf3b0
    Alt der har mulighed for at ruste burde have en behandling af Prolan. Det ville spare os for meget arbejde når det skal skilles ad igen. Her er et billed hvor bremsekaliberen er før og efter behandling med Prolan.

    Har i kommentarer og gode råd om hvor det kunne bruges og ikke bruges vil jeg meget gerne have at i skriver både ros og ris. det er jo den måde vi bliver klogere.

    Mvh. Allan Levisen


    profilbillede
  • #22   18. jun 2016 Takker... et alsidigt produkt, må da lige tjekke det ud ... som du selv skriver... man må lære...

  • #23   19. jun 2016 Hej, jeg har brugt det i flere år, det er super godt, fås i flere udgaver, jeg bruger heavy og medium begge på spray dåse. Ca pris 130 pr dåse.

    profilbillede
  • #24   19. jun 2016 Har det samme sæt prolan som Kurt , Virker fint ...bruger det til beskyttelse af powertrim og til båd traileren samt diverse stik osv. Er fint tilfreds med produktet

  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Svar: 41
    #25   19. jun 2016 Prolan
    Hej alle sammen
    Jeg vil være meget taknemmeligt for at få både ris og ros ang. Prolan. Jeg er ved at lave en liste over hvad Prolan er godt til og hvad det ikke er godt til. Har i billed materiale vil jeg gerne have det.
    Mvh. Allan Levisen
    AB Svejseteknik ApS
    Lyngbygårdsvej 28a
    8220 Brabrand.
    Tlf 22 46 31 31
    e-mail ab@absvejs.dk



  • #26   20. jun 2016 Bruger prolan til beskyttelse af bremsetromlerne udvendig og andre udsatte dele på bådtraileren, bremsekablerne gennemsmøre jeg med olie og fedt..
    Rullerne på bådtraileren har jeg også prøvet med prolan men syntes siliconespray er bedre der ...


    profilbillede
  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Svar: 41
    #27   20. jun 2016 Hej Steen B
    Tak for oplysningen.
    må jeg benytte det billede som du har fremendt.

    Og til andre der har erfaringer med Prolan, så høre jeg gerne fra jer, både ros og kritik modtages gerne.

    Mvh. Alan Levisen


  • #28   20. jun 2016 Hej Allan.
    Kan du bruge billedet er det ok....
    Mvh Steen


  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Svar: 41
    #30   20. jun 2016 Hej Steen P.
    Tak for det. Ang. dine bremsekabler så kunne du med fordel bruge Prolan Greas.

    Mvh Allan


    profilbillede
Kommentér på:
Smøring af bundruller..

Annonce