770 visninger
|
Oprettet:
Er dette normalt. {{forumTopicSubject}}
Forhandleren siger at det er normalt at der kommer en "klunk" lyd når man slår propellen til uden at benet er i vandet, når der er stål propel på, da den tunge propel gør at den kommer til at dreje hurtigere end motoren, når der ikke er vandmodstand.
maj 2019
Følger: 4 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 1 Svar: 234
Store påhængsmotorer (over 300hk eller deromkring) og Bravo drev burde ikke give "klunk" hvis det er justeret rigtigt, koblingen er længere oppe og foregår med mekanik... Mekanikken sørger for at sætte drevet i gear og du kan ikke gøre noget galt med gashåndtaget.
jun 2009
Følger: 12 Følgere: 57 Både: 1 Emner: 14 Svar: 70
Jeg kan ikke få lov at uploade en video her på BG.
Videoen kan ses / høres her...
https://djfubar.dk/#collection/895ab59f-83fc-41fe-a542-ea7037b17f24
maj 2019
Følger: 4 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 1 Svar: 234
Jeg går lige ud og sætter min i gear for at se om den gør det samme....
maj 2019
Følger: 4 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 1 Svar: 234
uploading............
https://www.baadgalleri.dk/video/diverse-baad/3949-optimax_m_staalpropel
jun 2009
Følger: 12 Følgere: 57 Både: 1 Emner: 14 Svar: 70
maj 2019
Følger: 4 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 1 Svar: 234
maj 2019
Følger: 4 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 1 Svar: 234
Side 53 her: https://www.generalpropeller.com/pdf/QS_FloTorq.pdf
jun 2009
Følger: 12 Følgere: 57 Både: 1 Emner: 14 Svar: 70
maj 2019
Følger: 4 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 1 Svar: 234
jun 2009
Følger: 12 Følgere: 57 Både: 1 Emner: 14 Svar: 70
835257Q12
Kit includes: Forward thrust washer, Reflex drive sleeve (8M0047148), Aft Wash
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 132 Både: 2 Emner: 38 Svar: 829
Der findes tolerance værdier for aksial sløret må være, men jo mere slør jo mere klapperen. Prøv at trække ind og ud i akslen (med motoren stoppet) så får du en fornemmelse af slør. Aksialsløret er jo holdt til den ene side i vandet pga propellens driv kraft.
jun 2009
Følger: 12 Følgere: 57 Både: 1 Emner: 14 Svar: 70
Er dette normalt.