{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

Float pods (kender ikke det danske navn) nogen erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Har kigget lidt på float pods på nettet. Jeg tænker lidt i dem, da jeg drømmer om at sidde to ved siden af hinanden når vi sejler. Den bliver bare meget tung i røven når vi er to og der ikke er 100kg oppakning foran. Har både tank og batteri foran så kan ikke ændre meget på vægtfordelingen. Så vidt jeg læser så løser float pods dette, men har nogen prøvet dem eller hørt om nogen der har? God weekend


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Float pods (kender ikke det danske navn) nogen erfaringer?
  • #1   15. jan 2022 En beskrivelse af hvordan de ser ud og hvor de monteres til os der ikke lige har hørt navnet

  • #2   15. jan 2022 https://www.explorebeavertail.com/product/flotation-pods-small/

    De sælger dem i ovenstående.
    For mig at se svarer det til at forlænge skroget en smule for at hæve bagenden og lette Planing Samt udligne hvis man har meget vægt agter ud ved en stor motor eller hva det nu kan være. Der er vist mange der er glade for det, men der er vist lidt faldgruber i forhold til at få dem monteret rigtigt.
    Det er vel nærmest to flydetanke de sættes på i forlængelse af skroget så båden ligger mere fladt. Kunne bare være sjovt hvis nogen havde prøvet det. smiley


  • #3   15. jan 2022 Okay det er jeg helt med på vidste ikke de hed sådan.

    Har overvejer dem også men jeg ville selv lave dem.

    Glasfiber er nemt at arbejde med.

    De skal jo passe til bagenden også så det er lettest At lave dem selv tror jeg.

    Evt lav en skarpelon i det her eller i træ.
    https://www.jemogfix.dk/styrolit-gulvisoleringsplade-g80-100-mm/4181/9011194/?gclid=EAIaIQobChMIsaaq89-09QIVkKZ3Ch3_tACuEAQYAiABEgIaffD_BwE&gclsrc=aw.ds


  • #5   15. jan 2022 Er der en særlig grund til du har så meget setback?

    Du har jo flyttet meget vægt rigtig langt bagud
    Og med så lille en motor er det meget der skal løftes op

    Hvordan sejlede den før du lavede det setback


  • #6   16. jan 2022 hvad er årsagen til at du har flyttet motoren ud bag båden?
    umiddelbart har du bare for lidt motorkraft /løft bagtil.
    Jeg ville montere et par hydrofoils til et par hundrede kr og monter motor hvor båden er bygget til, så tror jeg ikke du får meget mere ud af det setup.
    sådan en ombygning som du overvejer gør intet godt for bådens værdi ved et evt salg


  • #7   16. jan 2022 Det er vist et gammelt billede (det skal jeg have opdateret.. Jeg har en 30hk på nu som sidder på hækken. Så båden står som den anbefales.. Jeg havde det andet da jeg dummede mig da jeg købte ny båd og den skulle bruge langt ben. Jeg havde kun kort og ikke lige penge til at skifte en motor som i forvejen var ret ny men den var meget sjovt at eksperimentere med. Det hjalp også, men ikke nok til formålet.. Så som båden er nu sejler den skønt til mig. Men jeg savner bare lidt at sejle med fruen eller en kammerat siddende ved siden af på det bredde Sæde. Og så ligger den tungt med røven når vi kun er to. Kunne også smide sandsække i snuden men synes bare ikke om ideen at tilføje vægt. ☺️

  • #8   16. jan 2022 Nej jeg kan sagtens se man skal passe på med kreative ændringer. Men jeg smider dem heller ikke lige på i morgen. Det var mest for at høre om der var danske erfaringer med det

  • #10   16. jan 2022 Enig, kønne er de sgu ikke..det er vist noget funktion over form vi er ude i 😂 har tabs på. Den sejler som den skal helt kanon til mit behov. Det eneste er den ekstra siddeplads og en vægten det gir, men kan være jeg bare skal en ud af i sandsække. Eller få et 300ah batteri op foran. 😂 Synes bare vægten skal være andet end sand.

  • #11   16. jan 2022 Trim flaps eller Hydrofoil ville jeg undersøge først men de det kasser overvejer jeg selv men det er for opdriften når vi ligger stille

  • #13   16. jan 2022 Det var faktisk en mega god ide... Simpelt men mega god ide.. tak. 🙌🙏

  • #14   21. jan 2022 hydrofoils vil hjælpe koster under 300, hvis det ikke giver nok kan du prøve trimplan eller smide en 4 bladet spitfire propel på

Kommentér på:
Float pods (kender ikke det danske navn) nogen erfaringer?

Annonce