{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Facebook Grupper Teknik Motorbåde
  • #1   15. okt 2022 søg på dit specifikke motormærke.. der er masser grupper både med mercruiser, volvo, yanmar osv.

  • #2   15. okt 2022 Dette forum/galleri er jo næsten dødt.
    Men hvad vil du gerne vide? Det sidder stadig nogle stykker herinde som har indenbords motor smiley


  • #3   15. okt 2022 Ja, foraer som BG og fenderen er en uddøet race. Der sker ingenting, og tilbagemeldingerne på spørgsmål er meget få.

    Mange af de "gamle og garvede" fra begyndelsen af 00´erne er forsvundet, fordi de enten har solgt båden, eller færdes på facebook-foraer, hvor der er meget mere aktivitet.


  • #4   16. okt 2022 Bechmand du har helt ret! 😁😁

    Det var nu egentlig bare generelt for at have lidt at "støtte" sig til da jeg er helt ny i det her.

    Men helt specifik står jeg i at skulle have båden op snart og er lige lidt i tvivl om hvor meget jeg skal gøre med motoren. Der ligger jo en 4-cyl 88hk yanmar diesel I båden med lukket ferskvands kølet system. Jeg er da lige lidt i tvivl om proceduren med glycol i søfilteret, hvordan det gøres, og hvor meget der skal i? Skal det gøres mens den er i havet, eller kan det gøres mens den står på stativ.

    Osv osv


    profilbillede
  • #5   16. okt 2022 Jeg bruger ikke glycol, jeg skruer slangen af til søvandsfilteret og tømmer det ned i sumpen så starter jeg motoren op så den skyder det gamle vand ud.... that's it. Det har fungeret i mange år for mig. Husk at tømme sumpen så vandet ikke fryser til is 😁

    Og det er når båden står på land.


  • #6   16. okt 2022 Det er ikke mængden af (forskelige) svar der tæller, men kvaliteten af svaret. Og det ser ud til at være i orden her smiley

    For øvrigt en rigtig fin båd du har Claus, tillykke med den.

    Hvis jeg må bidrage med et råd, så få noget "stabilisator" hældt i dieseltanken og kørt igennem pumpen inden du lægger op for vinteren. Her i foråret havde jeg fornøjelsen af dieselpest i min MF 35 traktor, jeg troede aldrig jeg havde fået skilt pumpen ad!


  • #7   21. okt 2022 bare husk ikke at lade impeller køre uden vand, det holde de ikke til.

Kommentér på:
Facebook Grupper Teknik Motorbåde

Annonce