{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
376 visninger | Oprettet:

Bådtrailer 500 kg totalvægt. {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at sælge min bådtrailer
Kan forstå at den skal synes inden ejerskifte.
Vil det ikke være en go ide at få den klargjort på værksted inden syn. ?????.Jeg ved at den larmer lidt, så den skal nok have nye lejer plus at lyset I den ene side svigter.
Kan man klippe pladerne på den og sælge den, og derved overlade syn osv til ny ejer ????
Vh Erling

Kommentarer på:  Bådtrailer 500 kg totalvægt.
  • #1   13. nov Ja, du kan sagtens afmelde den og sælge den uden plader, men køber skal have den afmeldte registreringsattest med hvis den skal registreres igen.

Du kan også sælge med plader og lave en salgskontrakt med købers navn og underskrift på køber omregistrerer (og syner) indenfor 4 uger, så kan køber køre derfra. Er omregistrering ikke sket indenfor tidsfristen, kan du - med salgskontrakten i hånden - henvende dig til motorkontoret og bede dem afmelde traileren.

Endelig kan du jo skifte lejer og sætte en ny pære i lygten, syne traileren og få den omregistreret ved køb. At den er nysynet er jo en klar fordel, men skal du have folk til at skifte lejer og ordne lys, kan det nok ikke betale sig i forhold til blot at sælge jf een af de to første forslag

• #2   14. nov Der skal være et stelnummer på traileren, ellers kan den ikke synes.

• #3   14. nov Du kan nemt afmelde den og tage pladen af. Men men men...........prisen på traileren bliver nok det halve ved salg. Nye hjullejer ved Thansen koster få kroner, og ret nem at skifte. Og lys på traileren er også ret nem at gå til. Youtybe er din ven.

• #4   14. nov Hvad er det for en trailer er måske interesseret hvis den er på Sjælland

• Ole j
    Ole j Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Både: 1 Svar: 6
    #5   17. nov Da jeg synede min trailer , kontrollerede de lejer og lys , jeg skiftede selv lejer inden syn og i t- Hansen kostede lejerne næsten ingenting . Overvej at du nok får mindre for traileren uden syn.

• #6   17. nov Hvis du har reg.attesten er den ikke svær at sælge. Kan den ikke skaffes er værdien af traileren lav.
    Nysynet vil jeg gætte på at du kan sælge den for 5-6000 kr
    Uden syn, men med reg.attest er det nok 3-4000 kr. Kan man selv lave det hele med syn, lys og nye lejer, kan man måske holde udgiften på under 1000 kr. Er dækkene revnede, ca 1000 kr mere.
    På værksted tager det nok et par timer.
    Så kan du jo selv regne videre.....
    Men du skulle tage at skrive hvor du bor. Der er jo interesserede.

• #7   18. nov hvid du har papir / reg attest på traileren vil det være dumt at afmelde den da traileren så er mindre værd fordi som den står nu med plader på skal den nye ejer kun ejerskifte og syne den men hvis den er afmeldt og pladen er pillet af skal den nye ejer ud og købe en ny plade hvilket vil være en større udgift for køberen
    Men HUSK at traileren skal ejerskiftes på nettet FØR den nye ejer tager traileren med

• #8   21. nov SL En fabriksny 750 kg trailer koster 5900 + moms så 5000 - 6000 for en måske 10 år gammel 500 kg trailer er nok vel optemistisk

• #9   21. nov #8 Tja, jeg forholder mig mere til priserne på dba og Guloggratis.
    Men det er da rigtigt man kan undre sig over at en gammel (Variant og Brenderup) trailer ikke taber mere i pris.
    Husk lige der skal moms, nummerplade, (måske) næsehjul og ind.reg. til din pris. Så kommer den op på 8.500-9.000 kr, inden den står derhjemme.
    Men så er den jo også ny.
    #7, helt enig i det med pladerne. Men hvis den sælges usynet, kan den jo ikke omregistreres. Da der ikke er vægtafgift på en 500 kg trailer, er der ingen økonomisk risiko. Bare man har fået pengene. smiley

Kommentér på:
Bådtrailer 500 kg totalvægt.

x