{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Lave fast tag over agter enden {{forumTopicSubject}}

Har den her grandezza jeg går og er ved og renovere. Der skal laves ny kaleche til den.

Men nu går jeg og overvejer om jeg skal lave et fast tag der går helt ud til agter men så stadig have kaleche i siderne så man kan åbne op.

Nogen der har lavet noget lignende? Bare om der ser træls ud og om man har været glad/træt af man har lavet fast tag.

Smid gerne billeder op hvis i har noget der kunne minde om😎

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Montering af skabslåge på integreret køleskab 650 kr.
  • Rensning af stoppet afløbsrør fra vask 1.100 kr.
  • Udskiftning af gummifuge i brusekabine 1.500 kr.
  • Samlet seng 90x200 400 kr.
  • Lave plan for ændring af vvs-rørføring 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lave fast tag over agter enden
  • #1   9. dec 2025 Hvorvidt det ser dumt eller smart ud er jo nok op til beskueren, jeg synes det ville være synd at ødelægge de flotte linjer på din båd med en "omvendt kasket" på. Men det er jo din båd, så hvad du har lyst til bestemmer du jo selv.

Prøv evt at lave en model af dit tag i f.eks spånplade og monter det løst på båden, så vil du hurtigt kunne se om det vil se helt tosset ud.

Et fast tag giver måske også problemer hvis du vil fiske fra båden, så er det jo træls at taget er i vejen?

• #2   10. dec 2025 en go idé, hvis man ikke kan lide solen, ellers er det da synd,,,, 🤔

• jann B
    jann B Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 11
    #3   11. dec 2025 Sæt en kaleche på, hvor du kan fjerne alle sider, så du kun har tag

• #4   11. dec 2025 Tror jeg holder med #1, #2 og #3
    Lukker man det hele af, svarer jo til at sidde hjemme i udestuen, men som det nævnes, er behovet og grunden til man har båd jo heldigvis op til den enkelte.
    Og så er der jo det det med designet. Mange ombygninger ligner noget der er lavet hjemme i carporten uden hensyn til design, balance og æstetik. Ikke fordi alle både er lige kønne fra værftet, men der har jo nok været professionelle inde over de fleste konstruktioner både mht teknik og skønhed. Og måske betyder det ikke meget, men bådens tyngdepunkt og center for vindlast flytter jo opad.
    Lav noget let der kan afmonteres...... smiley

• #5   12. dec 2025 Jeg skal have lavet et isoleret tag over agterdækket på vores Condor Comtess

Vi bruger agterdækket utroligt meget, og det giver højere komfort med et fast tag frem for kaleche. Vi vil have kalechesider der er til at lyne af så man kan åbne helt op.

• #6   18. dec 2025 hej
    Du skal også tænke på hvor svært det måske kan blive for dig at komme op på båden når du før eller siden skal ud til stævnen, det er ikke ligegyldig om det er en kaleche du kan skubbe lidt til side eller et fast tag du ikke kan flytte en mm. jeg er ved at lave denne, har lidt fast tag men ikke mere end jeg kan komme op på siden.

profilbillede
  • #7   25. dec 2025 Hejsa tak for jeres svar. Det er ikke fordi jeg ville lukke det hele af. Blot at taget er fast og så få lavet karleche ved siderne og agter som kan pilles af.

Grunden til at jeg overvejer det. Er fordi jeg syntes et fast tag virker mere rubust end kaleche tag. Og på andre både har jeg afligevel aldrig pillet toppen af😅

Kommentér på:
Lave fast tag over agter enden

Annonce