{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Christian J
Christian J
Tilmeldt:
26. maj 2005
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41

Motor dur igen :) {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg ved ikke om nogle af jer kan huske de problemer jeg havde med min Johnson 60 vro - men jeg fik en masse forslag og hjælp fra venlige sjæle her på siden.

Til orientering dur motoren igen. Jeg skiftede tændrørene - dette hjalp dog ikke i første omgang.
Jeg skulle ned og skrue på en mindre beholder med et rødt vippe"håndtag". Dette bevirkede at den lukkede noget luft og lidt benzin ud - dette gjorde jeg et par gange og nu starter den i første hug igen....

Er der nogen der kan forklare mig hvad det er for et tap jeg har drejet på? og hvad problemet så kan have været til ale mine startproblemer?

Jeg har lagt et billede af den røde dims under min profil.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor dur igen :)
  • #1   30. aug 2005 hey godt at høre.. jeg var med til at hjælpe men jeg ved virkelig ikke hvad den er til den røde dims.. smiley

    men nu er vjeret jo ogsp blevet godt igen så man kan komme ud og sejle igen smiley


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #2   30. aug 2005 Ja det er for fedt - jeg gad bare godt vide hvad det er jeg har gjort, skulle nødig løbe ind i de samme problemer igen midt ude på Øresund....

    Men det kan jo være vi ses på Øresund eller Kbh's havn - for jeg har en del sejleri tilgode....


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 41
    #3   30. aug 2005 Kan det forresten passe at der i den sorte kasse jeg har afbilledet i min profil ikke skal være et luftfilter?

    Pacific Boats i Kbh forklarede mig at der ikke skulle være et filter - men jeg ville da mene at luften skulle filtreres gennem et filter for at forhidre skidt i kaburatoren...


  • #4   30. aug 2005 Det kan godt passe at den sorte kasse er et "luftfilter".
    Luftfilter er i " " da det blot er en kasse.
    Du skal tænke på det er begrænset hvor meget støv der kommer ind når du sejler. Med mindre du sejler på land eller tæt på et sted hvor det støver meget.
    Kassen virker mest som sikring mod at der ikke kommer for meget vand ind.


  • #5   30. aug 2005 Den røde skrue er til manuel regulering af choleren og det den sidder på er chokeren.. Den er der i tilfælde af strømsvigt eller hvis den elektriske åbner ikke virker..
    Du har åbenbart sejlet med chokeren på så jeg kan godt forstå hvis den ikke har virket..

    Og den store sorte kasse er luftfilteret..


  • #6   30. aug 2005 Nåå ja, det glemte jeg at sige til dig den gang... Har haft samme problem med mig engang også, sorry.
    Det er primary fuel solenoide, den bruger man også til nødstart af motoren.
    Men tillykke med at den virker, lækkert der lige kommer et par dage med godt vejr, så du kan få sejlet lidt.


  • #7   30. aug 2005 Du skal sørge for at den røde tap peger ned af, og hvis du får brug for nødstart, så skal den drejes mod uret, pump et par gange på benzinbolden (den på benzinslangen fra din tank), og drej den så ned igen. Dette kan også bruges hvis den har svært ved at starte.
    Hvis det ikke virker, så vent med at drej den ned på plads, indtil motoren er igang.


  • #8   30. aug 2005 Og forresten, hvis du ik har noget legetøj, så tag i Harald Nyborg og køb en Tube til 150kr. Har selv en jeg har brugt de sidste par dage, og den er sgu god til prisen. -og skide sjov.

Kommentér på:
Motor dur igen :)

Annonce