{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
358 visninger | Oprettet:

fremgangsmåde - utæthed. {{forumTopicSubject}}

Hej Bådgalleri.

Efter jeg har fået min båd op af vandet kan jeg se at den bliver ved med at være fugtig ved skrue akslen.

da båden lå i vandet undrede jeg mig over at der kom ca 1 liter vand på eb uges tid. os selvom det ikke regnede.

Det ga så god mening da jeg så dette.

Hvordan laver man det bedst/rigtigt?
Og hvilken fremgangs måde?
skal der bruges glasfiber spartel?
glasfiber væv?

Har hænderne skruet rigtigt på, har bare aldrig arbejdet med glasfiber væv eller spartel, eller hvad der nu end skal bruges.

håber nogen kan give en hurtig instruks i fremgangs måden / hvad jeg skal gøre.

På forhånd tak og godt nytår

Kommentarer på:  fremgangsmåde - utæthed.
  • #1   2. jan Hvis akselrørret er støbt ind i glasfiber, så vil jeg slibe lidt rent omkring stedet. For at komme ind til selve revnen, og vurdere hvor galt det er. Hvis der er revne dannelser vil jeg slibe ned i glasfiberen indtil revnen er væk. Og derefter bygge op med glasvæv og poliester igen, slibe glat, og afslutte med nogle lag gel-coate, topcoate osv.
    Og så vil jeg få afbalanceret propellen, samt tjekke den anden ende af akslen, og den mekanik der sidder der for evt ubalance.
    Men jeg kender ikke din bådtype så godt, så der kan være andre, der har et bedre tips.
    vh Thomas

• #2   3. jan Jeg ville nok slibe glasfiberen væk og kikke og så evt. tage propel og aksel af.
    Man kan så enten skifte hele stevnrøret eller bare svejse revnen, men der må jo være en grund til at den er revnet.

• #3   4. jan En ting er sikkert, du skal ikke lave glasfiber arbejdet udenfor på denne tid af året.
    Der skal min være 15-16 c, før hærder virker.
    Nu mindre du bruger epoxy til glasfiber, så er der bare at gå i gang.

Det er bare lige at slibe overfladen lidt hvor den er utæt.
    OG så give den nogle lag glasfiber.
    Så er det overstået.
    Det er nemt at komme over.

• #4   4. jan Er det epoxy spartel der så skal bruges?

• #5   4. jan Jeg har aldrig selv rodet med epoxy.
    Da jeg har et sted at stå med lidt varme.
    Så Jeg bruger altid Polyester.

Men prøv at tag en snak med dem her hvad du skal bruge, og hvad der er bedst til dit formål

http://www.ekomposit.dk/

Kommentér på:
fremgangsmåde - utæthed.