{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.972 visninger | Oprettet:

Rorpindspilot {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står overfor at skulle købe en rorpindspilot men er lidt i tvivl om man overhoved kan bruge den når sejlene er sat eller om man kun bruger den når man sejler for motor ??
Jeg ville også spørge om der er nogen der kan anbefale hvilken mærke man skal købe min båd er 28 fod og vejer 3500kg og så tænkte vej også på om den kunne tilsluttes min Garmin 182c kortplotter
mvh
Finn


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Rorpindspilot
  • Grand
    Grand Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 37
    #1   3. aug 2008 Ann og jeg har lige købt en Maxi 77 og den har en Raymarine ST1000 auktopilot og den virker fortrinligt. Men en Maxi 77 er meget neutral på roret. Vores gamle Flirt 20 skulle man hele tiden være over på roret og kunne ikke slippe det i bare 10 sekunder.. Der ville den nok få travlt.
    Jeg har sejlet fra Nyborg nede langs Langeland for piloten og jo man juster jo sejl alligevel, men det var fedt fordi vi ikke havde noget punkt i horisonten at styre efter.
    Jeg har læst i manualen at den kan arbejde efter en gps men vil ikke gøre det på en sejlbåd hvis vind og båd vender samtidig så man f.eks. bommer uventet.
    Men jo det er ren luksus at have sådan en.
    Du kan jo sætte og trimme sejl uden at skulle have nogen ved roret.


  • #2   7. aug 2008 Hej.
    Jeg er den lykkelige ejer af en MAXI 77, og er flittig bruger af min rorpindspilot, det er en Simrad TP20, den klare rorpinden både med motor og sejl, selv i hårdt vej har jeg endnu ikke haft problemer med den.
    så den kan anbefales.


Kommentér på:
Rorpindspilot

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce