{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Sikker sejlads - sejljolle {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Er der nogen herinde der kan give mig lidt råd og vejledning omkring hvad der ville være smart at læse op på som ny jolleskipper?

Hvad er gode/dårlige vindforhold f.eks? Har læst et sted at man ikke bør tage sin jolle ud hvis det blæser mere end 6 m/sek. Kan det være korrekt?

Kan der være en idé i at melde sig ind i den lokale sejlklub?

På forhånd tak!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Sikker sejlads - sejljolle
  • #2   21. jun 2018 Hvis du vil sejle sejljolle bør du melde dig ind i en klub og træne med andre, tit er der også en følgebåd med. Er det en combijolle du har i tankerne, er det måske mere ansvarligt at gå ud alene.

  • #3   21. jun 2018 som NY jolle ejer bør du ikke sejle i Max 6 sek.m måske endda mindre. du skal jo lige lære jollen at kende. og slet ikke i særlig meget bølge. som nystartet er det godt at sejle med andre. og ikke mindst lære om sikkerhed og søvejsregler.

  • #4   22. jun 2018 Der er også en del ting der skal øves, fx skal du kunne rejse jollen op efter kæntring, kunne komme op i den hvis du er faldet ud, lænse jollen hvis den er bordfyldt m.m. Du bør også have invisteret i god egnet redning- eller svømmevest,tør/vådedragt m.m.

  • #5   22. jun 2018 Ok, det er gode råd.

    Min jolle er af typen Atlanta Kolibri/Koralle Jr, som vel minder lidt om en krydsning mellem en Wayfarer og en flipper jolle. Jeg kommer nok primært til at sejle i "beskyttet" farvand omkring Fredericia (Båring/Gamborg, Vejle og Kolding fjord).

    Havde godt tænkt på det med hlub og rednings/kæntringsøvelser. Jeg har været ude en enkelt gang i Båring Vig ved 2-3 m/sek. Det gik egentlig ok, men kunnne da også godt mærke at jollen vil være "livlig" ved højere vindhastigheder.

    Våddragt er også på ønskelisten.

    Tak for tips'ne!


Kommentér på:
Sikker sejlads - sejljolle

Annonce