{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Ansvarsforsikring {{forumTopicSubject}}

Jeg hørte på havnen i dag der blev snakket forsikring. Samtalen gik på at det bliver dyrere at få ansvarsforsikring på de både der sejler under reglerne som speedbåd ? Ved godt at der kom nye regler for den gruppe sidste år , men at forsikringen skeler på bådtype troede jeg kun var ved kasko forsikring.
Har i hørt noget om priserne for 2019 ?

Kommentarer på:  Ansvarsforsikring
  • #1   26. dec 2018 Ja, priserne er steget ganske godt på forsikring af speedbåde efter det blev et lovkrav.

Lidt surt når man max har sin båd i vandet 2-3 gange om året, og så skulle slippe et par 1000 kr for de par timers sjov.

Men sådan er det jo når der er en samling idioter der ikke kan opføre sig ordenligt.

• #2   27. dec 2018 #1Derfor jeg har fuld kasko så er den også dækket hvis den forsvinder herhjemme fra.

• #3   27. dec 2018 Fuld kasko kan bare på ingen måde betale sig for en 10.000 kr båd og motor.

• #4   27. dec 2018 Ja. Mine er steget til ca det 10 dobbelte

• #5   27. dec 2018 #3 nej kan det ikke, jeg har kæmpet for at sparre 35000kr op til den jeg har og ville sku være ked af at skulle bruge 5-6 år på at sparre op igen så jeg betaler 3500kr om året for fuld kasko.

#4 Hvor dyr en båd og hvad giver du for ansvar?

• #6   27. dec 2018 Prisen på båden betyder ikke noget for ansvarspræmien. Det er risiko / hestekræfter .
    Men den ene kostede 175 kr. Stiger til 1552 sættets værdi er ca 50-55000

Den anden kostede 270 og stiger til 1993 kr. Sættets værdi er ca. 200000 kr.

Det er noget af en stigning. Men det ser ud til de er blevet enige om det skal være deromkring

• #7   27. dec 2018 omkring 2000kr... tidligere har de kostet omkring 400kr hvis man var medlem af tursejler eller småbådsklub. så en stigning på ca 400%.
    så ja det er lige 200 ekstra oveni bompenge og benzin pr gang hvis du sejler 10 gange om året.

• #8   28. dec 2018 jeg kan ikke forstår at jeres ansvarforsikringer er så dyrt
    Min båd er en lille 9 meter, vejer en lille 4 tons og har 200 HK motor.
    Jeg betaler 680 kr i ansvar med den ny regler efter vandscooter ulykken (det var tidligere 430 ).

Derudover har jeg en lille Buster Sun aluminium trailerbåd , hvor jeg betaler 400 i ansvarforsikringen..

• #9   28. dec 2018 Det var da noget billigere. Hvilket selskab er det ?

• #11   28. dec 2018 Bavaria

• #12   28. dec 2018 Har du forsikret den i Tyskland siden det er betaling i eur ?

• #13   28. dec 2018 Nu har jeg snakket med bavaria forsikring. De vil have 210 eur for en Procat 18r med 260 mercury efi offshore. Så der er ikke den store forskel.
    Du må have gode talegaver

• #14   28. dec 2018 Så må det være noget med hvor hurtig din båd sejler altsa motor heste vs båden vægt , ellers kan jeg ikke forklare hvorfor din båd er så dyrt . Selv min aluminium trailerbåd Koster bare lidt over 400 kr i ansvar.

• #15   28. dec 2018 Det må det være

• #17   29. dec 2018 De vil ikke have hurtige både. Max 45 knob

• #18   29. dec 2018 Der kommer jeg ikke lige op

• #19   29. dec 2018 Ansvars forsikring hos tursejlerene overholde pt. IKKE den nye lovgivning til speedbåde .. bla. dækkes inflg. forsikringsbetingelser ikke gæster ombord og heller ikke Vandskiløbere o.l., der trækkes af fartøjet og disses ansvar overfor andre . Tursejlernes forsikringsselskabet Lloyds er pt. ikke medlem i garantifondet FSV som loven forskriver. Der er kundens ansvar at tegne i en selskab som overholde den nye lovgivning ! Sikker dig derfor at selskabet du tegner ansvarsforsikring er med i FSV og dækker med objektiv ansvar.. og få dette bekræftet på skrift !!! Der er desv. flere selskaber og formidler derude som pt ikke overholde loven og fejlinfomere kunder !

• #20   29. dec 2018 jeg har en ansvar ved danske tursejler har dog aldrig haft brug for den men kender nogen som har og der har aldrig været problemer med udbetaling mm...men der er + og - ved alle forsikringsselskaber de lover en masse men har sommetider svært ved at holde det.....har kun godt at sige om tursejler forsikring 👍👍

• #21   29. dec 2018 Måske har du god at sige om TS men som sagt dækker deres ansvar ikke i forhold til loven fra15 mai 2018. Dermed er deres forsikringer ulovligt og dette kan jeg 100% dokumentere med skriftlige udtaleser fra søfartsstyrelsen . Jeg henviser gerne til kravene i søloven og bekendtgørelsen om ansvarsforsikringsselskaber, som i Danmark lovligt udbyder forsikringer, der dækker ansvaret
    for speedbåde vandscootere eller lignende fartøjer, er medlem af foreningen FSV..
    Der regnes med at Lloyds en gang i 2019 bliver medlem i garantifondet men her skal først etableres en ny firma i Belgien pga. Lloyds problemer med englands brexit . Her er en liste af forsikringsselskaber som er pt. med i Garantiefond FSV og lovlig må sælge ansvarsforsikringer til speedbåde.
    Nuværende medlemmer:
    • If
    • Codan
    • LB
    • Allianz > Bavaria Ag
    • Gjensidige
    • Tryg
    • Chubb >Pantaenius
    • ETU
    • Topdanmark

• #22   29. dec 2018 På mig virker det underligt at et forsikringsselskab må sælge en forsikring som ikke er lovlig og dækker det den skal ifølge dansk lovgivning, jeg siger ikke jeg ikke tror dig men hvis forsikringsselskabet sælger værdiløse forsikringer burde de jo anmeldes da vi som almindelige borger ikke ved hvad lovgivningen er.

• #23   29. dec 2018 Jeg siger ikke at de er værdiløse men dækker ikke efter loven eller overholde lovkrav om garantifondet . Ja der er meget underligt hvad her forgå i lille Danmark .. Jeg har officielt klaget til søfartstyrelse og finanstilsyn siden Mai 2018 og anmeld de ulovlige forhold . Danske myndigheder er ja ikke de hurtigste at reagere (see. skatte sagen , frøken britta og hvidvask)...Søfartsstyrelsen var enig med mig om alle mine klagepunkter . Loven er tråd i kraft den 15. mai men først den 28 august har søfartstyrelsen på baggrund af mine klager send brev til alle selskaber at loven skal STRAKS overholdes . Men der er ikke sket- pga. mangel af yderligt kontrol og den ulovlige forsikringsformidling fortsætter. - Jeg rykker nu løbende om afklaring i sagen og er i gang med en klage til ombudsmanden . -Der er tydeligvis selskaber og formidlere, som d.d. ikke overholder den nye lov. Og der er en helt del derude..

• #24   29. dec 2018 Når bare min ansvar eller kasko dækker det jeg har behov for og jeg sejler lovligt (havnen kræver her min ansvar) så er jeg fint tilfreds men det skal selfølgelig være i orden med forsikringsselskaber helt enig....men igen jeg har kun godt at sige om danske tursejler’s forsikring

• #25   29. dec 2018 tursejleren udsendte i sommers en skriftlig bekendtgørelse om dækning efter loven. men om det betyder at de er medlem af noget eller bare vælger at løbe risikoen og betale gildet selv hvis der sker noget ved jeg ikke. men fordi loven er så ny stiger vores præmie ikke før næste år... jeg kan holde mig under 45knob så lige på det område er jeg dækket ind

• #26   29. dec 2018 - Jeg kan kun anbefale check dine ansvarsforsikringsbetingeler om *Gæste eller vandsport fra både eller sejlads med for høj hastighed er udtaget fra ansvarsdækningen! Hvis eks her sket en ullyke eks en vandskiløber rammer en kajak ,skader på bådens gæster eller skader som er sket fordi du sejler lidt for hurtig i en havn eller forbud område med fejl.Har du denne slags udtagelser dækker din forsikring ikke og ikke efter loven og du har privat erstatningsansvar . Her lidt officielt sakset fra brevet fra søfartstyrelsen *** Forsikringer, der dækker ansvar for de nævnte fartøjer, skal tegnes således, at de dækker ethvert erstatningsansvar for skader forvoldt af fartøjet i forbindelse med en søulykke i forhold til tredjemand, uanset hvem der er ansvarlig. Den omstændighed, at forsikringstageren handler imod eller ikke efterkommer sine forpligtelser over for selskabet, berettiger ikke selskabet til at nægte betaling over for en erstatningsberettiget skadelidt. ****Det er således ikke muligt at undtage fx sejlads med for høj hastighed, skader på medsejlende passagerer, søulykker, der involverer vandskiløbere, eller lignende fra dækningen.****

• #27   29. dec 2018 det har der stået i mange år. og jeg mener bestemt den minimale risiko for vandskiløbere er den billigere præmie værd(kommer jo an på hvor man sejler). jeg er kun forsikret for at overholde loven og ikke gå bankerot hvis jeg skulle miste herredømmet over båden og den smadrer en luksusyacht eller forårsager personskade. hvis en gæst falder og slår sig dækker hans egen fritidsulykke forsikring da..
    mon ikke de vil ændrer i policen næste år for at leve op til kravene nu de har annonceret præmiestigning?

• #28   29. dec 2018 ("; Dine mening er ja desværre ikke relevant i lovens forstand -ja policen blive sikkert tilrettet og Lloyd deltage sikkert også i garantifond en gang næste år - MEN der er pt. i klar strit med loven, som skal sikre skadelidte bedre og den nye dækning giver også dig som bådejer lang bedre forhold med forsikringsdækning .. so check dine betingelser -ikke at man lige pludseligt er ansvarligt og betale resten af sin liv erstatning til skadelidte .. der er efter den ny lov ALTID din skyld hvis der sket en skade med personer derfor skal forsikring betaler meget højere erstatning end før .. der heder objektiv ansvar. Jeg regner med at præmie stigning hos TS fra 6-13% er begrundet med en kombination af lovkravet , brexit og mange skader.. Jeg regner også med at andre LLoyd`s formidler hæver præmie i 2019 til samme nivå
    ..

• #29   29. dec 2018 vi stiger fra omkring 400 til mellem 1500-2000 for ansvar alene. lidt afhængig af båd/motor som jeg ser det. dyrt hvis man sejler 10 gange om året, når man tænker over hvor få skader der er. Og det er fordi forsikringsselskaberne nu efter ny lov skal betale for folk som ham tossen der sejlede de to tøser ihjel samtidig med at han sked på alle regler, det kan man så synes om hvad man vil. tænker desværre mange fremover helt vil undlade at ansvarsforsikre deres bådsæt, politiet kontrollere alligevel kun københavn og svendborg samt hvis der bliver anmeldt

• #31   30. dec 2018 Tro mig der er mangen ansvarsskader i DK .Der er en rigtig dårligt og dum ide at sejle uden ansvar . Du må slet ikke sejle uden og du er fuld ansvarligt resten af din liv hvis der sket noget .. de 2 tosser i KBH har ja heller ikke haft ansvarsforsikring og skadevolder har ikke en krone .. so der er ingen erstatning til de efterlade men han hæfter resten af sin liv.. Ja kontrol er der pt ikke meget af. Jeg er infomeret fra søfartsstyrelsen om yderligt kontrol på vandet i 2019 . Jeg er også sikkert på at de fleste havne kontroller beviser og bortviser folk uden. Politiker snakker pt også om nummerpladeordning til speedbåde.. Præmien stigning med 400- 500 % på ansvar alene er nok lid voldsom ,kasko stiger ja også meget hos TS som jeg har hørt pga. brexit og mangen skader i udlandet. .("; God at jeg slipper fra dette ,min ansvar er kun op med 100% , kasko bliver som den er og min forsikring bliver billiger i 2019 pga nye afgift .("; (";

• #32   30. dec 2018 Har nu fået de nye priser fra Danske Tursejler og de er ikke så høje
    Priser er for fartøjer der kræver speedbåd bevis og det er en fortikring tegnet af den lokale sejlklub via vores medlemskab af Danske Tursejler
    Den sædvanlige ansvar forsikring 345 kr
    Bidrag til offerfonden lovkrav. 50 kr
    Hastighed 0 til 20 knob 200 kr
    Hastighed 21 til 30 knob 400 kr
    Hastighed 31 til 45 knob 800 kr
    Så jeg slipper med 595 kr for en båd på 26 fod med en topfart på 17/18 knob

• #33   30. dec 2018 ralph a, hvad tager i for en ansvarsforsikring på en seadoo rxt 255 vandscooer, har tidliger brugt søasurrensen ærø til mine vandscooterer med der er en masse undagelser i policen så tænker jeg vil prøve et andet selvskab

• #34   31. dec 2018 Det er også dem jeg har fået Preben jeg kommer også til at ligge på ca 600 kr ...så mon ikke det går....😀

• #35   31. dec 2018 Priser er slet ikke relevant men vigtigt er om ansvarsforsikringsdækning overholde loven fra 15.Mai ***sakset fra søfartsstyrelsens brev til forsikringsselskaber fra den 28 august ***Det er således ikke muligt at undtage fx sejlads med for høj hastighed, skader på medsejlende passagerer, sø-ulykker der involverer vandskiløbere, eller lignende fra dækningen.**** Har du denne slags udtagelser i din police er ansvarsforsikring slet IKKE lovgyldigt og der er din pligt at tegne en forsikring som overholde loven. du risikere evtl. privat erstatningsansvar. ..So min tip er at få skriftligt bekræftet fra din forsikringsselskab at denne slags udtagelser er ikke gældende for dig som speedbådejer og at selskabet overholde loven i øvrigt med eks. medlemskab i garantifondet FSV . Tursejler og andre forsikringsformidler forsikringsselskab LLoyds er pt IKKE med i garantifondet og må derfor ikke lovligt sælge ansvarsforsikring til speedbåde.. Længer er den ikke . Som sagt har jeg send klager til myndighederne.

• #36   31. dec 2018 Min dækker mig som forsekringsejer og mine medpassagerer det står der tydeligt i polisen det er dog et krav at de er inde i båden og ikke i en badering Men skulle uheldet være ude i en badering er der en ulykkeforsikring der træder i kraft..... jeg betaler ikke mere i forsekring for extra passesere bare jeg overholder max personer i båden som der er oplyst...men jeg bruger også mest båden til at fiske fra. Men om de ellers overholder reglerne ved jeg ikke bare jeg er dækket ind og sejler med forsekring så er jeg godt tilfreds og så må de køre deres forsekringselskab som de vil. 👍

https://dansketursejlere.dk/wp-content/uploads/2018/06/DT-Ansvarsforsikring.pdf

• #37   31. dec 2018 der har du jo også alle de omtalte ting som ikke er dækket af forsikringe, hvilket ifølge ralph ikke er lovligt i dk, altså er forsikringen verdiløs

• #38   31. dec 2018 Jeg har også kun en forsekring på båden for hvis jeg skulle komme til at lave skade på anden båd mm....andet har jeg andre der tager sig af men igen om det er lovligt det de gør blander jeg mig ikke i bare jeg er dækket ind... men jeg er jo heller ikke forsikringsmand ved 😀

• #39   31. dec 2018 #38 men som Ralph skriver er du jo så ikke dækket ind og det er en ulovlig forsikring.
    Dvs de dækker ikke og der er dig der kan komme til at hænge på den.

• #40   31. dec 2018 Jeg er dækket ind efter min polise....det står der meget tydelig...der vel nok altid være et ( men) men det har alle forsikringer og jeg tror ikke på at det er så ulovlig det de gør de har drevet forsekring i en del år nu og dem jeg kender der har haft brug for dem har altid fået den hjælp/udbetaling der har været brug for så min mening er stadig at danske tursejler’s forsekring er 100 % ok. Men ja det kan nok være der er noget der burde rettes/laves om ??men det har de konkorenterne til at finde ud af.😀😀

• #42   3. jan Ny info i sagen . Lloyds er siden 1 januar 2019 nu endelig med i garantifonden . Om forsikringsbetingelser overholder lovgivning bliver afklaret med myndighederne . god nytår..(";

Kommentér på:
Ansvarsforsikring