{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Vandski efter RIB
  • #1   4. apr Hej Jan
    Har du ikke den samme aflange metalplade på indersiden som du har på ydersiden, det burdet være rigeligt. Husk du trækker jo ikke hårde en hvad du vejer med mindre du er Superman smiley og hvis den sider i agterspejlet som din motor sider på rykker du den ikke nogen steder. Jeg trækker min jolle op i den samme type øje og den vejer 350-400kg uden at lave nogen mærker i glasfiberen.
    Hilsen Rasmus

• #2   5. apr Jo der er samme plade på indersiden, men var ikke sikker på om der vil komme et for stort tryk på en lille område, specielt når man skal sætte i gang.

• #3   5. apr Hvis agterspejlet har samme tykkelse der, som hvor motoren sider vil jeg være meget forundret hvis den laver mærker i glasfiberen. Og hvis du ikke er helt overbevist så vil jeg sige at en plade der er 1-2cm større i hver retning er mere en rigeligt, du kan sagtens hænge 200kg i det øje uden problemer. 👍

• #4   5. apr Det ser ud som om det har samme tykkelse, ca. 12-15 mm, men for min egen sindsro tror jeg at jeg smider en 10X10cm plade bag, så er jeg da vist helt sikker på at det kan holde

• #5   5. apr Er enig med #1
    Har selv gjort det på min to RIB's
    De kan sagtens holde, og husk du fordeler jo trækket på to.
    Og brug sådan en: https://www.biltema.dk/baad/vandsport/sikkerhedsliner/trakblok-2000033968
    Så kan du også dreje smiley
    Det største ryk kommer fra en tube som dykker forkanten i en bølge. (og ikke fra motoren)
    Men så springer snoren hvis du har valgt en passende.
    Satte i øvrigt en Turboswing på min den mindste, så er den nemmere at styre, og trækker nemmere op ad vandet
    https://turboswing.com/

• #6   5. apr Super, tak for svarene...
    Kan man evt. få en kabinhage eller noget ligende, der udløser hvis trækket bliver for stort ?

• #7   5. apr Det er ikke noget jeg mindes at have set, kun diverse hurtig udløsere man selv skal aktivere.

• #8   6. apr noget der udløser hvis modstanden bliver for stor.... det er vandskiløberens arme... de skulle gerne give op før hækken ellers er der noget galt

• #9   7. apr Det er snoren der plejer at springe.
    De bliver hurtigt slidte, men vælg en til vandski. Hvis man vælger en til en 4-mands tube springer den måske først ved 500 kg. Jeg har en god video af en der knækker fordi tuben dykker. Har også prøvet at trække en skrue ud, men her var tuben gjort fast i toppen af en targabøjle som var aflastet med tynde kæder som sprang.
    Hækken holder til mere end snoren smiley

Kommentér på:
Vandski efter RIB

x