{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
213 visninger | Oprettet:

Turen til Fur fra Nykøbing mors og ikke helt tilbage ^^ {{forumTopicSubject}}

Turen til Fur fra Nykøbing mors havn d. 13/6-2022

Vinden kom fra nordvest med en middelvind på 8-10 m/s og og vindstød fra 14-15 ms, Bølgehøjen, som jeg vil skyde var imellem 1,5-2m måske var nogle af dem der stødte sammen med nogle andre bølger,, hvor hovedbølgen blev boostet til 2,5m ( surfer ned af dem ). Har ALDRIG prøvet noget vildere i sådan en lille båd som jeg har og sejlede i den dag. Det var nemt at komme til Fur, det tog lidt over 1 time fra Nykøbing havn, med en hastighed der gik fra 10-15 kmt til 30+ kmt da jeg sufede ned af de høje bølger! Hjem ad er jo en HELT anden historie, fuldmodvind hjemad, og jeg nåde ikke hjem, nej jeg nåede 1,5 km hvor jeg tænkte at jeg skal ind på stranden med båden, ellers går det galt og ja, der kom 2 - 3 uventede bølger ud af det blå som gik sammen til en kæmpe bølge, plus et vindpust som jeg heller ikke regnede med var så stærk,,, så båden kæntrede 80 grader til styrbordside , hvor jeg skyndte mig at kravle HELT ud på siden af min båd for at liiige at kunne holde den, (der kom omkring 15-20 liter vand ind i båden) også når bølgen og vinden lige letter på samme tid, så skal man sgu også kaste sig tilbage i båden for ikke at vælte xD. Jeg fik en lærestreg med det farvand der er imellem Fur og den Nordligste del af Glyngøre siden når vinden har en nordvestlig retning i den styrke den var på! Men jeg kom ind på den anden side ( Glyngøre siden ) og jeg fik båden op og masten ligger et godt og sikkert sted.

Det var en lille historie fra den 13/6-22

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Turen til Fur fra Nykøbing mors og ikke helt tilbage ^^

x