{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Martin J
Martin J
Tilmeldt:
11. feb 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Yamaha F100 skyder {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Yamaha F100AETL fra 2001, der "skyder" baglæns i en eller 2 af karburatorene.

Motoren kører ellerdsom en drøm, og der holdes service efter forskrifterne. Dog kan den godt have svært ved at komme i sving, når den har stået mere end 14 dage.
Ingen vand i tank, vandudskiller eller karburator

Kan jeg forsøge at justere mig ud af det?
Jeg ville nødig have karburatorene renset hvis jeg kunne slippe for det.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Yamaha F100 skyder
  • #1   11. feb 2018 Jeg har lige haft min 40hk 4t Yamaha på værksted.
    Den hosted og pruttede når den fik fuld gas, så ville den ikke være med mere smiley
    Der var lidt skidt og lort i bundkaret og sat lidt skidt i dysserne i alle karburatore.
    Nu køre den som den skal igen efter et service tjek.


  • #2   11. feb 2018 rens dine kabuer, kunde tyde på at den kører magert hvilket kan resulterer i at du river et stempel ved høje rpm. hvis du er intraseret kan jeg rense dem med ultralyd

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   11. feb 2018 #2 Min Yamaha er en 4-takter, så jeg tror ikke den river noget som helst.. smiley
    Jeg har selv adgang til ultralyd, så ellers tak for tilbuddet.

    Men spørgsmålet lyder jo netop på om jeg kan undgå en rens og justere mig ud af det istedet.


  • #4   11. feb 2018 Der er næsten ikke nogen udvej...... RENS smiley .... og så nogle rep kit i, efter nogle år med benzin kontakt bliver tætninger og div. lidt hårde og revner, samt der samler sig lidt skidt i dysser og kanaler, selv om man har div filter på..
    Så af med dem og få dem renset som Kenneth skriver .. i ultralyd, helst i et pro ultralyds bad, der er en kolonorm foreskel på de forskellige former for ultralyds maskiner og div væsker som der renses med... så hvis kenneth har et/adgang til et pro anlæg... så spring til,
    Jeg har sådan et lille kar, og det er ikke til en skid.... jo briller.. bliver gode,, men alt andet nada.............


  • #5   11. feb 2018 Hvis du nu læser hvad jeg skriver, så kan du vel ikke slippe med nødløsninger og undlade det smiley

  • #6   11. feb 2018 du kan jo prøve at justere, men det svarer til at pisse i bukserne for at holde varmen, hvad er grunden til at du ikke vil afmontere og rense ??

  • #7   11. feb 2018 att kim s.
    jeg har købt en ultra sonic kar på 21L i holland og bruger deres rensevæske beregnet til cabo mener det heder noget med 33.


  • #8   11. feb 2018 selvfølgelig kan du smadre et stempel ved for mager blanding på en 4t skidtet bliver så varmt at toppen smelter...gør nu som de siger.. og få den renset..hellere nu end til sommer

  • #9   11. feb 2018 En lille en til tankerne smiley

    Motoren har jo kørt perfekt, så den "justere" sig jo ikke til udu selv, så hvis den har kørt som den er er det ikke justering, det vil kun flytte problemet men ikke løse det smiley

    Go clean it smiley



  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   11. feb 2018 Det er nu ikke fordi at jeg ikke vil rense dem, men mere om det var nødvendigt når den kører som den gør.
    Måske nogen havde oplevet at man kunne give luftskruen lidt, og få den rigtige blanding der..

    Jeg har oplevet andre motore, hvor karburatoren(e) ikke stod til at redde, selv efter 5 rens i ultralyd, men det har selvfølgelig og været tilfælde hvor der har stået vand i benzinen over en længere periode..
    Det er jo ikke lige tilfældet her.

    Men jeg må jo nok tage den lange vej så.. smiley

    Tak for indparkene 👍👍😀


  • #11   11. feb 2018 Held og lykke... og forhåbentlig god sæson smiley smiley smiley

  • #12   11. feb 2018 Og Kenneth ...... ja lidt misundelig er jeg smiley smiley smiley smiley smiley

  • #13   12. feb 2018 Det tager jeg ikke langtid at rense karburatorene på sådan en fætter, en lørdag eller søndag formiddag, kan garantere at det er der du har en sandsynlighed for fejlkilde, karburatorerne bør desuden rensens hver sæson minimum hver anden.
    hvorfor gå på kompromis når du kan risikere, at tage livet af et stempel i værste tilfælde kan motoren sætte sig og ødelægge, krumtap, men topstykke xx.


Kommentér på:
Yamaha F100 skyder

Annonce