{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Elvis M
Elvis M
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 1

Fortøjning af både - NY IDE (!?) {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

En af mine bekendte har lavet et startup-firma, og har fået patent deres fortøjningsteknologi. Ideen er at fortøjningerne virker ligesom en et automatisk oprul - ligesom ledningen på en støvsuger. Derigennem kan rebet både stramme og slække.
Ideen har det til formål at gøre fortøjning nemmere, men samtidig give en sikker løsning når det kommer til evt. stormfloder eller alvorligt vejr i havnen.
Personligt er jeg vild med det, men jeg vil gerne høre jeres overvejelser! - kunne i tænke det på jeres båd?

Kommentarer på:  Fortøjning af både - NY IDE (!?)
  • #1   11. apr Alle nye ideer er mere end velkommen. Som alt vil folk spørge ind til pris, men få det monteret på et par både og spørg ind til deres mening. Personligt lever mit firma af rygtet om kvalitet og tillid. Dette går fra mund til mund, fra fender til fender, hurtigere end jeg kan skrive om det på min hjemmeside.

• #2   11. apr Lyder lidt som det samme system som jeg brugte i 90erne, den gang var det en blok der var monteret på en krog på fortøjningspælen hvor gennem der var et reb som var bundet til båden og der efter til en plastdunk med sand som vægt, der så holder båden stabil i vandet når den er fortøjet.

• #3   11. apr man har brugt systemet i handelsflåden siden 60'erne. hvor pullerten slækker og hiver hjem efter behov

• #4   11. apr Kan man sætte en max. længde eller hvordan?

For det duer jo ikke at de kan strækkes så langt, at båden ender i broen eller nabobåden!

• #5   11. apr Jeg har et lod, en trisse, og et reb, til at holde fortøjningerne stramme, det er lavteknologisk, men det virker for mig.

• #6   11. apr Det samme her...har også to lod agter virker super...men spændende ide smid nogle billeder op af det så måske køber kan se det. 👍

• #7   14. apr Hvor sidder fortøjning ? På båd eller pæl ?

• Elvis M
    Elvis M Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 12 Emner: 2 Svar: 1
    #8   16. apr Fortøjningen som sådan kan både sidde på broen og båden! Ideen er, at den skal kunne bruges af alle i havnene, men samtidig købes privat og monteres på egen båd.
    Prisen vil omtrent ligge på ca. 1200 kr pr. enhed, og den vil ikke fylde meget mere end en lille fodbold.
    Hvad angår slækningen på torvet indstilles når den monteres på enten båd eller mole, alt efter hvor meget den givne båd vejer. Vi har selv haft venner der har erfaret at de skulle ned i deres havn og selv slække deres fortøjninger fordi der var fare for tidevandstigning eller stormflod. Og det er blandt andet dette vi vil forhindre. Hvis der kommer for stort et tryk, vil låse fortøjningen så båden ikke ender i naboens bås.

Tino G, Wessel, Jens S og Henrik P - det lyder som om at i har brugt/bruger et lignende system. Hvordan synes I, at denne idé lyder ift. jeres system? Hvordan kan dette produkt evt. gøres endnu bedre end jeres løsning?

Tusind tak for svarene alle sammen, det er en stor hjælp!

• #9   17. apr ideen er fin. men det skal være en enhed på båden og ikke på molen. Det vil ikke blive et hit ellers. Det er ikke svært at lave systemet. alternativt ville jeg have lavet en app. hvor man kan se status på fortøjningerne. dvs. hvor meget bremsen står med i NM og hvor meget fortøjning der er ude. med de muligheder og rette pris vil jeg mene det hitter.

Kommentér på:
Fortøjning af både - NY IDE (!?)