{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Thomas B
Thomas B
Tilmeldt:
17. jul 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4

Bådmotor kammer over ved høj fart {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har en Mercury 25 HK motor, som kammer over ved høj fart (lyder som om, man træder hårdt på en kobling). Problemet er nyt. Nogen mener, at det er propellen, som skal skiftes, men den ser fin og ny ud? En anden motorkyndig mener, at motoren sender alt for luftbobler bagud.

Nogen gode råd til, hvad jeg skal gøre?

Motoren er en 2 takts fra omkring 95-98.

På forhånd tak for hjælp


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bådmotor kammer over ved høj fart
  • René M
    René M Tilmeldt:
    maj 2005

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #1   25. jun 2010 Det kan også være vulkaniseringen i propellen der har sluppet.. Sæt en streg på navet og en på møtrikken, sejl en tur og se om de har flyttet sig i forhold til hinanden.. Hvis de har flyttet sig skal der en ny propel til...

  • #2   26. jun 2010 hvor højt sidder propellen i forhold til bunden på båden?

  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #3   26. jun 2010 Søren Bo@Ca 20 cm under. Motoren placering har ikke drillet før, og jeg har ændret hældning i går. Jeg begynder selv at tro på, at det er propellen den er gal med.

  • #4   26. jun 2010 Prøv med en anden propel, hvad står der på den propel du har på nu?

  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #5   27. jun 2010 Christian@Det kan jeg lige checke, men jeg har som sagt ikke haft problemer med motoren/propellen tidligere.

    Vulkaniseringen på propellen virker også fin. Har lavet mærker og sejlet en tur.

    Det som jeg har lagt mærke til at, er vandstrålen efter båden er alt for voldsom ved høj fart. Og det har gældt ved tre forskellige hældninger på motoren,


  • #6   27. jun 2010 motoren sidder for højt..... Det mit bedste bud...

  • #7   25. jul 2010 lyder som det samme problem jeg har...

    min startede på det efter en del lange ture og så ville den ligepludselig ik tage over halvt gas uden at kamme over så vi måtte tøffe stille og roligt hjem..
    næste dag sejlede den fint igen men efter nogle ture (6-8 timer sejlads) startede den igen da vi var på vej hjem, så begyndte den at kamme over i 1-2 sec afgangen ved max gas,
    efter at have stoppet (sluppet gas) 3-4 gange og givet gas igen kunne vi sejle hjem uden problemer.

    nu må jeg se om den stadig skaber sig næste gang.

    P.S min er en 15hk yahama


Kommentér på:
Bådmotor kammer over ved høj fart

Annonce