{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Jern mod jern? {{forumTopicSubject}}

Hvis man kigger på punkt 1 på billedet og punkt 8. Vil i så tro at de to dele ikke har en form for pakning imellem sig? Min har nemlig ikke, de kører op af hinanden ligenu. Det er som om der mangler en pakning eller en ring på næsten 1 cm. Den cm kan man se i bunden af benet. Der gaber den så meget at den nederste låsering (nummer 20 på billedet) er falder ud!
Hjælp!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Jern mod jern?
  • #1   17. maj 2018 Her gaber den i bunden.

    profilbillede
  • #2   18. maj 2018 Du havde problemer omkring samme område sidste år.

    https://www.baadgalleri.dk/forum/generel-diskussion/85662-hvad_soeren_er_det_for_en_ring

    Og jo, der sidder tætninger mellem bracket og aksel. Se ovenstående pos. 2 og 4. Ud over dette sidder der en tyk afstandsring pos 5. Hvis pos 5 er slidt eller mangler, ja så får du den store afstand som på billedet.


  • #3   18. maj 2018 Hej Rasmus,
    Det er den varme kartoffel du kommer med, fordi hvis du har så meget plads der som du viser på billedet. Så betyder det formentlig at de afstands-skiver som skulle have været der, formentlig er slidt op. Og det betyder så at akslen skal løftes op for at skifte pos 21 , 5 , 4 , og måske pos 3, som burde være dem som holder afstanden opad. Og fordi jeg formoder at din motor er gammel , så er det noget omfattende at løse dette problem. De bolte der holder motoren på motorophængeene bliver kun tilgængelig foroven hvis motoren tages af. Og fordi dit billede viser megen tæring så vil der være stor risiko for at det er svært at skille ad og at bolte formentlig knækker i forsøget på at skille delene ad. Så det bliver et tidskrævende og dyrt projekt at gå i gang med. Men hvis du er smed eller maskinarbejder som uddannelse eller har flair for mekanik, og har masser af fritid, så kan du godt gå igang. Men ellers jeg må nok bedrøve dig med at du må leve med dit problem, eller finde dig en anden motor. For det bliver "the never ending story" at løse dit problem. Sorry du kommer formentlig ikke ud at sejle i år, hvis du går igang nu.
    Altså det er kun af mine egne erfaringer jeg taler, da jeg har renoveret en gammel 115Hp inline (tower of power) og derfra husker hvordan det var at skifte de øverste motorophæng.
    Vh Thomas


  • #5   21. maj 2018 Tak for alle de gode svar! Jeg må prøve hvad jeg kan for at får lortet til at fungere. Tak til Jens, det vil jeg prøve!

    profilbillede
Kommentér på:
Jern mod jern?

Annonce