{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

4.3L V6 - alpha one drev svær at få ud af gear {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg står med min nyindkøbte fine båd -
Når båden er er i vand går den fint i fremadgående gear men er næsten umulig at få tilbage i frigear (og/eller) bakgear når motoren køre.

Den sejler fantastisk, der er intet at komme efter ellers. Fejlen er kun i vand, alt virker fint når den er på land.

Hvis jeg slukker på nøglen, kan jeg godt få den i frigear men ikke med motoren kørende i vand.

Jeg har skiftet gearkablet og indstillet kablerne efter de videoer jeg kunne finde på YouTube. Alle kabler køre egentlig lækkert, intet slup eller lign I dem.

Kan simpelthen ikke forstå fejlen, det kan vel være ikke så teknisk når det bare er kabler det drejer så om. Det undre mig det virker på og ikke vand.

Har læst noget omkring ignition switch der kan forårsage problemet, men her er jeg på bar bund.

Det en 4.3L V6 med alpha one drev (tænker det er gen 2) båden er fra 2003


Kommentarer på:  4.3L V6 - alpha one drev svær at få ud af gear
  • #1   8. jun 2018 Mit bud ville også være at en ikke fungerende ignition switch kunne være det der driller.
    Det er en switch der lige meget kortvarigt tager tændingen på motoren når der skiftes gear - det er for at fjerne/reducere belastningen på tandhjulene når de skal ud af gear/i gear. Du burde kunne finde switchen ved at se hvad gearkablet trækker i på selve motoren.


  • #3   10. jun 2018 Hej Andreas,
    Det du beskriver er vel nok den mest almindelige fejl på mercruiser/alpha one, overhovedet og det lyder 100% som en af to muligheder.
    1. Fejl justering af gear mekanikken på motoren (evt pga. slid) så kontakten ikke aktiveres. - justeres igen fra bunden.
    2. din ignition switch fungerer ikke - ny på.

    mit gæt vil være 1. da de er temmeligt holdbare de switche der bruges (jeg har dog måtte skifte 1)

    simpel test : aktiver ignition kill switchen når båden står i tomgang (med en finger eller lign.) - går den ud er det sikkert en fejl justering - går den ikke ud er det switchen (eller en ledning der er hoppet af).

    jeg skal dog lige tilføje at jeg ikke er bådmekanikker - jeg har bare selv løst samme problem på egne både.


Kommentér på:
4.3L V6 - alpha one drev svær at få ud af gear

Annonce