{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.016 visninger | Oprettet:

Motor går ud når man sætter den i gear?? {{forumTopicSubject}}

Hej folks!
Som beskrevet ovenover går min motor ud når man sætter den i gear? Det ikke sådan hakkende men den sætter ud med det samme, virker som om enten tænding slår så virker som noget elektronisk der er galt?
Er der nogen der har oplevet noget lignende eller har nogen anelse om hvad det kan være? 😊

På forhånd tak!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor går ud når man sætter den i gear??
  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #1   5. jul 2018 Mercruiser?

  • #2   5. jul 2018 Jeps✌️

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #3   5. jul 2018 Der sidder en switch kontakt på motoren mener det er lige deromkring hvor gas og gearkabler også er.
    Den sætter omdrejningerne ned når du går i gear og når den ikke virker så går motoren ud jeg havde samme problem med min og der var det en af ledningerne der var røget af den fik en lodde klat og det spillede igen


  • #4   5. jul 2018 Tusind tak for svar! Det vil jeg forsøge at gøre noget ved imorgen! Ved du hvordan den nedsætter omdrejningerne? Altså hvor går ledningerne fra switche hen?:)

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #5   5. jul 2018 Der må jeg melde pas havde en mekaniker til at lave min men prøv at google Mercruiser switch cut out

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #6   5. jul 2018 Ved ikke om dette kan bruges så det må du ikke hænge mig op på smiley

    profilbillede
  • #7   5. jul 2018 Det kan det helt bestemt! Tak for det!

  • #9   6. jul 2018 Hej Jonas,
    Det du beskriver er vel nok den mest almindelige fejl på mercruiser/alpha one, overhovedet og det lyder 100% som en af to muligheder.
    1. Fejl justering af gear mekanikken på motoren (evt pga. slid) så (cut out)kontakten Fejlaktiveres. - justeres igen fra bunden.
    2. dit gearkabel fra motor til drev er tæret/bukket og går for stramt - nyt på.

    mit gæt vil være nr 2. da da det er det typiske.


    simpel test : frakobl det korte gearkabel (ud til drevet), lad det lange (til gear/gas håndtaget) blive på, start motor og sæt i gear - går den ud er det sikkert en fejl justering - går den ikke ud er kablet der går for stramt.
    Lad dig IKKE friste til at "smøre" det gamle kabel op - det holder kun i ganske kort tid.

    jeg skal dog lige tilføje at jeg ikke er bådmekanikker - jeg har bare selv løst samme problem på egne både.


  • #10   6. jul 2018 Hej Søren tusind tak for hjælpen jeg vil prøve at fejlsøge lidt på det!
    Ellers høre du nok fra mig igen smiley

    Mvh. Jonas


  • #11   6. jul 2018 BTW - hvis du ikke allerede selv har fundet ud af det - så bliver omdr. sænket ved at cut-off switchen afbryder tændingen indtil at det korte gearkabel bliver løst. Det gør det når drevet er i frigear.

    med andre ord har mercruiser bygget en simpel gearkasse der pga motorens moment ikke kan hives ud af gear så længe motoren kører. det problem har de så løst ved at automatisk "stoppe" motoren når gearkablet bliver spændt ud (fordi du hiver i det) og så først "starte" motoren igen når drevet er hoppet ud af gear(kablet er blevet løst)


  • #12   20. jul 2018 Hej Søren ved du hvor jeg kan anskaffe mig en ny cut OFF switch samt den terminal block der vist på det billede Michael har sendt? smiley

Kommentér på:
Motor går ud når man sætter den i gear??

Annonce