{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

yamaha 8hp motor skrigende lyd når jeg speeder op {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en yamaha 2 takt 8hp motor jeg vil tro at årgangen kan være cirka 1986
hvor der kommer en skrigende lyd som der kommer fra svinghjulet når jeg speeder op, og når den går helt ned i omdrejninger holder den skrigende lyd op.
er der nogen der har erfaring med hvad det kan være.
mvh Henning


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  yamaha 8hp motor skrigende lyd når jeg speeder op
  • #2   17. jul 2018 Tak! Det var nok noget i den retning min makker og jeg ville prøve vi vil også tage svinghjulet af for at se om der er noget med lejerne. Mvh Henning.

  • #4   18. jul 2018 Go'Morgen! Ja olien skulle være den helt rigtige, makkeren mener at jeg skulle havde fået fyldt for meget på jeg selv tror jeg har målt rigtig 1 dl til 5 l benzin. Den oser godt nok fælt så jeg ved ikke om det er fordi motoren driller. Den er ikke brugbar som den er i øjeblikket. Vil prøve at få skaffet et par nye tændrør og lave en ny blanding benzin. Så kan makkeren se med om det forgår rigtigt. Der er en sælger i Virksund og en i Skive så jeg håber at jeg er heldig at få de rigtige, vi kan ikke finde noget på Nettet om det. Så det sidste der er et problem er gear skifteren håber den kan stilles bedre, der er ikke rigtig nogen overgang at mærke på det imellem bak frem og fri gear har prøvet på stilleskruen i benet det hjalp kun lidt. Ved du om det er normalt med et huld under luft og svømmerhus hvor der lukkek benzin ud når man bruger chokeren gentagne gange? Så jeg skal nok give et praj om det hele om det lykkedes. Ideer modtages gerne på forhånd mange TAK herfra. Mvh Henning.

    profilbillede
  • #6   18. jul 2018 Så har den fået 1% for meget og det er vist den fra Biltema. Tak Startede i morges lod den stå i tomgang skulle lige fejre det med en kop kaffe. Så var den gået i stå og har ikke ville starte siden. Men fremover må jeg nok vænne mig til at servicerer den, fra den kommer op i slutningen af sæsonen og til den skal i vandet til start af næste sæson. Tak Herfra med et billed af (Skønheden og udyret) smiley

    profilbillede
  • #7   19. jul 2018 den er nok nærmere fra 76.. det er en gammel svend..... men lejer er et godt bud... og ja hvis ikke den overskydende benzin fra chocker kan løbe ud..så drukner du motor....derfor er der hul i en downdraft karbu..det er ikke nødvending på en vertikal monteret karbu

  • #8   23. jul 2018 Mange tak du, det er åbenbart serieproblemer med den motor. Der kommer lige som 2 - 3 nye problemer hvis der bliver løst 1 problem, så det er ikke lige frem lysten til at tage ud med den, stoler lige som ikke rigtig på den. Mvh herfra

  • #11   4. aug 2018 Så er motoren samlet og hængt på båden igen. Det er nu tågeligt at sejle lidt rundt med den. Stoler ikke helt på den vil starte nemt hvis den skal startes op igen hvis jeg stopper den på vandet. Det næste der er vigtig er gear skifteren der er ikke rigtig nogen overgang så det kan være svært at vide hvad gear den står i, har prøvet at stille på den inde i benet. men kun lidt hjalp det. Skulle der være nogen der har en løsning på det eller en ide, vil det glæde mig. Mvh Henning.

Kommentér på:
yamaha 8hp motor skrigende lyd når jeg speeder op

Annonce