{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Lasse B
Lasse B
Tilmeldt:
7. aug 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

HJÆLP!!...Mercury 2 takts 50hk årg 2004 {{forumTopicSubject}}

Hej til alle
Håber her findes en Mercury Expert smiley
Har en Mercury 2 takts, 50hk, årg 2004 som kun vil gå op til 3000 omdrejninger istedet for 5500 og som kun sejler på 2 cylinder. Der er frisk benzin på, ny benzin slange, pumpebold, benzin filter, benzin pumpe, nye tændrør, kaburatorerne har været i elektrolyse, der er gnist på alle tændrør og den starter perfekt. Jeg kan selv vælge hvilke to cylindere den skal køre på( med andre ord så virker alle tre) men et eller andet gør at den død og pine ikke vil køre på tre og ikke vil over de 3000 omdrejninger ( har læst om Guardian mode uden at blive specielt klogere)...håber på at en herinde kan hjælpe.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!!...Mercury 2 takts 50hk årg 2004
  • #1   7. aug 2018 Bare nysgerrig - hvordan kan du vælge hvilke cylindere den skal køre på?


  • #2   7. aug 2018 Ja hvordan vælger du selv cylinder? Er det så en defekt tændspole?

  • #3   7. aug 2018 Måske en tændspole der ikke kan følge med når den kommer op i omdrejninger eller slår fra når den bliver varm

  • #4   7. aug 2018 Er der justeret blanding efter ultralydsrensningen og er karburatorerne synkroniseret?

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   8. aug 2018 Jeg kan feks tage tændrørshætten af den øverste og starte motoren op og så står den fint i tomgang og med kølestråle. Så kan jeg sætte den øverste på uden at det har effekt på motoren og dernæst pille det nederste tændrør ud og så kører motoren bare på det øverste og miderste. Jeg har under sejlads afbrudt et tændrør af gangen og konstateret at de 3000 omdrejninger er max uanset hvilke to tændrør der er tilsluttet og at alle tre tilsluttet ikke ændre på omdrejningetne/fart eller motorgangen.
    Der er automatisk olieblander og den bruger olie..
    Ang kaburatorerne og synkronisering...kan det uddybes smiley


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   8. aug 2018 Jeg håbede at en eller anden skrev om en sensor der sidder et eller andet sted og er skyld i alt balladen ( kender selv kun til olie sensoren/alarmen som iøvrigt virker)

  • #8   8. aug 2018 Glem mit indlæg.....det har ikke relevans i denne sammenhæng smiley

    Helt fint går den vel ikke når den kun kører på 2/3 cylindre?
    Er det kommet snigende eller "som en tyv om natten"?

    På en eller anden måde virker det som at CDI boksen ikke kan forsyne alle 3 cyl på een gang. Har du tjekket lokale stelforbindelser omkring tændspolerne og CDI boksen?


  • #9   10. aug 2018 den er gået i nødprogram få sat en tester på. evt en defekt temp føler


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   10. aug 2018 Hvad er Cdi boksen og hvor sidder den?Jeg har læst side op side og side ned på nettet, har set mindst 100 indslag på you tube og hvor der bliver snakket om nødprogram osv men ikke et ord om hvorfra det nødprogram bliver styret fra!...har også læst at Mercury ikke har et nødprogram osv osv...
    Jeg kender ingen pålidelig marine mekanikker som har tid til at se på min motor de næste 4 uger og kan derfor ikke få en tester på...har desuden læst at en tester ikke fortæller hvor der er noget galt men blot kan konstatere at der er noget galt.


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   11. aug 2018 Hej Jens...hvor skulle der sidde en temperaturføler!...

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   11. aug 2018 Er det et gæt eller ved du med sikkerhed at lige netop denne motor har en sådan føler?

  • #15   11. aug 2018 de har alle en temp føler ..ellers ved de ikke hvornår de skal slå autochokeren fra

Kommentér på:
HJÆLP!!...Mercury 2 takts 50hk årg 2004

Annonce