{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

Mercury 50hk 4 cyl 1970 vil ikke lave gnist {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har sådan en på fornemmelse at mit stator er røget på min motor men jeg er ikke sikker.
En ny koster 4000 så det er mange penge at smide efter sådan en gammel maskine.
Efter jeg har skiftet impeller og har haft drev ude og lavet service på, vil motor ikke slå gnist.
Nogle der har en manuel på sådan en gammel dame eller ved hvad der ellers kun være galt?


Kommentarer på:  Mercury 50hk 4 cyl 1970 vil ikke lave gnist
  • #2   9. aug 2018 Med stop knap hvad mener du så?
    Er lidt ny til de her slags motore


  • #3   10. aug 2018 Kan også gå under navnet dødmands knappen, det er den knap som man kan/skal sætte snoren eller plastik spiralen på, så motor stopper hvis man bliver kastet ud af båden, så måske du lige skal tjekke at det ikke er den der er slået fra/til.
    Den sidder nok på din kontrol boks ( nu ved jeg ikke hvad for en du har ) men er en knap der er skærmet af så den ikke utilsigtet bliver brugt.


  • #4   10. aug 2018 @kim
    Når, den har jeg tjekket. Fejler ingenting desværre smiley


  • #5   11. aug 2018 ØV...... smiley
    Men har du prøvet at tage den væk ? det kan godt være selve knappen der laver lort i den.
    ellers må du nok igang med hele dit el net.... rense og tjekke ALLE stik og forbindelser = kæmpe arbejde og hvis det heller ikke giver et positivt resultat.. ja så er det nok desværre over i den dyre ende af rep du skal lede.. tændings relæer, tændings modul osv. og såååå kan det bliver dyrt smiley , så der skal du lige tænke på om det kan betale sig..... den er trods alt næsten 50 år gammel, og lever jo nok lidt på lånt tid, erfaring siger at hvis man begynder at skille så gammel motor ad smiley ..... ja så kommer der mere der skal fixes smiley og så begynder pengepungen sin slankekur smiley .... håber du finder en defekt ledning/stik der driller... smiley


  • #6   11. aug 2018 Lige fundet en defekt ledning ned til diodebro/ensretter men det er jo til at lade på batteri..
    Har fået nogle tal som stator skal ligge på, og hvis en ny stator skal købes til 3000/4000 så sparer jeg hellere sammen til ny kværn smiley
    Mange tak for hjælpen kim


  • #7   18. aug 2018 du kan købe dele på ebay billig bare sorg at købe på den rigti
    ge måde der inde ved fejl på tingene


  • #8   19. aug 2018 hvis den er med strømfordeler så sidder din stator i den..ikke oppe under svinghjulet...

    det er nok mere din cdi som er gået


Kommentér på:
Mercury 50hk 4 cyl 1970 vil ikke lave gnist

Annonce