{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Vandlinje {{forumTopicSubject}}

Hej håber nogle ved noget om vandlinje .... jeg har en 24 fods båd som jeg har haft skilt ad og bygget op igen ... og nu kommer det store spørsmål så da jeg har gået fra inbordsmotor til påhængsmotor .... hvordan finder jeg ud af hvor vandlinjen er ??? ....... har læst side op og side ned om når man laver det jeg har lavet med at flytte motor bagud skal man os hæve den .... og vil 2 til 4 cm være et stort problem i forhold til om motoren når ned i vandet eller i givet fald for langt ned i vandet 😊😊😊 føler mig lidt stresset over mit problem håber nogen kan hjælpe mig på forhånd tak vh kenny


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vandlinje
  • #1   19. aug 2018 Det er sort snak. du snakker vandlinien, og pludselig om motoren kan nå ned. Hvad mener du😀

  • #2   19. aug 2018 Wessel det er nu ik så sort som det lyder til når man flytter en motor bagud fra båden på en bracket så skal motor hæves en tomme for hver 12 tomne man flytter den bagud og da jeg os har fjernet noget vægt inde i båden er jeg bare i tvivl om min motor nu os kan nå ned i vandet

  • #3   19. aug 2018 I mit univers er der kun en mulighed; smid båden i vandet og se om det går? Du kan ikke bruge teori til noget, praksis er den eneste løsning;).
    Men ellers spændende projekt, lyder det til.


  • #4   19. aug 2018 Om skruen kommer for langt ned eller ikke langt nok ned , er svært og svare på .
    Er det en kort benet motor , lang benet motor , xl eller xxl benet motor du vil monterer ??
    Det bracket du monterer motoren på , er det et du har købt eller lavet som et armstrong bracket , eller hvordan ser det ud og hvordan monteres det ??


  • #5   19. aug 2018 det lyder ikke rigtigt at du skal hæve motoren op bare fordi du går fra indenbords til udenbords. uden at vide noget om det, mener jeg at der er et eller andet der skal flugte med kølen. Det må så være det der afgør højden, og om den skal være langbenet eller kortbenet. men hvad ved jeg.. er til indenbords og sejl.

  • #6   19. aug 2018 Nikolai det er en langbenet motor og nej bracket er hjemmelavet motor kommer 76 cm væk fra bådens hæk .... til wessel normalt er det os såen at er motor monteret på hæk så skal den følge bunden af båden men som jeg har gjort så har jeg læst mig frem til at 12 tommer væk fra hæk en tomme op ... prøver at ligge billeder i album så i alle kan se hvad jeg har gang i 😂😂

  • #7   20. aug 2018 Det med billeder bliver så ik til noget da jeg kan hente dem og oploade dem

Kommentér på:
Vandlinje

Annonce