{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Raymarin autopilot antenne. {{forumTopicSubject}}

Hello.
Da jeg har skiftet mine instrumenter ud, så jeg kun bruger dragonfly 7 pro og Ipad smiley , har jeg mistet min nema 0183 opkobling til autopiloten.
Piloten er en Raymarin S1000, den skal bruge et gps signal for at kunne virke, og så har jeg hørt at den muligvis BARE skal have en AKTIV GPS ANTENNE ( øhhhhh smiley ) .... er der nogen herinde der kan sige mig hvad jeg skal bruge, gerne en antenne med et stik så det er plug & play.
Eller en der har et setup der bare virker smiley .
Jeg er total analfabet når det drejer sig om elektronik ( sikkert også på mange andre områder smiley siger konen )
Men al viden om/på området vil være godt
På forhånd tak smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Raymarin autopilot antenne.
  • #1   11. sep 2018 En Raystar 125 gps antenne burde virke med raymarine S 1000 autopilot enheden.

  • #2   12. sep 2018 Raystar er ikke til at få her i dk, den er udgået.. ( og vil kun købe her i dk, da mine oplevelser med evt reklamation af vare er MEGET sølle = ingen gode oplevelser, kun bøvl, og det gider jeg ikke smiley )
    Så skal bruge en aktiv antenne der kører på nema 0183 , er der nogen der har noget i gemmerne ? ?
    Da det ikke ligefrem er noget jeg vil kaste flere tusind efter hvis det ikke virker.
    Så nogen der HAR en opsætning der VIRKER må i meget gerne komme med indput. smiley


  • #3   12. sep 2018 Har den ikke seatalk.

  • #4   12. sep 2018 øhhhh ... det tror jeg den har .. nu er det der kommer et anfald af hukommelse svig..
    Er det så ikke en helt bunke extra ting der skal bruges.. altså udover en antenne og en masse ting der skal sættes op.... vil helst have en antenne der bare sættes til pilot computren og så self strøm...


  • #5   14. sep 2018 Nååå.... har fået fortalt at min pilot SKAL bruge en plotter der kører med nema 0183, den behøver ikke et kort .. bare selve plotter enheden med dens elektronik og antenne..
    Det forstår jeg så ikke rigtigt... men så må jeg ud og se om der ikke er en brugt enhed som kan sættes til indtil jeg har finanser til en ny ( eller en nyrer brugt der virker 100% ).
    Er sgu lidt ØV


  • #6   20. sep 2018 Sidste nyt...... men først en tak for jeres hjælp... smiley
    Snakket med gud og hver mand, og fået MANGE bud på hvad jeg skal/kan gøre...
    Knægten var så lige på Amager hos marine torvet i anden anledning.. og spurgte så lige lidt løst om de kunne hjælpe med en antenne.... øhhhhh JA DA, self kan vi det.... men hvad skal i bruge den til ? skal i selv lave spor ? eller planlægge ruter ?...... øhhhhh nææææ ikke rigtigt på den måde.... den skal sådan set kun lige bruges til at holde kursen.. HVIS NU vi begge får bid samtidigt ( ja ja .. som om smiley smiley )......
    Marine torvet..... hvad fanden skal i så med en antenne ! ! ! det er da bare at sætte den til og så auto mode fishing... der er jo INDBYGGET kompas ( samt forskellige mønster indbygget )... så sæt den på en kurs... og den holder den ! ! ! sæt den til zigzag, blomst mønster, ring, eller hvad for et mønster der nu er ..... og ja... så klare den det helt selv UDEN for et par tusind kr antenne på taget ......... TAK MARINETORVET i er kanon..


Kommentér på:
Raymarin autopilot antenne.

Annonce