{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.736 visninger | Oprettet:

Mercruiser 5.0 sætter ud efter 30 min march fart. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg har en mercruiser 5.0 cab. Som sætter ud når den har sejlet med planene fart i ca 30-40 min. Den hakker og sprutter i cab. Kan kun lige holde sig igang, når problemet opstår. Jeg var sikker på at det var noget med benzin. Men har prøvet alt her. Har sat en pærer ind over benzin pumpen, så jeg kan se om der var noget i loopen der fik strømmen til pumpen til at slå fra. Men det virker som det skal. Og pumpen er også skiftet. Jeg er sikker på det er noget med tændingen at gøre men ved ikke hvad.
Glemte at sige, når den har hakket og spruttet i tomgang i ca 10-15 min, så kommer den igen, og kører helt fint. Så gir jeg gas igen og planenr i ca 5 min og så opstår problemet igen. Osv. Osv.
Nogle der kan fortælle hva det er????


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercruiser 5.0 sætter ud efter 30 min march fart.
  • #1   11. nov 2018 Nu kender jeg ikke detaljerne på din motor. Men hvis det er en ældre model med traditionel strømfordeler dæksel. Så ville jeg undersøge det for fugt og slitage. Inde i strømfordeler dækslet sidder der nemlig en lille kulstift i midten. Denne stift slides nogen gange og kulstøvet fordeler sig indvendig på overfladen i huset. Så sammen med det, og lidt vand som måske ligger i bunden af strømfordeler huset, kan skabe problemer. Vandet fordamper når motoren bliver varm, og sætter sig indvendig på strømfordelerens overflade. Som så gør at overfladen lige pludselig kan lede energi. og så kan det ske at tændrørene tænder på helt forkerte tidspunkter. Og det er noget rod, så få strømfordeler hus rengjort og tør.
    Det kan også være noget helt andet,,,, smiley
    Få taget nogle fine billeder af din båd, med en masse detaljer. Og husk at ligge mobilen ned på siden så billeder er bredt istedet for højt smiley . Og få den oprettet med en god beskrivelse. Så er det nemmere at se hvad du har. smiley
    smiley


  • #2   11. nov 2018 Jeg tror du skal ha ny tændspole. næste gang den sætter ud så prøv at mærke om tændspolen er så varm at du ikke kan holde fingrene på den ... er den det har du højst sandsynligt fundet fejlen.

  • #3   11. nov 2018 Tændspole - føler i strømforeler ( Thunderbolt ) - dårlige stelforbindelser - dårlig forbindelse i multistik/samledåse til hoevdstikket på motoren.

    Mit bedste gæt er tændspole.....


  • #4   12. nov 2018 Tak for svar.

    Har tænkt lidt på rotor og dæksel. Især når den skyder op ad kaburator. Men syns det er underligt, at fejlen så forsvinder igen efter lidt tid i tomgang.


  • #5   13. nov 2018 Motoren og dens komponenter, bliver jo lidt varmere under fuldlast. Og disse køler jo ned igen, efter lidt tid i tomgang. Og det er formentlig temperatur ændringen på den del der er galt med der får den til at drille smiley .
    Har du haft låget af strømfordeler og kigget?
    Og når du så har låget af så gør det og rotor grundig rent. Der kan også være revner i strømfordelerdækslet. Rotorspids og de indvendige poler i dæksel kan også være brændte, i sådanne tilfælde bør du nok skifte delene.

    Tag nogle billeder, og smid dem i et album, så vi kan se delene. smiley


Kommentér på:
Mercruiser 5.0 sætter ud efter 30 min march fart.

Annonce