{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Dory 13 godkendt til 40 HK er 70 hk håbløs
  • #1   15. nov 2018 Man skal generelt ikke lave om på både og såden du skal altid gå ud fra hvad båden er bygget til og hvad den kan holde fra ny byg

    Nogle både kan holde til mere en de for skriver fra fabrikken eller hvad de forskellig skibs klasse syn foreskriver

    Så det er nogle erfaringen man selv skal gøre sig med de forskellige både hvad de kan holde til

    Men og begynde og lave om og bygge om er ikke og anbefale


  • #2   15. nov 2018 Den bliver bygget om uanset hvad men det er motorspørgsmålet der fylder...
    Ikke om den kan holde til det for det skal den nok komme til

    men om den vil være ustyrlig


  • #3   15. nov 2018 Kommer and på om hvordan bunden er bygget op hvor meget den har fat i vanden når du sejler og uanset hvis den kommer til at ligge og slå med snuden op og ned i flad vand så smide den aromatisk de heste kræfter væk den ikke kan klare

  • #4   15. nov 2018 Mikael
    Trimaran skrog


  • #5   15. nov 2018 Nu ved jeg ikke hvad dit mål er med båden.
    Jeg har selv haft en trimaran lignede båd, den er meget stabil sådan vippeagtig, men har tendens til at hugge i bølger. Og jeg syntes det er kedeligt at den ikke krænger i sving, så jeg syntes helt klart bedst om en v-bund. Det giver efter min mening mest sportlig sejllads, og meget bedre sejllads i bølger.

    https://www.baadgalleri.dk/fotoalbum/diverse-baad/12881-rio_410_special_jet

    Du kan sikkert sagtens få en lynhurtig båd ud af dette projekt, som også kan blive håndterbar. Men prøv lige at spørge et forsikringsselskab først, om de vil forsikre den.

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=200369

    Hvis du ikke kan det, tjaa så kan det jo blive dyrt at lege.

    Men du har jo selvfølgelig din helt egen private sø, så det er ikke noget problem. smiley

    Nå men hvis fabrikanten af båden stadig eksistere, kan du jo prøve at spørge dem. Nogen gange siger de ok for større motorer på gamle både, sådan rent design og styrke mæssigt. Men henviser til om forsikringen vil forsikre.



  • #6   16. nov 2018 Tror også lige du skal få det med forsikring på plads INDEN du begynder, da det nu er lovkrav at både er forsikret og at lovens lange arm vil være mere synlige på vandet, så vil det ikke være smart at bruge tid og penge på det hvis den ikke kan forsikres.
    Ikke kun for din egen skyld, men helt klart for andre der færdes på/ved vandet... og det behøves ikke være din skyld hvis ( gud forbyde det ) der sker noget, du vil blive boll... i hoved og rø.. og komme til at stå for en del af skylden hvis din båd er ulovlig...
    så få ALT på plads inden du går igang...
    Tror det er de fleste der vil sørge for at du ikke har til salt til dit æg hvis du ødelægger deres båd og der ikke er en forsikring på din som dækker...
    Så spar heller op og få en sjov båd, både for din og andres skyld....
    Nok moral....... da det er en fladbundet ( i forhold til en V form ) så hugger den MEGET mere og bare en smule bølger vil føles meget kraftigt = lav fart .. igen = ikke sjovt ( hvis det er det man vil opnå ) og da det er sjælden det er fladt derude er det ikke meget du vil kunne bruge den til fart ( har selv haft en ligende båd .. limbo )
    Har selv brugt jeg ved ikke hvor mange år på at få den jeg har nu, det har taget tid, men nøhj hvor er det skøøøønt endelig at have den ( og nu .... jaaaaa... måske en 580 eller 640.... måske, tager så lige nogle år til he he .. nej.. er super glad for min )
    Igen ... spar sammen og bliv SUPER glad over at du fik dit ønske opfyldt...
    Men frem for alt ... pas på dig selv og andre derude, og hav respekt for det, men nyd det, det fås ikke bedre at være derude...
    Sorry den lange smørre... kunne ikke dy mig smiley smiley smiley


  • #7   16. nov 2018 Kim S

    Nu har vi alle vores meninger og self skal der forsikring på
    Men helt ærligt kæft en gang mundlort

    Den her båd med det skrog passer 100 % til det jeg skal bruge den til..
    Jeg ved den hugger i bølger men jeg gider sku ikke fiske i meter bølger alligevel,
    Uanset om det er denne båd eller en der er 3 meter længere...

    Der er ikke en af de både på din profil som tiltaler mig og jeg skal aldrig igen have en båd med V-skrog som jeg skal fiske fra!

    Jeg laver ikke denne båd for sjov.
    Det skal være den her båd.
    Og jeg køber en stor motor og jeg snakker med forsikringen inden...
    Jeg har fået en pris på forsikring med en 40 HK
    Og havde også undersøgt det med en 70 HK hvis det blev aktuelt...

    Men vi laver den her båd fordi den opfylder de krav vi har!
    Og hvis den bliver for lille så køber vi en 17 fods igen en dory og laver den om nødvendigt!

    God weekend 🙂


  • #8   16. nov 2018 En motor kan ikke blive for stor. Den kan kun blive for tung. smiley
    Det er rart med overskud.


  • #9   16. nov 2018 Enig er motoren forstor tænker jeg man bare lænder på gassen

    Men kunne ske andre havde gjort sig andre erfaringer


  • #10   17. nov 2018 Motoren er overkill med 70hk til den lille jolle.
    Max 40hk er de godkendt til.


  • #11   18. nov 2018 Speedy79 n

    Den kommentar lever da vidst ikke helt op til dit navn😂

    Altså ja den er stor den motor men kunne da være sjovt


Kommentér på:
Dory 13 godkendt til 40 HK er 70 hk håbløs

Annonce