{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.459 visninger | Oprettet:

Motorbeslag og motor - hvilken? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Skal til at have min NorDan 18 i vandet, men vil gerne have reservemotor på. Er på udkig efter motorbeslag og motor - men hvilken motorstørrelse anbefaler I?

Det er kun som reserve og ikke til trolling.

Måske er der én som har et sæt til salg?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motorbeslag og motor - hvilken?
  • #1   15. apr 2012 biltema har noget du måske kan bruge

  • #2   15. apr 2012 2,5 til 4 HK er ganske fin.
    Min 17" Oldenburg kabinebåd havde jeg en 3,5HK Suzuki som trolling motor.
    Fuld gas sejlede den ca. 5-6 knob.

    Den Shetland 498 jeg har nu, har jeg sat en el-motor på ( kan ses under min profil ) Motoren er købt i Biltema, er saltvandsbestandig og kun 1099,-
    Test på rolig vand, sejlede den 2,5 til 3 knob.
    Ikke vildt meget, men jeg har batteri power til 6 timer ved fuld gas.

    Men skal du sejle langt ud fra land, og med en lidt frisk vind og bølger, ja så bør du vælge en 4HK motor.
    Og som Mekanikles skriver, kan du også købe løftebeslaget til en motor i Biltema.



  • #3   15. apr 2012 Takker for de fine input - og Kim, jeg har set den ekstra motor på din båd - det ser godt ud.

    Hvis jeg nu vælger en 4 hk, skal det så være med kort eller langt ben?


  • #4   15. apr 2012 Ville nok vælge en kortbenet så.
    Se feks. min lille 3,5 kortbenet på min Oldenburg.
    http://baadgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=1390

    Løftebeslaget kan du jo bare skrue fast på din båd, så den passer til en kortbenet.
    Min lille motor var altid spændt fast, så den altid sejlede lige ud, og så brugte jeg den store motor som ror.
    Er man rigtig "ond", så laver man også fjernbetjening til den lille motor.


  • #5   15. apr 2012 har en gammel 4hk evinrude til at stå... med indtern tank ingen gear fra 74.. ny impel 1000. kr afhentet i næstved... den vejer vel 8kg eller deromkring...den er med kort ben og kører som den skal...

  • #6   16. apr 2012 Hej Kim

    Tak - det var lige præcis sådan jeg forestillede mig det skal se ud - det vil jeg gå efter.

    Til Mekanikles - Er du rar og reservere motoren til mig - vender tilbage snarest og aftaler nærmere med afhentning.

    Derudover har jeg en bådtrailer (med plader) fra 1980 hvor akslen skal skiftes. Har dog lige købt "en ny", men hvad kan man tillade sig at tage for en gammel bådtrailer?


  • #7   16. apr 2012 hej er intraseret i din trailer med den defekt den har. hvor står den henne og kan man se foto og hvad kan den klare af vægt


  • #8   16. apr 2012 alt efter stand..vægt mv ...mellem 2-10.000kr

  • #9   17. apr 2012 Hej Janik og Mekanikles

    Til Janik: Den står i København og den har T975/L725 - jeg vil meget gerne sende billeder pr. mail.

    Til Mekanikles:; Har du et telf.nr/mail jeg kan kontakte dig på for at aftale afhentning?

    Undskyld jeg er så amatøragtig, men det bedste ville jo være at kunne skrive direkte til jer "privat", men ved ikke, om det kun er muligt ved annoncer/marked.

    Jeg kan nås på 21710117



  • #10   17. apr 2012 pb sendt..og jo det kan lade sig gøre

Kommentér på:
Motorbeslag og motor - hvilken?

Annonce