{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.927 visninger | Oprettet:

Ombygning fra kaburator til MPI.. Hvad har vi gjort galt..? :( {{forumTopicSubject}}

vi har bygge sprøjt fra en 7.4L 454 V8 generation 6 på magen til motor dog med kaburato og generation 5.

Båden tager MAX 3000omdrejninger og kommer aldrig op at plane.

Motoren lyder faktisk fint i tomgang den er desværre lidt utæt ved manifolden et sted så den larmer lidt.

Men tænker det er det mindste problem.

Alle steder på nettet har jeg læst det ikke er noget problem at tage indsugningen og flytte over samt lednings net.

Men nu der nogle kloge hoveder der snakker om at knasten kan være skyld i det da de ikke er ens på de 2 da den ene er MPI.

Kan det passe, eller kan det rettes med en computer evt,??

Hvis nogen har kendskab eller kender nogen i kbh som man kan kontakte eller evt kan hjælpe med at sætte computer på ville det være rigtig skønt da vi er bange for vores nyindkøbte båd som kun har lavet problemer efter motorhaveri ikke kommer til at sejle den her sæson. smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ombygning fra kaburator til MPI.. Hvad har vi gjort galt..? :(
  • #1   4. jul 2012 Kompressionstest på motoren skal udføres.

  • #2   5. jul 2012 Er det ikke kun noget man gør på gamle slidte motorer??

  • #3   5. jul 2012 Skal lige siges den tager fint omdrejninger i frigear..

  • #4   5. jul 2012 Motoren er ikke under belastning i frigear, så det kan du ikke bruge som retningslinie - motorens ydeevne skal vises under belastning.

    Få lavet en kompressionstest, så kan vi arbejde videre i processen....:)


  • #5   5. jul 2012 Vi fandt ud af idag at der kommer lidt falsk luft ind ved indsugnings manifolden ved at sprøjte diesel start rundt om og så gik motoren ud da vi ramte et sted..

    Så vi skal nok ha et par pakninger mere på og så prøve igen, om den smule falske luft er nok ved jeg ikke.

    Så de pakninger må vi lige få skaffet nu lynegaard ikke havde flere vi havde købt det sidste set. smiley

    Så kunne vi evt tage en test bagefter.


  • #6   12. jul 2012 Så der kommet nye pakninger oven på de gamle og en masse flydene samt udstødnings pasta så den ikke larmer mere.

    Det var så ikke det som der var skkyld i de 3000 omdrejninger, men vi drejede forsigtigt på strømfordeleren mens vi sejlede og BANG så fløj den ud af vandet.

    Så selvom den har stået som den skulle på mærkerne så står den åbenbart ikke korrekt.

    Hvordan stiller vi den når den er delvist elektronisk, der stadig tandhjul for enden af stangen, men med en tændingspistol står der i håndbogen at det ikke muligt.

    Kan der blive problemer hvis vi sætter efter det vi nu syntes, tænker på for mager blanding eller andet??

    Efter vi stillede den igår går den så ud i tomgang, og det burde vel indstille sig selv da den er delvist elektronisk eller??


  • #7   17. jul 2012 Så er tændingen stillet, har sat en lus imellem A-B i stikket til computeren så den går i en slags indstillings mode. Den går op i omdrrejninger og man sætter den så op til 1800 manuelt på gashåndtaget, så stiller du tændingen til 0 med tændings pistol fjerner lusen og bingo den er stillet.

    Det er en måde at gøre det på når man ikke har en computer til det.

    Nu har vi så et problem den sejler max 28knob, ved omkring 4600 omdrejninger. og det kan så være fordi den har en anden knast har vi fået af vide eller at skruen er helt af helvede til, så vi starter med skruen og må se hvad vi har på om det virker åndssvagt.




Kommentér på:
Ombygning fra kaburator til MPI.. Hvad har vi gjort galt..? :(

Annonce