{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
172 visninger | Oprettet:

Motorproblemer Suzuki DT8C {{forumTopicSubject}}

Hej,
Min Suzuki DT8C fra 1990 har nogle problemer.
Sidst (3 uger siden) jeg sejlede en tur var der ingen slinger i valsen. Motoren tog fint omdrejninger og hostede ikke.

Her til morgen startede den fint, men da jeg kom ud af havnen og langsomt åbnede for gassen rystede den meget. Sådan blev det ved og hostene kom tidligere og tidligere i omdrejningerne indtil den helt døde. Jeg stod og hev lidt i den og den sprang til live efter den havde fået choker, men det hele gentog sig, nu bare hurtigere fra at virke til at gå ud. Jeg måtte hive årerne frem og fik lidt utilsigtet motion, og tilbage i havnen startede den fint op igen.

Jeg har lagt en film op af problemet, men kunne ikke få lov at vedhæfte den her.

Bud på hvad der kan være i vejen modtages meget gerne. (Jeg forestiller mig at det kunne være benzintilførelsen, men jeg ved meget lidt om motorer) Mvh




Kommentarer på:  Motorproblemer Suzuki DT8C
  • #1   3. feb

  • #2   3. feb Upload den under opret video

  • #3   3. feb Det kunne være på grund af is i karburatoren, ofte værst lige omkring frysepunktet.
    Og typisk at isen smelter når motoren har stået stille lidt..

    Der er blandede meninger om brug af karburatorsprit, men det løser problemet.
    Nogle mener at spritten ødelægger 2 taktsolien, tror nu ikke det er tilfældet, for benzin er jo også et oplæsnings middel.


  • #4   3. feb Først ....pas på med det der motion.... kan være direkte livsfarligt
    Det er sikkert skidt et sted i benzin delen.. start med det nemme, tjek filter ( også det i tanken ) tjek om luft hul til tanken ikke er blokeret, skift tændrør, og brug FRISK benzin... min lille nød motor kan IKKE køre på gammel benzin ( og jeg ved ikke hvorfor, 2-3 md. gammel benzin og den giver mig en finger og kører af helved til, skifter så til en tank med helt ny benzin og den kører uden et kny... mærkelig motor )
    Derefter er det karburatoren der skal tjekkes, det bedste er at skille den ad og få den ultralyds renset ( i en GOD renser og i den rigtige væske, ikke de der små brille rensere )
    De små motorer kan være ret ømtålige når det drejer sig om urenheder, de små kanaler i karburatoren er næsten ikke til at rense med luft og alm karaburator rens, hvis noget skidt sætter sig fast i de små kanaler eller bøjninger der er ..... ja så er det næsten umuligt at få ud .... og lad for guds skyld være med at stikke noget som helst ind i dem for at rense, en lille ridse i de kanaler kan skabe problemer og så hedder det ny på..
    Så af med den og skil-rens den, få evt en prof til det, det koster lidt, men der er mange ting der kan forsvinde samt glemmes når den skilles/samles.


  • #5   3. feb Tusind tak for den hurtige respons. Jeg foretrækker at undgå fysiske udskejelser nær sejlrenden i Øresund.. og det ser ud til at ventilen på tanken var helt tilstoppet, så jeg gir den et skud igen. Mange tak for hjælpen!

  • #6   3. feb Fik du fundet et nyt powertrim

Kommentér på:
Motorproblemer Suzuki DT8C