{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
478 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. Topcoat {{forumTopicSubject}}

Vi er igang med denne dory “bassboat”
Farven har vi mere eller mindre bestemt
Men der er opstået et tvivls spørgsmål

Kan man få en mat Topcoat?
Vil en hel mat Topcoat tage noget af farten?
Der er en som har fortalt mig idag at en mat farve ikke glider så let gennem vandet?
Det lyder for mig forkert for den vil jo stadig kunne slibes lige så glat som en blank farve...

Båden får samme farve over og under vandlinjen!
Hjælp.
RAL 7024 HEL MAT
SE BILLEDE


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. Topcoat
  • #1   9. feb 2019 du kan godt polere mat maling ligesåglat som blankt....

  • #2   9. feb 2019 Jeg er lidt enig i at der er forskel på en mat og blank farve, og selvfølgelig kan den matte slibes lige så glat, men er du så ikk nød til at polere den når du har slebet i den..? Hvis ja så bliver den jo lidt mere blank end det øvrige på båden..? Hvad med en mat lak oven på, så må den forblive mat og unødvendig at slibe i..? Eller er jeg forkert på den der..? Jeg sammenligner med når der blir malet på biler..

    Spændende projekt i øvrigt har lige gloet fotoalbum igennem ..


  • #3   9. feb 2019 når du har slebet og poleret med polermiddel, skal den jo afsluttes med noget forsegler eller voks... det er dette lag der egentlig er det yderste og som du sejler på. hvis underlaget ikke er blank bliver overfladen det heller ikke hvis du bruger flydende hard wax. så var der jo ingen grund til at polere båden først smiley

  • #4   9. feb 2019 Lidt information

    Jeg har snakket med producenten og en mat lak fungere ikke under vandoverfladen

    1 man kan ikke få en mat Topcoat eller gelcoat
    2 man skal male med epoxy primer og så en anden lak - men en mat lak har en åben overflade og vil derfor have en større modstand igennem vandet og vil med stor sandsynlighed også være mere modtagelig over for alger


Kommentér på:
Spørgsmål vedr. Topcoat

Annonce