{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

Min båd drejer den forkert vej ift hvad jeg gør på rettet {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en lille båd, som jeg vil tro er med kabel styring, da den kun er på 15 HK og er en Yamaha motor 4 takt fra 99. Problemet er når jeg drejer til højre på rettet, drejer båden til venstre. Altså forket. Kan man ændre det sådan at når jeg drejer rettet til højre drejer båden også til højre? Nogle erfaringer? smiley
Rettet ser således ud


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Min båd drejer den forkert vej ift hvad jeg gør på rettet
  • #1   20. feb 2019 Du skal bare side omvendt hahaha
    Sjove mig..
    Nej ved ik hvordan mand gør


  • #2   20. feb 2019 Det er samlet forkert et sted, du bliver nød til at skille det ad og så se hvad det er for en styrring der sidder, ellers er det ikke muligt at fortælle hvad der er galt.
    Men tror du har et kable/trisse system på og hvis det er tilfældet ... ja så er det at skille det ad og få sat kablet omvendt...
    Men svært at svare på når vi/du ikke ved hvad du har ! ! !


  • #3   20. feb 2019 er sikker på du kan tage styrekabel ud af selve ratkonsol og sætte det i modsat, kunne man på det jeg monterede engang ,, havde nemlig monteret det forkert .. pisse svært og sejle med smiley smiley smiley

  • #5   20. feb 2019

    profilbillede
  • #6   20. feb 2019

    profilbillede
  • #7   20. feb 2019 som denne , hvis kablet sidder i det ene hul drejer den en vej ,så du skal bare flytte kablet til modsatte hul end det sidder nu

  • #8   21. feb 2019 Er det svært at skifte? Og på det billede jeg har sendt, skal man bare skrue rattet af?

  • #9   21. feb 2019 Du skal nok ind i den kasse rattet sider på. Må kunne åbnes

  • #10   22. feb 2019 på bagsiden af din ratkonsol sidder der er 3 stk skruer - de skal løsnes - også tag dækslet af og træk hjulet ud - og kør kablet ud, og når det skal samles igen kører du kablet den anden vej ind - du behøver IKKE at tage rattet af, - jeg har en båd mage til og har lige lavet det på min fordi jeg skulle ha nyt kabel pga motorskift..


    jeg måtte iøvrigt lave lidt om på kassen fordi de nye styrekabler
    har lidt større hoved på.. men det virker fint nu...

    på de to skruer sidder der en møtrik på bagsiden der kan falde ud, pas på at de bliver hvor de skal..

    kan se det er en crescent båd du har - det styrehus der sidder i er lidt anderledes end de viste på de billeder længerer oppe...

    https://billeder.bazoom.dk/baad/galleri/22/m/106305/crescent-525-ht.jpg


  • #11   24. feb 2019 Hej
    Det er ikke så svært som det allerede er skrevet ovenfor. Kablet skal ind i den anden side i styreboxen under rattet. Er du heldig kan stop-boltene bare skrues ud. Så drejes rattet til den ene side og kablet køres ud.
    Rattet er forbundet til en tandhjul som virker på en slags snekke (fjeder ca 30-40 cm) i den ene ende af styrekablet. Når man drejer på rattet kan man trække eller trykke på kablet. Starter kabler i den anden side virker det omvendt. Der er en der har sovet i timen under montagen.
    Er du "uheldig" er der brugt knækbolte, og to bolte skal bores af, og der skal to nye 6 mm bolte i. Men stadig en overkommelig operation, som er gratis.
    Søren


Kommentér på:
Min båd drejer den forkert vej ift hvad jeg gør på rettet

Annonce