{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Højde påhængsmotor halvplanende {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har denne Ejvind kabinebåd fra 1963.

Hvor højt skal kavitationsplade sidde?

Kølen er meget høj og minder om en damjolles opbygning. Jeg har forsøgt at tegne det med den røde streg.

Skal kavitationspladen stadig sidde så den flugter med bunden +\- 2 cm som på helplanende både eller skal den længere ned mod kølen?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Højde påhængsmotor halvplanende
  • #1   17. mar 2019 Prøv at tage et billede mere, hvor både motor køl kan ses i skrå vinkel bagfra, så er det nemmere at rådgive om.

  • #2   22. mar 2019 Så fik jeg taget et billede.

    profilbillede
  • #3   22. mar 2019 Hvad ville i anbefale af motorstørrelse til båden. Jeg har en 25 HK og 40hk på lager.

  • #4   23. mar 2019 Kølen slutter et stykke før motoren, så højden ser fin ud - hvis båden sejler fint med det.
    Det kan være et problem med en båd med lille køl, om hækken løftes så meget i frisk sø at der trækkes luft ned til propellen.
    Det er ikke sikkert at du får noget ud af en større motor, det er jo ikke en helplanede båd, så en større motor vil tit bare trække en større hækbølge og presse bagenden længere ned ved fuld gas.


  • #5   23. mar 2019 Tak Simon for dit svar. Den graver sig ned som du siger med min 40hk Jeg har overvejet at smide et par smart trim tabs på. Kan læse at mange har gode erfaringer med dem.





Kommentér på:
Højde påhængsmotor halvplanende

Annonce