{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.597 visninger | Oprettet:

Tysse bådtrailer? {{forumTopicSubject}}

Hej her på BG!

Er der nogen af jer der har kendskab til tysse bådtrailer og kvaliteten af den, er lidt vild med de selvjusterende vugger/ruller og at lygterne lige drejes til siden ved søsætning af båden..


https://gemibaade.dk/modeller/tysse%20trailer.html



Håber at høre fra jer, da jeg står og skal finde ny trailer efter at have været på vægten, det er en 1300kg den nye jeg søger.

Vh Steen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tysse bådtrailer?
  • #1   10. apr 2019 Hej. Det med at lygter ikke skal afmonteres det tror jeg ikke på er praktisk. Lygterne holder ikke længe. Men ellers så kan det kun være bedre end Brenderup trailer. For det er dælme lavet klejn..

  • #2   11. apr 2019 UHHHHH.... velkommen i klubben, har også været på vægten .... og som hele familien ( konen smiley ) siger .... ufff KUN en ad gangen på vægten.. vi vejet 150 for meget smiley smiley
    Så ny trailer blev købt, det er så lige MANGE penge der skal op af muldvarpen Øv Øv..
    Jeg syntes den ser en smule klejn ud i jernet den Tysse Trailer, lidt billig om man så må sige ( sorry ) .. men det med selv justering... hvis det virker SMAAAART .. men lidt øv hvis ikke, så kommer der lige nogle tusser oveni for nye ruller = ikke fedt.... lygter BOB BOB , tror også det kan blive et problem, hvis man rammer vandet, efter et par gange vil de nok give problemer ( ser ikke særlig vandtætte ud, de stik der er sat til lygter...
    Kik efter en god brugt variant trailer ( sådan en har jeg købt og syntes man får lidt kvalitet med ved køb af den, skal siges at både brenderup og selandia har jeg også haft, og der klare varianten sig lidt bedre end de 2 )
    Men nok svært at sige noget om tysse, da det er et rimeligt ukendt mærke herhjemme ( ja ja ukendt og ukendt .. jeg kendte den ikke, men DET er ikke en garanti for om dens udbredelse i dk smiley smiley )
    Held og lykke med at lede, håber du finder en til en god pris, for folk tror det er GULD de har når man sælger ( jeg fik 11500 for min selandia 1300 m. elspil smiley , det syntes jeg er meget, men fuck der var mange der kontaktet mig, den var også væk på ingen tid )
    Pøj pøj


  • #3   11. apr 2019 kim s. Husk person vægt må ikke regnes med i total vægten smiley

  • #4   11. apr 2019 Umiddelbart vil jeg også købe variant bådtrailer, sad og søgte lidt på nettet og fandt denne tysse, men alt andet er jo efterhånden på polske hænder. Havde også 150kg i overvægt..


  • #5   11. apr 2019 Og tak for begge jeres svar 👍

  • #6   11. apr 2019 Alt kommer jo næsten fra polen eller kina smiley Øv Øv..

  • #7   11. apr 2019 Ja, det meste på markedet er lidt noget skrammel i et eller andet omfang...

  • #8   11. apr 2019 Svenskerne har kørt med et vippesystem ala det i en del år , og systemet virker der oppe . Lygter i vand , det skal godt nok være tæt .

  • #9   11. apr 2019 Det er ikke så meget lygterne om de kan tåle vand , har lavet fast lygte montering på min nuværende bådtrailer og kørt med det i flere år, virker fint til mit behov og uden problemer med løse forbindelser osv. Kører heller ikke så langt ud i vandet.

    Det er mere det med kendskab til selvjusterende vugge , ser ellers fint ud at den støtter båden og justerer stort set fra starten af ophalingen.

    Tak for svar nicolai 👍



  • #10   11. apr 2019 Hvis det er en båd det trækkes op efter hver tur, og også skal overvintre på traileren. Så skal man se efter hvordan rullerne støtter båden. Er der for meget udhæng bagud, så kan båden blive ude af form over tid. Åltså krumme/skyde ryg over tid, så undersøg hos bådbyggeren hvordan det anbefales at understøtte den, og sammenlign det med den trailer der vælges.

  • #11   12. apr 2019 Tænker det blir denne type variant bådtrailer 1350 kg den virker til at være i rimelig kvalitet. Og der kan man altid få reservedele smiley

    Takker for jeres input 👍 fedt med dette forum!

    https://www.dba.dk/baadtrailer-variant-ocean/id-103553961/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing


  • #12   12. apr 2019 Faldt over denne https://www.dba.dk/baadtrailer-aargang-1999-1500/id-1054550825/
    Ved ikke om di bil må trække 1500 .... men den trailer er med super ruller, og de støtter ret godt....
    PS .... jeg har intet med den trailer at gøre, tænkte bare at det var et godt køb..


  • #13   13. apr 2019 Kim.
    Den er rigtig fin, men jeg er på udkig efter trailer med en aksel. Ad den årsag at jeg manurere rundt i garagen med håndkraft når båden opbevares. Tak for tippet 👍


  • #14   13. apr 2019 Har tilsyneladende kørt med overlæs i flere år da den gl båd vejede det samme som den nye båd ifølge typepladen. Jeg blev lidt overrasket over, hvad det vejer når båden er pakket med batteri, benzin, Anker, grej, udstyr på trailer som gangbro osv..
    Vægten stiger hurtigt. Har jeg ikke selv været OBS på..


  • #16   13. apr 2019 Thomas.
    Har også en brenderup 1000kg bådtrailer nu og fra 2012..
    Har bare hørt at de nye Brenderup produceres i Polen?
    Så bliver jeg lidt skeptisk for ellers har jeg da også været fint tilfreds med min:) Bortset fra at den nu kører med overlæs 🤔


  • #17   13. apr 2019 Hej.. Jeg har en 3500 kg brenderup. Akslerne er fine og trækket. Den bremser super. Men ALT og jeg mener ALT andet er en gang lort

  • #18   17. apr 2019 Steen b
    Ud med stiksaven og yupti så har du ik overlæs mere.. smiley smiley


  • #19   17. apr 2019 Præcis jan, bare nap en halv meter af agter skivet smiley så passer vægten...

  • #20   17. apr 2019 Du er da heldig at det kun er traileren. Da jeg havde trailerbåd måtte jeg ud at anskaffe ny bil efter en tur på vægten smiley
    Havde beregnet at vægten burde være 1800 kg. Det viste sig så at den samlede vægt var 1998 kg. Traileren var heldigvis en 2000 kg, men bilen måtte kun trække 1800 kg.


  • #21   17. apr 2019 Ja, sån er det ofte smiley Det griber hurtigt om sig...

  • #22   19. maj 2019 Lige en tilbagemelding, valget faldt på en brenderup 1300kg. Dels fordi den var til at finde til rimelig pris og fordi jeg også har været tilfreds med den 1000 kg jeg har på nuværende tidspunkt..Takker for jeres input 👍
    Vh Steen


  • #23   19. maj 2019 Hej Steen,
    Har selv købt 1500 kg (8220B). Fin trailer, med stort set samme dimensioner som din.

    Lige til info: Min blev leveret uden læs med kugletryk på ca. 100 kg! smiley Det passer bedre til en tung indenbords end påhæng. Min båd står meget langt tilbage (specielt tydeligt med faste lygter)…. Så jeg skal have flyttet akslen min. 50 cm…..
    Bare lige så du evt. er forberedt på det, afhængig af vægtfordelingen på din nye båd.

    Min er med faste baglygter: Det fungerer super – og du kommer ikke i nærheden af at få lygter under vand på almindelig rampe med vand til fælgkant.
    Tillykke med den nye trailer…smager det så koster det smiley

    M.v.h. René smiley


  • #24   19. maj 2019 Takker René.
    Har kørt med fast lygte montering i flere år 👍, mit nuværende lygte Kit blir flyttet over på den nye trailer..
    Det er mega lækkert at ikke skulle ud og ind af bilen for at tage lygtebommen af/på:)
    Tage lygtebommen fra den nye over på den gamle til syn og til s...

    Kan næsten høre at du skal hen og skære længere gevind i den stang som trækker i kablerne til bremserne.. Men kan jo også lad sig gøre:)
    Og god sommer 👍
    Vh Steen


  • #25   19. maj 2019 Ja, jeg har set din lygtemontering - super flot arbejde! smiley

    Jep, der skal sandsynligvis skæres gevind (eller skæres i stangen og sættes sammen igen)
    Det magter jeg ikke alene smiley .Derfor har jeg aftale med en trailermand, hvor båden samtidig kan løftes - og alle andre justeringer kan laves samtidig.
    Det skal i hvert fald gøres - og intet problem at bruge dem som den er.

    forsat god sommer smiley


  • #26   19. maj 2019 Takker René.

    Har flyttet aksel osv i dag... Halv stort arbejde... Var nødt til det ellers hang røven på båden alt for langt ud over bagerste kølrulle og kunne ikke være i garagen... Sån var det smiley


  • #27   19. maj 2019 Tak for info. Godt at det lykkedes! (selvom det blev en laaang dag smiley )
    Du bliver helt sikkert glad for resultatet på den lange bane. Også godt for venderadius og ved ilægning.

    Jeg har noget til gode kan jeg forstå..... men mon ikke det går, når vi er nogle stykker.
    Undrer mig stadig over at akslen er monteret så langt tilbage fra fabrikken....men sådan er det. smiley


  • #28   19. maj 2019 Har monteret el spil og bestilt ekstre hårde køl/bundruller, kunne ikke få dem til at rulle med båden på, sådan var det også på den gl trailer. Men båden er meget smal/skarp i kølen så det er ligesom den synker ned i kølrullen... Nå så det vel også løst med lidt hårdere ruller smiley
    Skal nok lige give en tilbagemelding,, 👍


  • #29   21. maj 2019 Er det de røde ruller fra selandia ( Claus ) , for DE virker bare ski.... godt, skal selv til at bestille 4 til.. da jeg kun har dem på vippe beslaget bagerst, og så sætter jeg A4 stål ind som pind....
    Hvilket spil har du fået ?
    Har en lille ide om at lave aksler der er udhulet og med huller i, hullet i midten skal ikke være større en at der kan laves gevind i og deri sættes en smørrenippel... vupti smiley smiley .. ruller der smøres uden at tage dem af ( derfor kan de smøres jævnligt og nemt, uden at skille det hele ad smiley smiley )
    Har forresten været på vægten IGEN med båden og ny motor smiley Jeg tanket helt op også extra benzin og ALT udstyr.. og mener ALT.. selv vægten for is i køleboksen OG drikkevare samt mad........... 1640 kg totalt... så må købe extra udstyr der vejer 160 kg smiley smiley smiley før jeg overskrider de 1800 total smiley smiley smiley


  • #30   21. maj 2019 Hej Kim..
    Sjovt du nævner de røde bundruller, bestilte selv 3 stk for 2 dage siden.

    El spillet jeg har købt er et 3500 LB det svarer vel til ca 1500kg og båden vejer mellem 800-900kg.
    Spillet købte jeg brugt 1 år gl med batteri og fjernbetjening.
    Spændende at se om den kan hive båden op.. smiley
    Vh Steen


  • #31   21. maj 2019 Joooo ... tror nu nok at det skal hive den op... men ja .. første gang er altid liiiidt spændende smiley
    Som altid gik jeg med seler OG livrem... så fik et samurai spil på 9500 på min... den flyver op, og kan næsten ikke høre det på spillet under brug .. ret fedt .. men også ret overkill smiley


  • #32   21. maj 2019 Lidt spændende, fik det billigt nu vil jeg prøve om el spil er noget for mig.. Så må vi se om jeg får ladet batteriet fra gang til gang :)..

  • #33   22. maj 2019 Så er der monteret røde ruller ekstre hårde... Sikke en forskel i forhold til Brenderups standard ruller, nu kan kan båden skubbes med håndkraft..

    Glæder mig til at komme på slæbestedet nu... smiley


    profilbillede
  • #34   11. jun 2019 Nu er alt afprøvet..
    Aksel er justeret Ca 52 cm længere frem mod kuglekoblingen, må jo nok erkende at traileren buer en del mere end forventet, set i det store bilede er det jo også et forholdsvis stort spænd fra kuglekoblingen til bagerste tværvange, båden vejer Ca 850 kg traileren er en 1300kg brenderup må laste 980kg. Har monteret elspil og hårde røde ruller, båden ruller af helt uden et skub og alt kører fint. Bliv lidt overrasket over, hvor meget traileren buer/skyder ryg ved søsætning af båden, men det er selvfølgelig også forholdsvis en lav stålprofil traileren er lavet af..


  • #35   11. jun 2019 Det er bare så dejligt at der bare skal en lille finger på for at den ruller af.... på godt dansk ... SKIDE GODT.
    Den 1300 jeg havde før, den skød også ryg.. ganske lidt, men man tænker sit smiley , den jeg har nu er ganske stabil, der er intet der rykker i vanger, men de har også lidt højre vanger (profil ) end den gamle, men mon ikke din holder, det er da også et stykke at rykke aksel, hvad er dit kugle tryk nu ? det må have været skyhøjt før smiley .. men hvad .. bare det virker.


  • #36   12. jun 2019 Kim. Kugletrykket er Ca 52 kg nu, så med lidt fin justering og et håndspil til supplement til el spillet. Kan jeg måske være heldig at akslen kan rykkes 10 cm bagud og båden samtidig 10 cm bagud men det er også Max, ellers får ingen gavn af foreste køl/bundrulle vil heller ikke have båden for langt bagud i forhold til bagerste bundruller Ca 55 cm fra agter spejl til midten af tværvangen kan også rykkes 10 cm med dobbelt vipperulle..Det hele vil hjælpe lidt.
    Tror nu også at en variant havde været en bedre løsning smiley

    Ingen tvivl om det som også er nævnt i starten af tråden af flere af jer, men nu bliv det sån i denne omgang.

    Men igen trailerne skal jo være så lette og samtidig laste mest muligt og koste mindst i forhold til konkurrenterne.. Osv

    Takker for alle jeres input drenge og god sæson til jer alle smiley
    Vh Steen


  • #37   12. jun 2019 O’høj Steen
    Tak for orientering om trailerjustering.
    Dejligt at det hårde arbejde bærer frugt, og at det hele ”spiller”. Godt gået! smiley

    Har (endnu smiley ingen problemer med ruller på min 1.500 kg – men god info, at røde ruller er en mulighed.

    Min trailer kan flyttes 50-55 cm pga stangen til bremser - nok ligesom din. Håber det er nok. smiley
    Desværre bliver jeg brændt af/udskudt af min ”trailermand” (Pisse irriterende at være afhængig af andre, når man ikke magter det selv smiley ).

    Har også monteret El-spil 4500 lb / 13 kg, som næppe er befordrende for kugletrykket. Glæder mig til at få det hele i orden.

    Forsat god (og mere stabil) sommer!

    M.v.h
    René smiley


Kommentér på:
Tysse bådtrailer?

Annonce